[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Płyny . oleje . żarówki
Venom Anubis - 04-02-2009, 00:53 Temat postu: [CA4A 1.6] Płyny . oleje . żarówki Witam wszystkich po raz kolejny , Mam kilka pytań , niektóre na pewno przewijały się przez forum ale z braku czasu (Dom , praca , rodzina) nie mam za bardzo czasu aby wszystko przeszukać . Mam nadzieje ze wybaczycie , i umieszczę wszystko w jednym poście .
Mam następujące pytania .
Szykuje mi się kolejna zmiana oleju w silniku .
- jaki olej polecacie obecnie mam LOTOS MINERAL 15W40 , Zostawić ten czy zmienić na cos lepszego . Auto ma przejechane równo 180.000 i jest w automacie . Oraz jakie filtry potrzebuję razem z wymiana oleju .
Do zmiany mam też wodę w chłodnicy bo nie zmieniana była od 2 lat
- zmienić na zwykłe borygo , czy może na cos innego bo jest trochę tego na rynku
- czy zostawić jeszcze bez wymiany . Gdzieś wyczytałem ze można jeździć przez 4 lata bez wymiany ?
Kolejna wymiana oleju to wspomaganiu kierownicy . Przyznam się ze od zakupu Colta ani razu nie był olej wymieniany a mam już ponad rok autko . Z tego co wiem to , wymieniony olej był jakieś ze dwa lata Anie wiem ile można jeździć bez wymiany , chyba ze dolewać ten sam który obecnie posiadam .
Kolej na płyn hamulcowy . jedynie co wiem na temat płynów tego typu to gdzie się tylko dolewa A tak poważnie to z tego co się orientuję to tez co ileś lat chyba ze dwa , a kiedy był mój wymieniany to też nie mam pojęcia . I za uwarzyłem że podczas jazdy gdy jest ciepło i dość często hamuję to z czasem brakuje mi hamulców .
- wina płynu ?
- hamulce za bardzo się grzeją ?
Czuć wtedy specyficzny zapach . Jaki najlepszy jest płyn do naszych Coltów ?
Ostatni z płynów, olejów itp. Został ostatni olej w automatycznej skrzyni biegów .
- gdzie mogę sprawdzić poziom oleju ?
- jak i co ile się go wymienia ?
- poczym poznać ze olej jest do wymiany ?
- jaki najlepszy będzie olej do automata , i jak go wymienić ?
To tyle jeśli chodzi o oleje , płyny itp. Ale nie ostatnie z moich pytań. Teraz o żarówkach
Do wymiany mam w halogenie . Mam zwykły halogen biały .
- jaki typ się żarówek tam znajduje ?
- żeby wymienić żarówkę muszę rozbierać całego halogena , bo nie widziałem żadnego innego dostępu ?
Żarówka od świateł postojowych tez mi padła
- jaka jest to żarówka (jakie ma oznaczenia itp.)
I ostatnia to podświetlenie rejestracji tam to nie pali mi się ani jedna
- pytanie jak wyżej jaka jest to żarówka ,
- do wymiany trzeba odkręcić te plastyczki przezroczyste ? czy jest jakiś inny system ?
To by było na tyle mam nadzieje że nie zamęczyłem was pytaniami . Ale lepiej wiedzieć niż nie A też nie chciałem zakładać 10 osobnych tematów i napisać wszystko w jednym . Z Góry dziękuję za wszelką pomoc !!!! Pozdrawiam
Anonymous - 04-02-2009, 01:15 Temat postu: Re: Płyny . oleje . żarówki 1. Co do oleju, to jak już wlałeś minerała, to się go trzymaj. Co do marki, to jest jeden pies czy nalejesz lotosa czy castrola, i tak ich jakość (sl) jest 'kilka' poprzeczek wyższa od wymagań producenta (sg). Ja ogólnie jeżdżę na shellu - niestety mineralnym ale mój błąd - i nie czuję różnicy między innymi olejami.
2. Co do płynu w układzie chłodniczym, to sprawdź wpierw jego stan - krzepliwość, w ogóle samą ilość etc, dopiero później, jeśli jest taka możliwość to wypłucz układ i zalej - najlepiej - to samo co miałeś.
3. Płyn hamulcowy (pisano o tym całkiem niedawno w jednym z tematów) - dot 3 / dot 4. Ten drugi jest skuteczniejszy jednak trzeba go wymieniać trochę częściej niż 2 lata, a brak hamulców, całkiem możliwe, że jest spowodowane stratą właściwości płynu hamulcowego.
4. Co do sprawdzania ilości płynu oliwy w skrzyni to naprawdę nie mam zielonego pojęcia gdzie się to sprawdza, i czy w ogóle da się to sprawdzić nie spuszczając oleju z układu
Jedyne jak Ci mogę pomóc w tym punkcie to tak, że nalać tam musisz czerwony olej do skrzyń automatycznych i układów wspomagań (np. elfmatic, shell donax etc)
Co do żarówek, to pisząc halogen podejrzewam chodzi Ci o przeciwmgielne... Hmm, sam ogólnie nie posiadam tego w wyposażeniu swojego colta, ale w instrukcji pisze, iż jest to jednowłóknowa 55W żarówka a o takiej mocy znam ich 3 rodzaje. H1, H3 i H7 (o ile dobrze pamiętam).
W postojowych przednich masz tylko W5W (taka mała całoszklana), w tylnych natomiast także W5W lub dwuwłóknową 21/5W (spójną ze stopem).
W podświetlenie rejestracji również przychodzi Ci W5W, a co do montażu to owszem, wystarczy odkręcić te plastiki ;)edit; tu mając podkładkę pod rejestrację, możesz mieć problem z wykręceniem tych kloszy, ale wierzę w Ciebie - w końcu mitsumaniak !
Pozdrawiam i życzę miłej roboty, hehe
londolut - 04-02-2009, 01:30
Venom Anubis, http://forum.mitsumaniaki...t=%BFar%F3wk%2A płyny.
Masz książkę z instrukcją obsługi? Tam wszystko jest.
Anonymous - 04-02-2009, 01:35
@up;
Oj Tomku czepiasz się, zmęczony jestem i nie chce mi się za dużo szukać w tej księdze tajemnic
pochwalę się, że ja mam oryg. niemiecką :@!
Na dodatek znalazłem coś czego nie ma w Twojej instrukcji czyli ilość oleju w A/T - 6 litrów ;o
londolut - 04-02-2009, 01:50
rs6biturbo napisał/a: | ilość oleju w A/T - 6 litrów ;o | Płyn ATF-SP Tamten spis był dla manuala.
rs6biturbo napisał/a: | Oj Tomku czepiasz się | Nie czepiam się Podaję Anubisowi odpowiedzi i pytam jego, 'czy ma książkę z instrukcją'. Jeśli nie to jest w downloadzie.
Anonymous - 04-02-2009, 01:55
londolut napisał/a: | rs6biturbo napisał/a: | ilość oleju w A/T - 6 litrów ;o | Płyn ATF-SP |
Dokładnie
Ile mogłem to pomogłem, więcej nie będe tu już spamować, pozdrawiam raz jeszcze, dobranoc
|
|
|