To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Rozrząd

Anonymous - 02-02-2009, 18:36
Temat postu: [E55A 2.0] Rozrząd
Rok temu miałem nieprzyjemność zapoznać się z zerwanym paskiem rozrządu. Zrobiono wiele. Wymieniono prawidłowo wszystko z planowaniem włącznie. I od tego czasu mój misiek stał się bardzo głośny, szczególnie na wyższych obrotach . Myślałem, że z czasem się trochę wyciszy a tu nic. Na dodatek doszły drobne drgania kierownicy, czego wcześniej nie doświadczałem. Co mogłoby być przyczyną tego i jak się tych objawów pozbyć?
Anonymous - 02-02-2009, 20:33

a patrzyles ile oleju ci zalali ? a szczegolnie jaki ? drgania kierownicy - opony/niewywazone kola/drazki (?) itd
jacek11 - 02-02-2009, 21:09

Nie jestem pewien,ale jak ma wałki balansowe,to na 99% są źle ustawione.


Pozdro.

Anonymous - 02-02-2009, 22:01

a popychacze wymieniłeś?, musiały nieźle dostać od zaworów
luckyluck - 03-02-2009, 11:33

U mnie po wymianie kompletnego rozrządu było podobnie. Przyczyną były wspomniane wcześniej wałki balansowe. Mechanik ustawił jeden a o drugim zapomniał lub nie wiedział gdzie się znajduje. Auto strasznie wyło, po odpuszczeniu gazu było jeszcze głosniej. Po poprawnym ustawieniu balansu samochód chodzi jak marzenie :D .
mitsu_pl - 03-02-2009, 12:58

u mnie ta sama historia. Pisałem o tym, ale żadnej ciekawej odp. nie uzyskałem. Tyle, że robiłem wszytko sam i jestem pewien na 100%, że wszytko złożone jest z zegarmistrzowską dokładnością... a problem nie znika...
Anonymous - 03-02-2009, 16:44

Dzięki za szybkie podpowiedzi.Spróbuję oddać innemu mechanikowi i zobaczę co z tego wyjdzie.
Krejzi - 30-09-2011, 23:32

Odgrzeje mocno temat, zeby nie zakładać takiego samego tematu.

Pomyślalem, że niedługo czas wymiany rozrządu w moim galu, a jako że dzisiaj ze znajomym wymienilismy mu rozrząd w fordzie 2.0 zetec. pomyslalem ze moge to zrobic sam. Tylko teraz pytanie
Co jest potrzebne do kompletnej wymiany ? bo tak probowałem sie rozeznac w częsciach na IC i troche tego jest i nie wiem co potrzebne a co nie. I wiem ze Wszyc ma manuala i pytanie do Ciebie mógłbys wrzucic fotki o wymianie rozrządu co i jak tam sie robi ? ewentualnie jak ktos to robil moze mógłby to jakos opisac krok po kroku ;) .
A najbardziej zalezy mi na liscie częsci, zeby zobaczyc ile kasy szykowac.
Amen.

Wszyc - 01-10-2011, 00:00

elementy rozrządu
-Pasek rozrządu
-Pasek balansowy
- rolka napinająca pasek balansowy
- rolka napinacza paska rozrządu
-rolka zwrotna paska rozrządu taka po przeciwnej stronie od rolki napinacza
- tłumik drgań rozrządu ( nazywany potocznie hydraulicznym napinaczem rozrządu )

Tu masz jak to wygląda w DOHC u Ciebie jest identycznie z wyjątkiem tego ze masz jeden wałek rozrządu

http://www.youtube.com/watch?v=lRwecE8OOLU
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Z tym że Ty masz w innym miejscach znaki w SOHC
o to one:



[ Dodano: 01-10-2011, 00:27 ]
Przydały by się do montażu rozrządu szczypczyki takie jak do zakładania pierścieni by dobrze napiąć rozrząd


