To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] SILNIK Prędkość

kazek42 - 23-01-2009, 23:01
Temat postu: [MSS DID] SILNIK Prędkość
Witam! Jaką prędkościa minimalną na trasie należy jeżdzic na 5 biegu 102km. Co sądzicie o eko jeżdzie MSS DID 102?
rysiekxj - 24-01-2009, 03:48

ten model sam w sobie jest "ekonomicznym" pozatym do jazdy EKO prędkość minimalna na 5 biegu zawsze wg. mnie musi być zależna od obr. silnika co najmniej 1500 .
misiumisiu - 24-01-2009, 08:11

Witam trzeba utrzymywać obroty w których silnik zaczyna normalnie ciągnąć (np: jadąc z prędkością ok 80 uzyskasz spalanie 4.2-4.5) :)
JCH - 24-01-2009, 10:53

rysiekxj napisał/a:
co najmniej 1500
I wg mnie jest to takie graniczne minimum, do poruszania po płaskim. Jeśli miałbym z tego przyśpieszać zredukowałbym na IV a nie dławił od 1500 w górę :?
cns80 - 24-01-2009, 11:01

Ja bym do tego dodał jeszcze 300-500 obrotów, bo wtedy turbosprężarka będzie pracowała i będzie jeszcze ekonomiczniej.
kazek42 - 24-01-2009, 11:27

Wielkie Dzięki za za cenne odpowiedzi użytkowników MSS. Mało spotkałem porad eksploatacyjnych dotyczących MSS DID, przeważnie są ogólne.Mam jeszcze jedno pytanie, czy jazda przy obrotach 1500 do 1800 jest "zdrowa" dla silnika?
Anonymous - 24-01-2009, 14:05

Wg mnie 1800obr/min jest ok. Z moich obserwacji wynika, że ekonomicznie jest tak do. 2000obr/min.
constell - 25-01-2009, 01:02

W zasadzie operując delikatnie gazem i nie przekraczając 2 tys obrotów (nie mniej jak 1,7 tys.) mozna uzyskac spalanie na poziomie 4,5 - 4,8 L/100.
Lukaso - 25-01-2009, 10:15

cns80 napisał/a:
Ja bym do tego dodał jeszcze 300-500 obrotów, bo wtedy turbosprężarka będzie pracowała i będzie jeszcze ekonomiczniej.


A czy ktoś jest w 100% pewny od jakich obrotów aktywuje się sprężarka i czy te wartości są takie same dla 102KM i 115KM ? Kojarze różne wartości podawane w różnych wątkach. Raz 1500 raz 2000 tys.

Japko - 25-01-2009, 10:17

Ostatnio zdarza mi się jeździć na 5-tce po mieście, często z prędkością 55-60, obroty są wtedy około 1000/min. Czy źle robię? Nie odczuwam żeby silnik się jakoś trząsł strasznie. Oczywiście nie przyspieszam z takich obrotów bo by się chyba rozleciał.
kazek7518 - 25-01-2009, 13:18

Japko napisał/a:
Ostatnio zdarza mi się jeździć na 5-tce po mieście, często z prędkością 55-60, obroty są wtedy około 1000/min. Czy źle robię? Nie odczuwam żeby silnik się jakoś trząsł strasznie. Oczywiście nie przyspieszam z takich obrotów bo by się chyba rozleciał.


witam.podobno gdy się jezdzi na zbyt małych obrotach to siada koło pasowe,a to zbyt duży wydatek.

cns80 - 25-01-2009, 14:29

Ekonomiczna jazda:

Zmiana biegu - DID 102 KM / DID 115 KM
z I na II - 25 km/h / - 25 km/h
z II na III - 50 km/h / - 45 km/h
z III na IV - 80 km/h / - 75 km/h
z IV na V - 110 km/h / - 105 km/h

Dopuszczalna prędkość jazdy:

DID (obie wersje)
I - 40 km/h
II - 70 km/h
III - 110 km/h
IV - 155 km/h

Dane z instrukcji obsługi (strona 5-16)

Warto też zapoznać się z tematem obrotów dla koła dwumasowego:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171

