To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić

Borys232 - 25-01-2009, 09:36
Temat postu: [EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić
Witam, otóż mam taki problem:

Wszystko ładnie działało, jezdziłem bez problemu, ale wczoraj wyjechałem z domu, przejechałem jakieś 2-4km i zostawiłem samochód, nie było mnie z 5-10minut wchodzę, chcę odpalić a tu zonk :| Silnik kręci ale jakoś nie może zapalić, prąd też jest ... Zauważyłem, że zapaliła się kontrolka pomarańczowa z rysunkiem olejarki z falującymi na dole falami. Olej mam na full, paliwo też. Silnik mam 2.5 automat, czy ma ktoś pomysł co to może być? I dlaczego w ogóle samochód nie chce odpalić?

I tak przy okazji: jak się holuje automata?

Miroslaw1305 - 25-01-2009, 10:19

sprawdż czujnik ciśnienia oleju.Czujnik pokazuje czy masz ciśnienie oleju ,a nie stan oleju.Ta kontrolka pokazuje brak ciśnienia oleju .Być może spadł kabelek ,lub został uszkodzony .
Borys232 - 25-01-2009, 10:28

A jak to sprawdzić?

Gdzie znajduje się ten kabelek?

Anonymous - 25-01-2009, 10:36

z tego co ja sie orientuje to
Borys232 napisał/a:
kontrolka pomarańczowa z rysunkiem olejarki z falującymi na dole falami
to jest wlasnie kontrolka od poziomu oleju a nie od cisnienia z ktore odpowiada czerowna olejarka :!: kolego nie przesadziles/li z iloscia oleju zalanego do silnika ?? przy wymianie powinno wejsc ok 4 do 4,3 litra nie wiecej . troche nie chce mi sie wierzyc ze poziom oleju moze byc odpowiedzialny za unieruchomienie auta ale sprawdz na bagnecie poziom jesli masz powyzej gornego naciecia to szybko zlej nadmiar do odpowiedniego stanu !

Borys232 napisał/a:
jak się holuje automata?
automata nie mozna holowac jak zwykle auto mozna jedynie wiezc go na lawecie tudziez na na wuzku-dwukolce przednimi kolami na motylku zeby te sie nie obracaly swobodnie po asfalcie bo to zakatuje Twojego automata :!: :!: :!: :!:
Borys232 - 25-01-2009, 10:38

No jak już go kupiłem (tydzień temu) i sprawdzałem stan oleju to wydawało mi się troszkę za dużo ... Ale czy przez olej silnik może nie chcieć w ogóle odpalić?

Jak zlać olej? Gdzie jest jakiś kurek ? :)

Marti - 25-01-2009, 10:41

Korek znajduje się w misie olejowej, najlepiej dostaniesz się do niego z kanału lub gdy auto jest podwindowane na podnośniku.

Ups. Nie doczytałem że to automat - w tym temacie nie pomogę. Post do usunięcia.

Anonymous - 25-01-2009, 10:45

Marti napisał/a:
Korek znajduje się w misie olejowej, najlepiej dostaniesz się do niego z kanału lub gdy auto jest podwindowane na podnośniku.
dokladnie
w swoim aucie zebys sie nie pomyslil i nie spuscil oleju ze skrzyni . korek od miski olejowej silnika jest bardziej po stronie pasazera

ile masz na miarce ponad gorne wyciecie ?? nie chce mi sie wierzyc ze nadmiar to moze byc powod nie odpalenia ale moze zalali go jak diesla 6cioma litrami i go "utopili" zlej do odowiedniego stanu i zobacz czy zapali


Marti napisał/a:
Nie doczytałem że to automat - w tym temacie nie pomogę.
to nie ma nic do rzeczy gdyby to bylo cos ze skrzynia bylyby inne objawy
Borys232 - 25-01-2009, 11:23

No to się przeszedłem i zobaczyłem i oleju prawie nie ma :(

Jest ciupke nad dolną kreskę. A jakiś tydzień temu było ciupke nad górną kreskę :|

Gdzie ten olej jest?!


Albo wczoraj nie zauważyłem, albo dzisiaj dopiero się zapaliła na dole czerwona lampka.

Zrobiłem fotkę (jakość nie najlepsza bo telefonem):




Marcino - 25-01-2009, 11:44

Lampka czerwona pali się zawsze gdy silnik wyłączony. Pomarańczowa - stan poziomu też i obie powinny zaraz zgasnać jak sie tylko zapali.
Borys232 - 25-01-2009, 11:59

Marcino napisał/a:
Lampka czerwona pali się zawsze gdy silnik wyłączony. Pomarańczowa - stan poziomu też i obie powinny zaraz zgasnać jak sie tylko zapali.


No tylko właśnie nie mogę odpalić:/


Dolałem litr oleju bo jeszcze miałem i jest teraz tak w połowie, ale nadal nie chce odpalić:/

Kręci kręci ale nie może zaskoczyć :(




Aha ta czerwona lampka raz się pali, raz nie ... jak go chwile kręciłem to zgasła, potem znowu się zapaliła ... kurde co może być :/ Żeby w ogóle nie mógł odpalić? :/

MacFly - 25-01-2009, 12:32

Borys232 napisał/a:
Kręci kręci ale nie może zaskoczyć :(


A kręci z jakoś mega ciężko czy normalnie ??

A próbowałeś pożyczyć prąd z innego auta ??

Borys232 - 25-01-2009, 12:39

Tak podłączałem kablami do kolegi, ale to nie ako bo jest nowe. Kręci normalnie, tylko zawsze to było tak, że kręcę z 1-2sec i już było słychać ładne mruczenie, a teraz kręcę, kręcę i nic :/
Anonymous - 25-01-2009, 12:41

problem chyba jednak faktycznie nie lezy w oleju(nie ma czujnika odcinajacego zaplon ze wzgl na ilosc czy jakosc oleju w silniku) tylko w czyms innym typu wlasnie elektryka lub elektronika.
Anonymous - 25-01-2009, 12:48

Witam nie wiem o czym wy piszecie o oleju dajcie spokuj trzeba sprawdzic podstawowe rzeczy czy dochodzi paliwo do silnika i czy jest jakas iskra wogole a nie jakies pierodły moze jeszcze ktos napisze czy jest cisnienie w oponach.....
Borys232 - 25-01-2009, 13:10

hahaha no to nie zgadniecie co było :badgrin:


Bo miałem kluczyk taki scyzoryk, poprzedni właściciel taki sobie zrobił, no i coś nie łączył ten kluczyk ... pojechałem z drugim kompletem kluczyków i odpalił na raz ... :D

Ale olej i tak jadę jutro wymienić :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group