To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - [Z34A 1.3] Kontrolka ABS u

wooz - 25-01-2009, 15:46
Temat postu: [Z34A 1.3] Kontrolka ABS u
Jako, że jestem nowy chciałbym najpierw się przywitać !
Witam wszystkich.

Ostatnio w moim Colcie zapaliła się kontrolka ABS-u i hamulca.
Robiłem testy i faktycznie ABS przestał działać.
Kontrolki zapaliły się na wyboju w czasie jazdy. Pomyślałem, że może obluzował się jakiś przewód od czujników w kołach. Sprawdziłem i wszystko jest na miejscu. Poziom płynu hamulcowego też.
Samochód był tydzień temu na przeglądzie więc może coś popsuli...

Ma ktoś jakiś pomysł oprócz teorii o złych mechaniorach ? ;)

maniak30 - 25-01-2009, 15:51

Witam.Kolego jeżeli pali ci się kontrolka ABS to jest jakiś błąd może to być czujnik pompa itd.Podpicie pod kompa pomoże ustalić przyczyne :wink:
wooz - 28-01-2009, 10:45

Usterka już zdiagnozowana. Może komuś na przyszłość się przyda.
Do zbioru palących się kontrolek dołączyła się jeszcze kontrolka ładowania akumulatora.

Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.


W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł.... :(

46Marek - 11-01-2011, 19:01

wooz napisał/a:
Usterka już zdiagnozowana. Może komuś na przyszłość się przyda.
Do zbioru palących się kontrolek dołączyła się jeszcze kontrolka ładowania akumulatora.

Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.


W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł.... :(


Mam pytanie ,
- może ktoś z Kolegów sam walczył z bezpiecznikiem ?
Jak tak to proszę o pomoc , jak to zrobić
Na razie drut pełni rolę bezpiecznika.
pzdr marek

M_Singer - 21-02-2011, 12:49

Podepnę się pod temat. Mam nadzieję, że ktoś z kolegów będzie w stanie rzucić złotą radą..

Objawy:
- Po rozpoczęciu jazdy i przekroczniu ~10km/h charakterystyczny pisk brzęczącej elektroniki dobiegający z przodu auta (coś na kształt brzęczenia elektroniki TV po wyłączeniu głosu)
- Przy hamowaniu wyraźne ściąganie auta w lewo i 'dziwna' praca ABS (załącza się pod byle pretekstem, nawet na suchym asfalcie)
- Po przejechaniu od kilkuset metrów do max kilku kilometrów jednoczesne zapalanie się kontrolki ABS i hamulca ręcznego. Po ich zapaleniu ABS przestaje funkcjonować i auto blokuje koła przy mocnym hamowaniu. Auto nie ściąga jednak w żadną ze stron.

Objawy wskazywałby jednoznacznie na uszkodzenie czujnika ABS. Taką diagnozę postawiło ASO, przy okazji stwierdzając, że wiązki elektryczne nie są uszkodzone.
Czujnik wymieniono i wykasowano błędy z komputera. Poziom płynu hamulcowego - OK. Efektu - brak.

Zanim wydam dalszą, niewiadomą ilość pienędzy na diagnostykę, pomyślałem o podpytaniu na forum.

PS
Co do rozwiązania wątku przez autora - nie bardzo wiem, gdzie w komorze silnika Colta znajduje się skrzynka bezpieczników... Intrukcja też nie wie.

46Marek - 25-02-2011, 14:56

M_Singer napisał:
Co do rozwiązania wątku przez autora - nie bardzo wiem, gdzie w komorze silnika Colta znajduje się skrzynka bezpieczników... Intrukcja też nie wie.[/quote]
wooz napisał/a:
Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.