- odkręcasz lewe przednie koło
- zdejmujesz fartuch ochronny wewnątrz nadkola chodź nie musisz
- po zdjęciu fartucha lub przez otwór w nim odkręcasz koło pasowe napędzające klime i alternator
- ustawiasz koło rozrządu na znaki przed rozebraniem rozrządu kręcąc wałem silnika
- jeżeli nie da sie wsadzić zawleczki/drucika w otwór w korpusie tłumika drgań tak by zawleczka przeszła przez otwór w tłoczku to szczypcami do pierścieni napinasz rozrząd mocniej wsadzając ją w otwory w rolce napinającej rozrząd po poluzowaniu rolki
- po napięciu rozrządu próbujesz wsadzić zawleczkę w ten tłumik drgań jeżeli masz imadło w domu to możesz sobie darować odkręcasz rozrząd i wszystko zdejmujesz zawleczkę do tłumika wsadzisz ściskając go w imadle
- ściągasz pasek rozrządu
- odkręcasz rolkę napinającą pasek balansowy
- wymieniasz rolkę i pasek ustawiasz wał korbowy i zębatkę wałka balansowego na znakach zakładasz pasek balansowy nowy po czym napinasz go rolką napinającą tak by otwór w niej był mniej więcej w dolnej lewej ćwiartce rolki
- wykręcasz śrubę z tyłu bloku o której mowa w filmiku w celu ustawienia drugiego wałka balansowego ustawiasz pompę oleju na znakach i sprawdzasz czy śrubokręt wchodzi do dziury z boku bloku na około 6cm jak nie obracasz pompą jeszcze raz o jeden obrót i znów ustawiasz na znakach i patrzysz czy jest już dobrze po ustawieniu wkręcasz śrubkę znów
- montujesz nowy tłumik drgań bądź stary jeżeli wygląda na dość dobry i masz żyłkę ryzykanta :D oraz montujesz nowe rolki zwrotną i napinającą
- upewniasz się że wszystko jest na znakach i zakładasz pasek
- wkładasz szczypczyki do rolki napinacza i napinasz rozrząd aż zawleczka w tłumiku drgań bez oporu da się wyciągnąć jeżeli luźno wyjdzie naciąg jest prawidłowy
- obróć wałem korbowym kilka razy i sprawdź czy wciąż możesz wsadzić zawleczkę do tłumika bez problemowo jeżeli tak jest git
- skręcasz wszystko do kupy

Krejzi - 01-10-2011, 09:08

Super. Dzieki przeogromne, wydaje sie dosc "proste", chociaż nie bardzo wiem o jakie szczypczyki chodzi, a co za ty midzie nie bardzo wiem jak sprawdzić czy naciąg pasków jest dobry , przydały by się też wartości dokrecania rolek w Nm. (chociaz w filmikach jest to podane) .

A no i co z trzymaniem silnika ? w fordzie zrobilismy tak, ze na kanał rzucilismy deske i podtrzymalismy silnik od spodu na lewarku. Tutaj chyba tez tak da rade ;)

[ Dodano: 01-10-2011, 09:09 ]
I jeszcze, ten pasek balansowy ? nie ma go ani na filmiku ani na obrazku, jego nakłada sie ot tak bez zadnych znaków ? ( narazie nie widzialem tego jeszcze jak to wyglada, wiec moze nie moge sobie tego wyobrazic ;D )

[ Dodano: 01-10-2011, 10:13 ]
to zdjecie odpowiadan a moje pytania ;)


Wszyc - 01-10-2011, 10:30

Ja to robiłem w warunkach polowych bez kanału na trawniku przed blokiem więc naprawdę nic skomplikowanego

O takie szczypczyki mi chodziło by ich końcówki wsadzić w rolkę napinacza no chyba że tak jak na filmiku masz "special tool number coś tam coś tam" :lol:

http://www.narzedziowy.pl...o-90-stopni.jpg

Balansowy ustawiasz na znaki też ma strzałkę na zębatce i wycięcie na silniku :P

Co do trzymania silnika to nie wiem jak u Ciebie w SOHCu no ale ja u siebie musiałem podwiesić silnik bo nawet osłony rozrządu nie zdejmiesz w DOHCu jak łapy nie odkręcisz :)
kobyłka lub podnośnik pod silnik i heja :)

Bardzo ważne byś nie zapomniał o tym wałku balansowym na pompie oleju tego co się tam ustawia wkładając śrubokręt z boku bloku :P bo jak źle będzie ustawiony to silnik dostanie takich wibracji jak by miał uciec z pod maski :D

Krejzi - 01-10-2011, 10:37

Damy rade ;D . narazie musze skompletować częscie. szkoda ze tyle tego bo odrazu cena bedzie spora, za rozrząd do mondeo 2.0zetec w IC po znizkach bez pompy wody jakies nie cale 200 zł.

Mi odpada napinacz hudrauliczny bo wiem ze przy ostatniej wymianie był wymieniany. ( uff ).
Najwyzej popsuje... uzywany blok z glowicą nie taki drogi ;D

Wszyc - 01-10-2011, 15:24

Krejzi napisał/a:
Mi odpada napinacz hudrauliczny bo wiem ze przy ostatniej wymianie był wymieniany.


No a ten napinacz to naprawdę tania rzecz nie jest dobrze że masz to za sobą :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group