To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [1.9 Diesel] cos przy silniku skrzypi / piszczy

GCT - 28-01-2009, 14:32
Temat postu: [1.9 Diesel] cos przy silniku skrzypi / piszczy
podczas pracy silnika . Wymienilem juz rozrzad , paski i dalej cos jeczy , co to moze byc ?
pawelsonx - 28-01-2009, 14:41

Mi powyżej 2000 obrotów świszczy turbo ale to jest słabo słyszalne. Poprzedni właściciel miał to samo a miał go 3 lata i na przeglądach wszystko było ok tzn w papierach z NCT turbo jest w normie
Premieros - 28-01-2009, 18:48

Hmm trochę więcej informacji? Hm kiedy piszczy? Ciągle, nieprzerwanie czy może dźwięk znika kiedy silnik się nagrzeje? może znika kiedy wciśniesz sprzęgło? dźwięk pojawia się w jakimś zakresie obrotów? hmm jak to jest?
GCT - 29-01-2009, 09:45
Temat postu: caly czas piszczy , szczegolnie slychac na wolnych obrotach
bo jak pracuje na wolnych to praca silnika nie zaglusza reszty. Z wcisnietym sprzeglem jak i bez to samo . Jak dawalem rozrzad do roboty to gosc mowil ze pasek trza wymienic i bedzie ok, wymienilem pasek to powiedzial ze moze napinacz ... napinacz jak pytalm w sklepie 450 zl ... a nie chce inwestowac w ciemno tyle kasy tym bardziej ze nie wiem czy to cos da ... Moze to jakas typowa usterka dlatego ? Slychc tak jakby lozysko pracowalo bez smaru , piszczy i taki dzwiek kłi kłi kłi sie wydobywa ;)

[ Dodano: 29-01-2009, 09:50 ]
a i niezaleznie od tego czy silnik zimny czy cieply piszczy , kiedys bylo tak ze tylko na zimnym piszczalo jak sie nagrzal to bylo cicho a teraz to praktycznie caly czas slychac.

pawelsonx - 29-01-2009, 14:18
Temat postu: Rozrząd F8QT
Rozrząd wymienia się z napinaczem ,rolką prowadzącą i z rolką zwrotną koszt tych wszystkich części nie powinien przekraczać około 450zł na allegro widziałem komplety za 380zł i to się zaleca wymieniać.(ja trafiłem zestaw razem z pompką paskiem rozrządu paskiem prowadzącym napinaczem zębatką zwrotną za niecałe 450 zł w sklepie z częściami do renaulta ) Dodatkowo co 200.000 km trzeba wymienić pompkę wody.

w silniku może ci hałasować pompa wody lub łożyska alternatora ale mechanik powinien ci to sprawdzić jak wymieniał rozrząd. (jeżeli nie sprawdził zmień mechanika)

Jak kupisz dobry zestaw to taki koszt powinien wystarczyć ci na 90tys km czyli na 3,4 lata czyli niewielki wydatek.

GCT - 29-01-2009, 15:05

zmienilem rozrzad czyli pasek z napinaczem rolkami i dodatkowo jakies nowe kolo przy rozrzadzie gosc podobno wymienial (policzyl za nie dodatkowa stowe) wymienial gosc tez pasek alternatora. Wszystko zalozone oryginalne renowki. Przebieg auta to 160 tys udokumentowany przede mna auto mialo 1 wlasciciela . Pompe wody kupilem to gosc powiedzial ze nie ma sensu wymieniac i oddalem w sklepie spowrotem . U nas w Rzeszowie co jeden mechanik to lepszy ...
pawelsonx - 29-01-2009, 16:07
Temat postu: Rozrząd F8QT
Może pompa do chłodzenia
(w lagunie I u znajomego poszła przy 180tys km objawy były podobne ale on od nowości nie zmieniał płynu chłodzącego tylko dolewał raz na jakiś czas koncentrat. Warsztat co mu sprawdzał płyn co roku stwierdzał że jest ok czyli temperatury spełnia. Mechanik który zmienił pompę stwierdził że płyn uległ rozkładowi i stał się korozyjny po wymianie pompy za kilka miesięcy musiał wymienić nagrzewnice, a potem jakiś wąż bo sparciał i pękł i jak doszło do chłodnicy sprzedał lagunę bo stwierdził że to złom, bo w pasacie nie miał takich problemów, to samo miał z hamulcami płyn nie zmieniany i przy rozgrzanych hamulcach miał problem z hamowaniem. Mechanik za głowę się złapał jak sprawdził stan płynu zawartość wody w płynie przekraczała 3 razy normę )

Zluzuj pasek poruszaj pompą i sprawdź czy nie ma luzów (poprzecznych i wzdłużnych) to samo w alternatorze.

grzesiopol - 29-01-2009, 16:23

I co przestało piszczeć? Może to być łożysko na napinaczu paska wieloklinowego. Ale o ile wiem to chyba jako całość się wymienia i jest zakurzyście drogie około 500 zł.
Anonymous - 30-01-2009, 10:39

Aby wykluczyć pompę wody trzeba zdjąć z niej pasek wieloklinowy i uruchomić silnik. Jak dziwne piszczenie ustało to juz masz przyczynę. Jeżeli trzeszczy coś nadal to może być łożysko w pompie wtryskowej . U mnie tak było więc pozwoliłem sobie zasugerować.
Naprawa pompy 250 zł i konieczna przy tym wymiana rozrządu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group