Carisma - Techniczne - Jak podnieść tył samochodu na zawieszeniu ?
Budrys - 26-01-2009, 21:08 Temat postu: Jak podnieść tył samochodu na zawieszeniu ? Cześć. Poprzedni właściciel woził dużo w bagażniku. Sprawa taka że teraz tył siedzi (koła 4cm do nadkola) i kiepsko to wygląda. Jak by go podnieś ? Tylko wymiana sprężyn ?
major - 26-01-2009, 22:05
niby są jakies gumowe podkładki pod spreżyny, ale w Twoim przypadku radzilbym kupic nowe spręzyny, bo z tego co piszesz to te masz już troszke zmocowane.
Jeszcze nie wiadmo jak u Ciebie z amorkami i innymi elementami gumowymi zawieszenia jezeli poprzedni wlasciciel tak przeciązał auto
Warto by to sprawdzic
Robson86 - 26-01-2009, 22:10
Budrys napisał/a: | koła 4cm do nadkola |
a tak z ciekawosci ile powinna miec seria wg Ciebie
Pozdroo
Budrys - 26-01-2009, 22:28
Uwierz mi Robson86 że 4cm to malutko... nie chcę by Carisma wyglądała jak obniżona a poza tym tarcie o nadkola z pasażerami. Jak jutro nie zapomnę to zmierzę w przodzie i w tyle.
Major, zawieszenie mam wywalone ale jeszcze tłumi tylko ten tył siedzi niziutko.
Anonymous - 26-01-2009, 22:50
Budrys napisał/a: | Jak jutro nie zapomnę to zmierzę w przodzie i w tyle. |
przód w carismach stoi sporo wyżej niz tył i to normalne,
efekt dopiero kumulują padniete sprężyny z tyłu,
wsadź nowe i tyle
tylko firmowe, kiepskie zamienniki potrafia sie po półroku- roku odkształcić
Budrys - 27-01-2009, 15:35
Postanowiłem wymienić sprężyny. Jak dojdę do jakiś pieniędzy to kupie.
Teraz przód jest wyżej o 3cm w stosunku do tyłu. Światła mam ustawione na "jedynce" a nie na "zero" by nie oślepiać.
Matejko - 27-01-2009, 18:16
musialbym isc i sprawdzic jaka mam szpare przy nowych amortyzatorach i sprezynach, ale wydaje mi sie ze wiecej jak 4cm to nie ma
Anonymous - 27-01-2009, 20:39
Panowie, większość aut patrząc z boku wyglądają jakby woziły kartofle w bagażniku. Spójrzcie chociażby na najnowszą Hondę Accord. Jest to normalne iż auto tak wygląda. Dziwne to by było gdyby prześwit między przodem a tyłem był równy. U mnie prześwit między kołem a randem błotnika to trzy palce Z przodu mógłbym włożyć całą pięść i jeszcze byłby luz
Amorki sprawdź u gościa z odpowiednim sprzętem. Jeżeli spadła Ci wartość tłumienia poniżej 20 proc. lub jeżeli różnica między jednym a drugim amorkiem na jednej osi przekroczyła 15 proc.
Anonymous - 30-01-2009, 14:59
z tego co wiem to przeswit z tylu powinien miec okolo 4cm jesli chcesz wiekszy wsadz gumy pomiedzyt zwoje sprezyn
plusy
+bedzie wyzej (o ile ktos lubi jak auto jest wysokie)
+bedzie twardsze
+jesli masz szersze felgi nie bedzie obcierac
minusy
--duzo szybciej zuzywaja sie elementy zawieszenia
Przez pewien czas mialem zalozone te gumy bo mialem za szerokie felgi ale na wiosne poszezam blotniki bo mi sie tak wysoko stojace auto nie podoba
jesli chcesz uzywane sprezyny to jestem w posiadaniu 2 kompletow, napewno pustakow nikt nie wozil
saphire - 30-01-2009, 18:58
simak_6 napisał/a: | przeswit z tylu powinien miec okolo 4cm jesli chcesz wiekszy wsadz gumy pomiedzyt zwoje sprezyn
...
minusy
|
przy okazji w zależności gdzie wsadzisz - jak z przodu to zwiększysz podsterowność auta a jak z tyłu to nadsterowność
Wojtasss - 08-02-2009, 20:01
W mojej cari też zauważyłem to zjawisko.. Tylko, że poprzedni właściciel z koli woził przyczepkę campingową, a ja do tego włożyłem gaz i trochę usiadł. Prześwit (od ziemi do progu) jest jakieś 3-4 cm mniejszy niż z przodu. Do tego mierząc na palce to z tyłu mogę tylko jeden włożyć pomiędzy koło a nadkole - dwa to już opór.. Nie wiem teraz czy w takim wypadku wyłożenie kasy na sprężyny coś pomoże.
Anonymous - 08-02-2009, 22:44
nowe sprezyne napewno pomoga te juz sie odksztalcily
SHARK1979 - 14-02-2009, 16:08
Budrys napisał/a: | Jak by go podnieś ? |
A jak opuścić nie kupując sprężyn sport
Anonymous - 14-02-2009, 16:34
obciac sprezyny ( ale ja tego nie mowilem )
Anonymous - 15-02-2009, 12:48
SHARK1979 napisał/a: | Budrys napisał/a: | Jak by go podnieś ? |
A jak opuścić nie kupując sprężyn sport |
wrzucić jakiś gwint Koni albo KYB i z głowy
zamiast sprężyn kupujesz cały zawias
|
|
|