To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Jak zdjąc bębny.

kamil777 - 06-02-2009, 14:17
Temat postu: Jak zdjąc bębny.
Mam taki problem szukałem w wyszukiwarce bez powodzenia. Chciałbym zdjąc bebny hamulcowe bo ostatnio podczas hamowania przy wiekszej predkosci slychac tam jakies stuki, dudnienie i chce zobaczyc co sie dzieje. Moje pytanie, jak zdejmuje sie bebny w cari 1996 1.6. Wie ktos moze co jest przyczyna tego dudnienia?
Student - 06-02-2009, 14:43

Jeżeli nie masz żadnych specjalistycznych narzędzi to standardowa metoda:
opukiwanie młotkiem i powoli ciągnąć do siebie, można delikatnie na dygę dwoma dźwigniami po przekątnej ale to jako wspomaganie młoteczka.
Darcie to może dlatego że skończyły Ci sie okładziny. koszt. ok 120zł.

drd1812 - 06-02-2009, 14:48

hamulce tylne


odkręcasz śruby koła,
śrubki mocujące bębna (jeśli są)
a dalej jak powyżej

Matejko - 06-02-2009, 18:41

w 1.6 sa z tylu otwory do sciagania - tylko musisz odpowiednia srubke znalezc, wkrecasz i beben schodzi, pamietaj tylko o tym ze hamulec reczny musi byc puszczony
kamil777 - 06-02-2009, 21:26

Dzieki w wolnej chwili powalcze

[ Dodano: 14-02-2009, 23:05 ]
Zdecydowałem sie z racji ze to hamulce wazna rzecz pojechac do znajomego mechanika. Zdjelismy bebny i wszystko wygladalo w porzadku okladziny jeszcze w dobrym stanie pozostale elementy tez przeczyscil mi wszystko, a mimo to nadal slychac to dudnienie jakbym podczas hamowania jechal na kocich lbach nie mam juz pomyslu co to. Auto hamuje dobrze rowno tylko ten dzwiek. Jakies pomysly?

Batmanikus - 18-11-2014, 13:44

Nie wiem jakiej użyć siły do ściągania. Pozbyłem się części 1 do 3 ale bęben nadal jak przyklejony (pomimo użycia młotka).



O co chodzi z tymi otworami, w które wkręca się śruby żeby zdjąć bęben?

Jaro1974 - 18-11-2014, 13:56

Wkręcając te śruby w bęben powodujesz że śruby zapierają się o piastę podczas wkręcania i bęben musi z tej piasty zejść. Działa to wszystko na zasadzie ściągacza z tą różnicą że w tym przypadku nie masz łap które ściągają bęben. A z tego co pamiętam to tam jest gwint bodajże M8.
plecho1 - 18-11-2014, 14:13

Czy bęben rusza się względem piasty czy jest na niej zapieczony?
Jeśli się rusza a jedynie trzymają go szczęki to może być problem z jego zdjęciem i być może przy zdejmowaniu uszkodzisz niektóre elementy wewnątrz bębna..

Jaro1974 - 18-11-2014, 14:17

Jedyne co może się uszkodzić to te sprężynki i podkładki które trzymają szczęki na tarczy nośnej. Taki zestaw dostępny jest praktycznie od ręki kosztuje w okolicach 10 pln za komplet. Wiedza przeniesiona z własnego doświadczenia aczkolwiek u mnie nic nie poszło.
plecho1 - 18-11-2014, 14:22

Czasem można próbować cofnąć śrubę regulacyjną bo najprawdopodobniej problem powstał przez jej podkręcenie bez zeszlifowania progu w bębnie.
Jaro1974 - 18-11-2014, 14:24

Potwierdzam :wink:
Batmanikus - 21-11-2014, 15:15

U mnie chyba beben jest zapieczony-nie obraca sie luzno.
Co to za zestaw naprawczy do hamulcow? Jakis uniwersalny czy skonkretyzowany na model?

plecho1 - 21-11-2014, 15:24

Raczej trzeba kupować do konkretnego modelu.
Batmanikus - 21-11-2014, 15:32

Czyli musze zamowic bo u mnie pewnie od reki nie ma czesci do marek premium ;)
To ma jakas konkretna nazew czy po prostu zestaw naprawczy? Nie mam jak tego sprawdzic bo jestem w pracy a bym juz zamowil.

kaczka81s - 21-11-2014, 22:00

Batmanikus napisał/a:
Czyli musze zamowic bo u mnie pewnie od reki nie ma czesci do marek premium

Patrzyłem w IC, mają od ręki Quick Brake za ok 35 zeta. Nazywa się "zestaw montażowy szczęk hamulcowych", jak powiesz w sklepie że chodzi ci o sprężynki trzymające szczęki też powinni znaleźć. A jeśli chodzi o części premium, ja go montowałem już w kilku autach i na razie nie narzekam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group