To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Wspomaganie

leon79 - 05-02-2009, 18:10
Temat postu: Wspomaganie
Witam,
od niedawna mam Cari i chcę was zapytać jak działa wspomaganie w tym aucie. Nie chodzi mi zasadę działania takiego układu bo ją znam ale o Wasze konkretne spostrzeżenia z jazdy. To moje pierwsze auto ze wspomaganiem i działa jak dla mnie dość osobliwie. Niestety nie mam porównania i stąd moje pytanie. Zaznaczam, że w układzie kierowniczym nie ma luzów (maglownica po regeneracji i auto według gości w Stacji Diagnostycznej i mojego mechanika w stanie conajmniej dobrym). Na postoju przy włączonym silniku nie ma luzu a podczas skręcania kierownicą słychać kliknięcia zaworów w maglownicy i rosną obroty, czyli chyba w normie. Podczas jazdy do 60km/h kierownica stawia opór jak na parkingu ale po przekroczeniu tej prędkości zaczyna się pojawiać coś w rodzaju matrwego pola o szerokości <1cm od oporu do oporu przy kręceniu kierownicą. Odnoszę wrażenie jakby kierownica nie miała kontaktu z kołami ale auto reaguje skrętem na ruchy w tym zakresie. Im szybciej jadę tym bardziej daje się to odczuć. Efekt występuje tylko podczas jazdy na wprost. Czy Wy też tak macie? Czy ta ja jestem nadwrażliwy?

pozdrawiam

Anonymous - 05-02-2009, 19:13

U mnie czegoś takiego nie ma, żadnego luzu ani na parkingu ani przy większych prędkościach, wydaje mi sę że nie powinno być tego luzu o którym piszesz. Jeździłem innymi autami ze wspomaganiem i niczego takiego jak u Ciebie nie zauważyłem.
Kris1980_147 - 05-02-2009, 20:52

U mnie też nie ma niepokojących objawów. Kierownica kręci się lekko, zarówno na postoju, jak i w czasie jazdy.
Przy wyłączonym silniku naprawdę ciężko ukręcić.
Wcześniej miałem auto bez wspomagania, więc różnica jest kolosalna (teraz bym miał ciężko się przestawić ;) )
Ale powiem tak, ostatnio miałem okazję jechać Corsą C ze wspomaganiem i kierownica chodzi lżej niż w Carismie.

Anonymous - 05-02-2009, 22:04

fakt, kiera w Cari chodzi ciężej niż w innych autach ze wspomaganiem, można się jednak przezwyczaić
mlun - 05-02-2009, 22:10

To dobrze że tak chodzi a nie jak w niektórych autach, że małym palcem można pokręcić bo to niebezpieczne.
wichura1 - 05-02-2009, 23:25

U mnie chodzi bardzo lekko, łatwiej niż w lżejszym Lancerze CB0, którego miałem.
marek85 - 06-02-2009, 00:32

leon79, jak działa - to zależy jaki masz punkt odniesienia, w mojej ocenie ciężej niż w innych autach, szczególnie że przesiadłem się z Punto a tam raz że wspomaganie jest elektryczne a dwa po wciśnięciu 'city' na parkingu kręcisz jednym palcem ;)
Piwor - 06-02-2009, 09:26

marek85, znam ten trybik "city". :P Fakt, w Carismie nie jest tak delikatnie, ale to raczej nie przeszkadza. :)
leon79 - 06-02-2009, 10:03

Panowie, nie chodzi o to że chodzi ciężko bo chodzi jak powinna tyle że jest ten dziwny luz podczas jazdy na wprost a wszystko niby sprawne. Nie ma luzów na drążkach ani w maglownicy bo oddałem ją do regeneracji i czuję jakbym wyżucił kilka stówek w błoto bo jest to co było wcześniej. Mam ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić lub chociaż jak zdiagnozować usterkę, czego szukać?
drd1812 - 06-02-2009, 13:46

Oto cały układ kierowniczy :)



miejsca zaznaczone kółkiem maja wpływ na powstawanie luzów kierowniczych,
w nich należy szukać przyczyn twoich problemów.

Zasadniczo jeśli wyeliminujesz wszystkie luzy mechaniczne to zostaje jeszcze układ
pompowy i prawidłowość jego pracy.

marcinmijagi - 12-02-2009, 18:54

Witam!nie chce zakladac nowego tematu, wiec napisze tutaj bo mam problem z jednym z elementow ukladu wspomagania. A wiec tak- w mojej cari tłucze sie rolka napinajaca pasek od pompy wspomagania,pytałem w sklepach o taka rolke i nigdzie nie maja takiej, wykreciłem ja i pojechalem do kilku sklepow w celu dobrania takiej rolki, niestety nigdzie nie znalazlem, moze ktos z was mial z tym do czynienia i wie gdzie mozna kupic ta rolke , ewentualnie czy mozliwa jest wymiana samego łozyska? dziekuje i pozdrawiam!
drd1812 - 12-02-2009, 21:28

Zakup takiej rolki raczej w serwisie, lub używana Allegro. Można ją regenerować o ile sama rolka jest nieuszkodzona, dobrac łożysko i wymienić zużyciem prasy (podgrzewanie wyciśnięcie, wciśnięcie).
Ale przede wszystkim sprawdź, czy śruba na której masz zamontowane kółko jest prosta.

Piwor - 15-02-2009, 14:39

To i ja podłącze się pod ten dział. W mojej pompie wspomagania padło łożysko w pompie. Tutaj pytanie, czy łożysko jest rozbieralne? Czy uszkodzone łożysko, poza dziwnymi dźwiękami może powodować pocenie się pompy właśnie w okolicach koła od paska klinowego.
Wojtasss - 15-02-2009, 15:05

leon79, wiem o jaki luz Ci chodzi. Ja jak się przesiadałem z nowej s40 do cari też myślałem, że mam luz na układzie kierowniczym. Nawet pojechałem z tym do mechanika zajmującego się przede wszystkim marką Mitsubishi i powiedzieli, że to nie luz, tylko w caismach nie jest tak, że im szybciej jediediesz tym słabiej działa wspomaganie. Z tego bierze się wrażenie z przesiadki z samochodu bez wspomagania (lub z takiego gdzie wspomaganie wraz z nabieraniem prędkości działa słabiej), że nie czujesz jezdni. Niestety, Carisma to już wiekowa konstrukcja, i nikt w 1994 (w fazie projektów) roku nie pomyślał jeszcze o takich dobrodziejstwach.
drd1812 - 16-02-2009, 07:50

Piwor napisał/a:
W mojej pompie wspomagania padło łożysko w pompie. Tutaj pytanie, czy łożysko jest rozbieralne? Czy uszkodzone łożysko, poza dziwnymi dźwiękami może powodować pocenie się pompy właśnie w okolicach koła od paska klinowego.



1. Łożysko nie jest rozbieralne,
2. z reguły powoduje pocenie się pompy,

w konsekwencji może doprowadzić do całkowitego zatarcia pompy i zerwania paska
i jeśli masz także klimatyzację to po pęknięciu paska i ona "nagle" ;) przestanie działać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group