To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Sprawdzenie - Silnik krokowy, krokowiec

demeone - 06-02-2009, 11:25
Temat postu: [Carisma] Sprawdzenie - Silnik krokowy, krokowiec
Sprawdzanie na słuch:
1. Upewnij się ze temperatura płynu w chłodnicy wynosi 20 stopni lub mniej
2. Nasłuchuj czy po przekręceniu kluczyka w pozycje ON (Nie odpalamy silnika) słychać wyraźnie prace krokowca

Sprawdzanie oporności na uzwojeniach (musimy posiadać omomierz)
1. Odłączyć wtyczkę od silnika krokowego.
2. Zmierzyć oporność pomiędzy terminalami 2 i 1 oraz 2 i 3
Wartość standardowa to: 28-33 Ω
3. Zmierzyć oporność pomiędzy terminalami 5 i 6 oraz 5 i 4
Wartość standardowa to: 28-33 Ω




marcin84k - 07-02-2009, 16:55

ten opis do zwyklego 1,6 16v sie nadaje??
demeone - 07-02-2009, 16:58

To jest z podrecznika: workshop wiec raczej tak
Anonymous - 27-06-2009, 15:07

ten opis nie pochodzi z podrecznika carismy tylko od silnika 1.5 Mirage, nie wiem czy jest to w jakis sposób adekwatne do carismy, ale cos mi sie wydaje ze nie bardzo, mam w domu 3 rózne elektrocewki pokazuja rózne wskazania i wszystkie sa dobre

np róznice miedzy 1.6 a GDI to kilka omów, ale jest to bardzo istotne, elektrocewka od 1.6 w inny sposób reaguje na obroty niz GDI

dla przykładu eletrocewka od silnika 1.6 o nr 1B/721 nie zadziała w GDI wogóle, a elektrocewka 1B/ 871 zadziała ,ale bedzie utrzymywac obroty na poziomie 900 roznice miedzy tymi elektrocewkami sa minimalne pierwsza pochodzi z rocznika 95 druga z rocznika 98 roznica w omach jest miimalna .Tolerancja miedzy 28-33 omów jest zbyt wielka jezeli chodzi o carisme GDI
Wydaje mi sie ze kazda z elektrocewek musi miec odpowiednia ilosc uzwojenia przedzial miedzy 28-33 tak naprawde nie wiele nam daje

reasumujac. mimo ze demeone robisz dobra robote to ten opis wprowadza w bład

z tego manuala pochodzi ten opis
http://www.mirage-perform...0MFI%201.5L.pdf

demeone - 27-06-2009, 15:49

Hmmm Manysh Rozumiem co masz na mysli że taka rozbieżnośc w pomiarze tzn 28-33 jest wysoka ale wiele też zależy od warunku pomiaru jak i klasy miernika. po za tym jesli otrzymamy pomiar o wiele mniejszy od 28 albo o wiele wiekszy od 33 da nam to jakis punkt zaczepienia że cos jest nie tak.
Nie damy rady tą metodą sprawdzic czy ISC jest perfekcyjny i idealny jako zamiennik czy znaleziony na szrocie

Sprawdziłem wszystkie suplementy i oto co znalazłem

Strony 13A-79 oraz 13A-107
W suplemencie C July 1997 podają: 31-38 ale to po stronie ECU, pomiar przy samym ISC powinien wskazywac 28-33
Przy okazji odnosnie GDI z suplementu 1997



Suplement D April 1999 podaje pomiar 28-33 dla MPI
Dla GDI: nie bylo wzmianki chyba dlatego ze opisuje przepustnice z czujnikiem polożenia pedał gazu

Dalej juz tylko przepustnice z czujnikiem położenia gazu.



Po za tym posiadam dwa podręczniki: z forum i inny znaleziony zanim znalazłem te forum i oba są takie same.

Anonymous - 27-06-2009, 16:21

no własnie niewiem o co dokładnie chodzi mam 3 rozne elektrocewki według tego schematu ,sa takie same a jednak czyms sie róznia, kazda z nich pokazuje rozne wskazania w przedziale od 28-33 omm. wiec co ? dodam ze jedna nie chodzi wogóle z GDI
demeone - 27-06-2009, 16:25

w sumie to 4 elektrocewki. Masz na mysli to że w innym temacie opisywałeś że masz krokowca ale z innego auta tak? i chyba chodzi o to że tą co chciałeś zamontowac powoduje że obroty masz na 900 tak? Może jakaś nieszczelnośc albo może trzeba dac troche czasu na to aby komputer sie oswoił z nowym organem.
Sprawdzałem Twoje posty i widze że chyba dwa dni jeździłes z nowym?

Anonymous - 27-06-2009, 16:32

własnie jest inaczej moj krokus o numerze 1D 98U sie spalił kupiłem ze szrotu inny o numerze 1B 821 od 1.6 i to chodziło przez tydzien falowały obroty itp az nie dało sie jezdzic pozniej przypadkiem dostałem 1b 721 i chodził jeden dzien mimo ze sa Identyczne 28-33 dodam ze za kazdym razem wymieniam tylko elektrocewke , trzpien zostaje od GDI
demeone - 27-06-2009, 16:42

o resetowanie nie pytam bo chyba pamiętałeś o odłączeniu klem i tej całej zabawie z niby nauką ?

Aby sprawdzic korkowca dobrze by było posiadac oscyloskop ale raczej droga zabawka (mam na mysli z tych lepszych)

jutro pojadę na jeden szrot (ostatnio widziałem sporo Carism )i posprawdzam kilka krokowców

Anonymous - 28-06-2009, 12:07

Tak, resetowlem. Nic to nie daje, niby trzyma obroty, ale po 2 dniach lataja od 500 do 2500 caly czas

ps pamietaj o mnie jak bedziesz na szrocie ;)

demeone - 28-06-2009, 12:15

Wysłałem Ci e-maila ale może tutaj częściej zaglądasz:
Jaki numer konkretnie poszukujesz?

Anonymous - 28-06-2009, 12:19

Klikam z roboty z tel wiec odbiore poznie co do numeru to 1D 89U
demeone - 28-06-2009, 12:27

ok mam zapisane wlasnie sie wybieram. dam znac co i jak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group