W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł

ww skrzynce nie da się wymienię bezpieczników .Trzeba wymienić całą skrzynkę.Dodam , że znajduje się przy biegunie dodatnim .
Dlatego instrukcja obsługi nie wspomina o tych bezpiecznikach.
Ja skorodowany bezpiecznik ABS zastąpiłem wlutowanym drutem miedzianym.
pzdr

M_Singer - 16-03-2011, 09:44

Już po krzyku. Okazuje się, że w moim przypadku chodziło nie o czujnik a nadajnik ABS. Ustrojstwo siedzi w łożysku. Wymiana piasty rozwiązała problem.
meeneque - 20-12-2012, 11:36

Dzień dobry,

Właśnie przedwczoraj natrafiłem na ten sam problem - najpierw świeciła się kontrolka ręcznego, potem zaczął świecić ABS (teraz nie działa), a czasami świeci się kontrolka akumulatora. W serwisie Mitsu powiedzieli, że trzeba wymienić całą kontrolną jednostkę ABS. I podali mi numer części MN 116 162. Co ciekawe na sieci ciężko się dowiedzieć co to jest konkretnie. Gdzieś znalazłem MN 116 161 (ale nie wiem czy to tylko pompa albo cała jednostka). Czy ktoś z was wie jak to jest z tymi dwoma częściami?

Pytam się, bo niestety mieszkam na Słowacji, autem jeździ małżonka, no i za dwa dni wyjazd do PL na święta i nie mam się kogo spytać :( Do tego po przeczytaniu posta jestem sceptyczny co do wyroku serwisu (od początku podejrzewam że to gdzieś bezpieczniki - tak jak OP), który chce 830€ za części.

robertdg - 20-12-2012, 17:07

Ta częśc to cała jednostka pompy ABS wraz ze sterownikiem
MarP - 21-12-2012, 13:59

"Właśnie przedwczoraj natrafiłem na ten sam problem - najpierw świeciła się kontrolka ręcznego, potem zaczął świecić ABS (teraz nie działa), a czasami świeci się kontrolka akumulatora."

Witam.

Na początek proponuję sprawdzić ładowanie akumulatora - zapalająca się kontrolka akumulatora sugeruje, że coś jest nie tak z ładowaniem. A jeżeli napięcie akumulatora jest za niskie to ABS będzie wariował.

Proponuję sprawdzić napięcie ładowania powinno być ok 14,2 do 14,5V (generalnie nie może być niższe niż 14V oraz wyższe niż 15V) jeżeli jest niższe to akumulator jest niedoładowany (wyższe, większe niż 15V też jest złe - zniszczy akumulator) oznacza to uszkodzony regulator napięcia alternatora - trzeba wymienić regulator.

Oprócz tego proponuję
- sprawdzić poziom elektrolitu w aku, a w przypadku zbyt niskiego dolać wody destylowanej,
- odłączyć klemy od zacisków akumulatora i przeczyścić klemy oraz zaciski
- naładować akumulator za pomocą prostownika

Jak ładowanie i napięcie aku będą poprawne, a sytuacja nie wróci do normy to dopiero wtedy można zacząć poważnie myśleć o diagnozie serwisu.

roarflex - 22-12-2012, 10:01

Myślę, że wystarczyło by podpiąć colta pod najprostszy program do odczytu błędów. Większość mechaników to powinna zrobić. Kod błędu może pomóc w precyzyjnym określeniu usterki. Tak to możemy działać wymieniając poszczególne części, aż trafimy na tą uszkodzoną. Niestety mieszkam za daleko aby pomóc. Mogę jedynie zaoferować części.
Pozdr

meeneque - 28-12-2012, 14:16

Wielkie dzięki za pomoc. Problemem była jak u OP skrzynka bezpieczników. 3 z nich były tak zaśniedziałe że po przeczyszczeniu nie było już żadnego kontaktu. Obszedłem skrzynkę kablami z bezpiecznikami w przelotkach i wszystko gra.

Czeka mnie jeszcze wizyta w serwisie Mitsu w Bratysławie i zrobię im chyba awanturę za taką diagnostykę.

Dzięki i pozdrawiam.

tacim - 24-01-2019, 21:00

Witam Was
Racja mam to samo nr potrzebnej częsci to najprawdopodobniej
8571A012 jutro będę diagnozował.
Wystarczy na jednym z portali aukcyjnych wpisac " klema plusowa colt "



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group