Cytat:
5b. Koło dwumasowe
To wcale nie taki nowy wynalazek, ale od niedawna znalazł się on w silnikach diesla i potrafi przysporzyć mnóstwo problemów użytkownikom. Zasada działania (dla użytkownika) jest prosta: silnik jest cichszy i tak nie "skacze" (mniejsze wibracje przenoszone na koła, kierownicę itp). Dwie różne masy wirujące "spięte" są elastycznym łącznikiem, który w zależności od chwilowej wibracji przenosi ją na drugie koło z opóźnieniem. Teoria piękna, działanie również tylko - jak pokazuje praktyka - dość zawodna. Można jednak nauczyć się kilku zasad by skutecznie wydłużyć czas życia tego dość kosztownego elementu (2-4k pln!).
Największe wibracje wynikające z "szarpania" wału korbowego są w zakresie do 1500 rpm i dlatego w czasie jazdy staramy się unikać tego zakresu obrotów. Rozpędzanie czy jazda w trasie bądź "kulanie" się po mieście najlepiej, by odbywało się w zakresie 1800-2800rpm (tak orientacyjnie). Oczywiście ruszanie wymaga niższych obrotów (wiadomo, 1-2-3 bieg w M6 zachodzą na siebie dość "wąsko" i praktycznie nie da się "ominąć" 1500 rpm bez wchodzenia na 3000 rpm na poprzednim biegu). Oczywiście czasem nie ma sensu piłować auta na jedynce, skoro kulamy się w korku przez 10 minut z prędkością 25km/h - trzeba wtedy na trójce mieć 1200rpm...
Chodzi jednak o to aby nie przeciążać silnika/koła dwumasowego w dolnym zakresie obrotów (chyba, że ktoś jeździ mocno dynamicznie to mu to nie przeszkadza język). Skutek uboczny to niestety większe spalanie bo najbardziej wydajny zakres silnika diesla 1200-1800 jest mocno okrojony.
Koło 2M "dostaje" najbardziej przy gwałtownym przyspieszaniu oraz na krańcowych niskich obrotach. Przy przyspieszaniu koło jest maksymalnie zduszone w jedną stronę zaś przy jeździe na bardzo niskich obrotach jest szarpane (raz w jedną a raz w drugą stronę). Najprawdopodobniej bardziej wykańczające jest szarpanie w przeciwne strony. Należy również okazywać miłosierdzie dla tego elementu przy przechodzeniu z jedynki na dwójkę (często wychodzi ostre dość szarpnięcie silnikiem/sprzęgłem).


Filmik :)

Japko - 25-01-2009, 15:09

Nieźle, nieźle. Dobrze że się zainteresowałem :) Widać jeszcze wiele muszę się nauczyć, bo przyspieszałem w zakresach 1000-1500/min, przy 1500 zmieniałem bieg.
kazek42 - 25-01-2009, 19:29

cns80 Serdeczne dzięki za wyczerpujące porady i wskazanie żródła informacji, które trudno spotkać w tak skondensowanej formie. Nareszcie poznam fachowe wiadomości epsploatacyjne.Proszę tylko jeszcze o jedno. W instrukcji jest podane, że bieg z 4 na 5 zmienia się przy prędkości 110km. U mnie zmiana biegu przy tej prędkości powoduje lekkie szarpnięcie, zmieniam prz obrotach 1700.Co o tym sądzisz?
JCH - 25-01-2009, 20:06

kazek42 napisał/a:
W instrukcji jest podane, że bieg z 4 na 5 zmienia się przy prędkości 110km. U mnie zmiana biegu przy tej prędkości powoduje lekkie szarpnięcie, zmieniam prz obrotach 1700.
Odpowiem ja :)
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli a jeśli jadąc na IV i mając 110 km/h zmieniasz na V to na pewno nie masz 1700 obr.
Jeśli jadąc na IV biegu i mając 1700 obr zmieniasz na V to robisz to zdecydowanie za wcześnie.
Moja rada - starajcie się jeździć w przedziale 1800-2800 obrotów i będzie :thumbleft: O ile dobrze pamiętam to zmiana biegu powoduje spadek obrotów o ok. 1000 obr/min. A jak chcecie przydeptać bardziej to do 3000-3200. Przecież to autko samo się prosi aby tak jechać :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group