Carisma - Ogólne - carisma gdi i gaz?
laki-14 - 06-02-2009, 16:38 Temat postu: carisma gdi i gaz? mam pytanie, czy warto jest zamontowanie gazu do1.8 gdi, czy te silniki sie nadawają do takiego zasilania, jeśli tak to proszę o porade jaka instalacja bedzie odpowiednia, z jakiej firmy i cene takiej inwestycji, pozdrawiam
Moomin - 06-02-2009, 16:41
GDI i LPG wykluczają się nawzajem. Tych silników się nie gazuje z wyjątkiem instalacji LPI montowanych fabrycznie. Inaczej nie da rady albo kosztuje fortunę, a i tak nie ma gwarancji sukcesu.
Anonymous - 06-02-2009, 17:08
ktos tu się chce dowiedzieć jakie są koszty naprawy i wymiany wtrysków benz
po zamontowaniu tradycyjnego lpg...
do bezpośredniego (gdi) tanie nie są
laki-14 - 07-02-2009, 10:11
dzięki i tyle chciałem wiedzieć, musiałem się dowiedzieć bo dużo jeżdze, pozdro.
Kris1980_147 - 07-02-2009, 10:55
laki-14 napisał/a: | dzięki i tyle chciałem wiedzieć, musiałem się dowiedzieć bo dużo jeżdze, pozdro. |
W takim razie pozostaje ci do wyboru :
- starszy TD 90KM
- DID 102, lub 115 KM
- 1.6 przed liftem 90/100 KM
- 1.6 po lifcie 103 KM
- 1.8 przed liftem SOHC (nie GDI)
Nikka - 07-02-2009, 11:32
LPI instalacja do cari 1,8GDI kosztuje 6400 zl taka informację otrzymałam drogą e-mail od gościa który się tym zajmuje.
mlun - 07-02-2009, 12:23
Tylko ciekawe jak to się sprawuje bo osobiście jeszcze nie spotkałem się z osobą, która załozyła sobie gaz do GDI.
wichura1 - 07-02-2009, 12:33
LPI czyli wtrysk gazu w fazie ciekłej, wtryski w GDI muszą być chłodzone, żeby się nie zapiekły. Standartowo chłodzi je wtryskiwane paliwo, stąd problem z LPG sekwencyjnym.
edit: koszt 6400PLN+ wymiana rozrządu po zakupie około 1200PLN to się robi koszt zbliżony do ceny Carismy przed liftem.
Kris1980_147 - 07-02-2009, 20:28
Dłuuugo trzeba by jeździć co by się ten interes zwrócił. Tak więc mało opłacalne.
siwek - 07-02-2009, 21:01
zakładać gazu do GDI to kompletnie nie ma sensu, patrząc na cene LPi w Polsce
jedynym wyjściem byłoby poszukanie GDI z fabrycznie zamontowanym gazem z Holandii bo inaczej to interes całkowicie nieopłacalny (za duży koszt) a za tanie auta
Anonymous - 07-02-2009, 23:58
wbrew pozorom LPI, oprócz kosztów instalacji,
wcale nie jest takie tanie w użytkowaniu,
zjada więcej benzyny (niż poprzednie gen) bo moment przełączenia jest zalezny od wielu zmiennych
a nie tylko temperatury (i czasówki), co w sumie jest dobre dla wtrysków benz,
wymiana oleju w pompie co 40-60tys km - każdorazowy koszt od 400zł w górę
i auto unieruchomione na kilka godzin, wiec nie jest tak różowo
dodatkowo, instalacja jest dosć wrażliwa na jakosć paliwa,
a niestety filtr jest za pompą paliwa, dlatego bardzo łatwo załatwić pompę,
|
|
|