To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - [Diamante'92] Olej w silniku i skrzyni

BartekWu - 24-01-2009, 21:00
Temat postu: [Diamante'92] Olej w silniku i skrzyni
Panowie mam krótkie dwa pytania:

1. Ile oleju powinno wchodzić do silnika 6G72 DOHC (Diamante 92)? Mi weszło ok. 4 litrów i się zastanawiamy czy nie wymieniono kiedyś miarki .

2. Gdzie sprawdzić poziom oleju w skrzyni (automat), kiedy wiadomo że jest właściwy ? Kiedy wymienić olej i jaki jest najlepszy ?

Dodam, że renowacja mojego Diamancika dobiega powoli końca - jest na etapie wstępnego docierania po remoncie silnika.

lukasz12 - 24-01-2009, 21:18

Co do oleju silnikowego to wchodzi dokładnie 4 litry i około 0.3l do filtra więc powinno wejść około 4.3 litra
Odnośnie sprawdzenia oleju w skrzyni instrukcja podaje taką procedurę - rozgrzać skrzynię do temperatury roboczej czyli trzeba przejechać około 10 km, zatrzymać samochód i wrzucić na krótką chwilkę każda z pozycji na lewarku kończąc na N. Następnie sprawdzasz tak jak poziom oleju - wyciągasz bagnet, wycierasz, wkładasz i wyciągasz poziom oleju powinien być pomiędzy dolną a górną kreską przy napisie HOT. Bagnet jest po lewej stronie silnika, koło skrzynki z bezpiecznikami. U siebie zalałem HIPOL ATF IID i po 2 latach i 20 000 KM skrzynia żyje, nie ma niepokojących objawów więc chyba nie jest taki najgorszy :)

zbyszek05 - 24-01-2009, 21:50

tak jak łukasz napisał - silnik ok 4.3 litra tak podaje instrukcja - skrzynkę mam manualną ....
BartekWu - 24-01-2009, 22:58

Dzięki Panowie, o to mi chodziło :)
zbyszek05 - 25-01-2009, 16:55

dodam jeszcze e moj silniczek lubi jak oleju jest pod max a nie w połowie min/max - dlaczego? ciszej pracuje :idea:
a i jeszcze dodam ze jak mam miedzy min/max w połowie to potrafi mrygnac zolta lampka od stanu oleju .

BartekWu - 27-01-2009, 19:19

Odgrzeję temat bo pojawił się problem. Skrzynia po założeniu pracowała na jednym biegu. Podłączyli komputer skrzyni pod diagnostykę i okazało się że jest kupę błędów, które usunęli. Skrzynia zaczęła pracować normalnie ale jednak....dzisiaj pojawiła się taka diagnoza:

"Jest tak, że gdy olej w skrzyni jest zimny, wtedy pracuje na jednym biegu, zdaje się, że na najwyższym. Po nagrzaniu się silnika i oleju w skrzyni zaczyna pracować prawidłowo."

Co o tym sądzicie koledzy i jeśli rzeczywiście diagnoza jest słuszna to moje pytanie brzmi - Jaka jest procedura wymiany oleju w skrzyni, ile tego oleju ma być etc.?

Olej pewnie bym zastosował taki jak zaproponował Lukasz czyli HIPOL ATF IID, lub lepszy (jaki?)

Jak zawsze będę wdzięczny za radę.

lukasz12 - 27-01-2009, 20:08

Nie do końca rozumiem co maja przez to co podałeś na myśli. Na pewno NORMALNE jest że jak jest zimny olej to skrzynia trzyma 2gi bieg aż do przekroczenia około 3500 rpm, jednakże rusza z 1ki, i trzyma 2ke chyba ze próg to nawet na zimnym oleju skrzynia przełoży na 3.
BartekWu - 27-01-2009, 20:16

Lukasz więc z tego co tłumaczyli chodzi o to, że dopóki silnik jest zimny to auto jedzie na jednym biegu (domniemują ze na najwyższym czyli co tam jest 4,5?) i dopiero jak się rozgrzeje to zaczyna pracować normalnie
lukasz12 - 27-01-2009, 20:19

BartekWu napisał/a:
Lukasz więc z tego co tłumaczyli chodzi o to, że dopóki silnik jest zimny to auto jedzie na jednym biegu (domniemują ze na najwyższym czyli co tam jest 4,5?) i dopiero jak się rozgrzeje to zaczyna pracować normalnie


To to nie jest normalne, błędów na komputerze na pewno nie ma?
Jeśli samochód rusza z wysokiego biegu (prawdopodobnie z 3ki) to coś jest nie tak ze sterowaniem (komputer, kable, czujniki)
Ten serwis to jakiś godny zaufania czy obliczony na wyciąganie kasy bo widzi że gość napalony na naprawę nietypowego auta?

BartekWu - 27-01-2009, 20:23

Jak najbardziej wiarygodni, ale już na początku powiedzieli, że w automatach nie robią - to Ci co robią cały samochód więc to tylko ich domniemanie - sami kazali się dopytać czy t może być to co sądzą. Stąd pytam Was. Błędy w sterowaniu były ale usunęli. Na diagnostykę m. in. skrzyń automatycznych przyjeżdża do nich facet który robi w skrzyniach bo sam nie ma takiego sprzętu wypasionego.
lukasz12 - 27-01-2009, 20:25

BartekWu napisał/a:
Jak najbardziej wiarygodni, ale już na początku powiedzieli, że w automatach nie robią - to Ci co robią cały samochód więc to tylko ich domniemanie - sami kazali się dopytać czy t może być to co sądzą. Stąd pytam Was. Błędy w sterowaniu były ale usunęli. Na diagnostykę m. in. skrzyń automatycznych przyjeżdża do nich facet który robi w skrzyniach bo sam nie ma takiego sprzętu wypasionego.


A czy samochód masz już na chodzie? Jeśli masz nagraj film jak sie zachowuje auto.

BartekWu - 27-01-2009, 20:27

Oki. Ale to jak go odbiorę w tygodniu bo jeszcze nie odebrany a w ciągu dnia nie mam jak. Tylko chciałbym , żeby jeszcze tak czy inaczej ten olej wymienili, stąd pytanie o procedurę czyli jak to się robi :)
lukasz12 - 27-01-2009, 20:29

Mam przy sobie instrukcje więc zeskanuje i podeślę jak chcesz. Możesz się do mnie odezwać na gg.
BartekWu - 27-01-2009, 20:31

ale nie widzę Twojego gg :)
VirMan - 13-02-2009, 17:39

z tego co wiem to olej powinien być valvoline 10w70 , mam taki i świetnie sie sprawuje , a do skrzyni ma być ATF 4+ . też jak narazie bez żadnych problemów :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group