To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] pekniety blok silnika

adamo - 04-02-2009, 11:57
Temat postu: [Cari 1.9TD] pekniety blok silnika
Witam wszystkich uzytkownikow carism.mam taka z 98 roku 1.9td.i niestety z powazna usterka a mianowicie pekniety blok silnika.czy ktos mial taki przypadek i jaka tego moze byc przyczyna.pewien mechanik stwierdzil ze te silniki porostu tak maja nie wytrzymuja kompresji i bez ludzkiej winy cos peka.moja cari ma 220 tys.przbiegu czy ktos ma wicej przejechane bez powaznych usterek.teraz poszukuje bloku lub calego silnika.
adaśko - 04-02-2009, 16:26

kolego nie w tym bogu zamiesciłes swoj post:(
Morfi - 04-02-2009, 19:25

adamo, a lubiłeś szybko jezdzić na wysokich obrotach ???
Anonymous - 04-02-2009, 21:33

Bloki nie pękają bez powodów. A mechanik to "pusty łeb". Może za ostra jazda tak jak sugeruje przedmówca... F8QT to nie silnik do wyścigów.
adamo - 04-02-2009, 22:25

napewno nie ja robilem te wyscigi ,kupilem ja pare miesiecy temu i juz tak miala
Anonymous - 05-02-2009, 10:43

hmmm szok termiczny? Do rozgrzanego silnika dolany zimny płyn chłodniczy...
adamo - 05-02-2009, 11:41

chyba mam pecha na silniki renault w dieselu kiedys mialem Renault 11 1.6 d.i tez pekl blok.dlatego pytam czy komus tez tak sie przydarzylo i czy warto jezdzic dalej cari.moze ktos wie gdzie mozna znalesc dobry blok lub caly silnik.dziekuje za wszelkie podpowiedzi
kielurkk - 06-02-2009, 13:54

cmiel napisał/a:
hmmm szok termiczny? Do rozgrzanego silnika dolany zimny płyn chłodniczy...

albo ostre dreptanie na zimnym silniku.
szukaj po szrotach całego silnika (1500-2000 zł) lub samego "dołu" silnika (do 1000zł) bo takie też sprzedają jak komuś głowica pęknie czy cuś

herflik95 - 06-02-2009, 13:59

http://moto.allegro.pl/se...rec=0&country=1
adamo - 06-02-2009, 19:21

dzieki herflik 95 za podpowiedzi.ja te silniki tez znalazlem ale narazie poczekam moze znajde cos blizej Suwalk .

[ Dodano: 06-02-2009, 19:53 ]
narazie duzo oleju mi nie ubywa ,przejechalem 4000 km bez dolewki ,moze poczekac az zacznie go mi wiecej ubywac.olej idzie do ukladu chlodzenia i wszystko wyplywa do zbiorniczka wyrownawczego.uklad chlodniczy jest w oleju

Anonymous - 07-02-2009, 19:02

A orientowałeś się ile kosztuje pospawanie bloku? Może nie jest to uszkodzenie eliminujące tę część.
kielurkk - 07-02-2009, 19:38

adamo napisał/a:
olej idzie do ukladu chlodzenia i wszystko wyplywa do zbiorniczka wyrownawczego

czyli pęknięcie masz między płaszcze wodnym a olejowym?
skoro olej pojawia się w zbiorniczku wyrównawczym to również jest w całym układzie chłodzenia. nie jest zalecane jeżdżenie takim samochodem gdyż olej jest gęściejszy niż płyn chłodniczy i może pozaklejać Ci chłodnicę, nagrzewnicę i wszelkie inne kanałki małego przekroju a wtedy nie trudno o przegrzanie silnika, problemy z ogrzewaniem i obiegiem wody w układzie chłodzenia.

maniak30 - 07-02-2009, 19:56

sprawdz uszczelke pod głowicą :idea: to jest może powodem tego(myśle że mechanik ją zdemontował) :? :chyba ze masz to widoczne jak tak to wymiana
adamo - 07-02-2009, 20:01

pospawac niestety nie da sie, te pekniecie idzie wzdluz kanalu wodnego zaczyna sie od gory bloku i nie wiadomo gdzie sie konczy.zostaje tylko wymiana bloku lub calego silnika
kielurkk - 07-02-2009, 20:07

adamo napisał/a:
zostaje tylko wymiana bloku lub calego silnika

no to wymieniać. popytaj po okolicznych szrotach, nie wszyscy się ogłaszają na Allegro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group