To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - carisma gdi i gaz?

laki-14 - 06-02-2009, 16:38
Temat postu: carisma gdi i gaz?
mam pytanie, czy warto jest zamontowanie gazu do1.8 gdi, czy te silniki sie nadawają do takiego zasilania, jeśli tak to proszę o porade jaka instalacja bedzie odpowiednia, z jakiej firmy i cene takiej inwestycji, pozdrawiam
Moomin - 06-02-2009, 16:41

GDI i LPG wykluczają się nawzajem. Tych silników się nie gazuje z wyjątkiem instalacji LPI montowanych fabrycznie. Inaczej nie da rady albo kosztuje fortunę, a i tak nie ma gwarancji sukcesu.
Anonymous - 06-02-2009, 17:08

ktos tu się chce dowiedzieć jakie są koszty naprawy i wymiany wtrysków benz
po zamontowaniu tradycyjnego lpg...

do bezpośredniego (gdi) tanie nie są :D

laki-14 - 07-02-2009, 10:11

dzięki i tyle chciałem wiedzieć, musiałem się dowiedzieć bo dużo jeżdze, pozdro.
Kris1980_147 - 07-02-2009, 10:55

laki-14 napisał/a:
dzięki i tyle chciałem wiedzieć, musiałem się dowiedzieć bo dużo jeżdze, pozdro.


W takim razie pozostaje ci do wyboru :
- starszy TD 90KM
- DID 102, lub 115 KM
- 1.6 przed liftem 90/100 KM
- 1.6 po lifcie 103 KM
- 1.8 przed liftem SOHC (nie GDI)

Nikka - 07-02-2009, 11:32

LPI instalacja do cari 1,8GDI kosztuje 6400 zl taka informację otrzymałam drogą e-mail od gościa który się tym zajmuje.
mlun - 07-02-2009, 12:23

Tylko ciekawe jak to się sprawuje bo osobiście jeszcze nie spotkałem się z osobą, która załozyła sobie gaz do GDI.
wichura1 - 07-02-2009, 12:33

LPI czyli wtrysk gazu w fazie ciekłej, wtryski w GDI muszą być chłodzone, żeby się nie zapiekły. Standartowo chłodzi je wtryskiwane paliwo, stąd problem z LPG sekwencyjnym.

edit: koszt 6400PLN+ wymiana rozrządu po zakupie około 1200PLN to się robi koszt zbliżony do ceny Carismy przed liftem.

Kris1980_147 - 07-02-2009, 20:28

Dłuuugo trzeba by jeździć co by się ten interes zwrócił. Tak więc mało opłacalne.
siwek - 07-02-2009, 21:01

zakładać gazu do GDI to kompletnie nie ma sensu, patrząc na cene LPi w Polsce

jedynym wyjściem byłoby poszukanie GDI z fabrycznie zamontowanym gazem z Holandii bo inaczej to interes całkowicie nieopłacalny (za duży koszt) a za tanie auta

Anonymous - 07-02-2009, 23:58

wbrew pozorom LPI, oprócz kosztów instalacji,
wcale nie jest takie tanie w użytkowaniu,
zjada więcej benzyny (niż poprzednie gen) bo moment przełączenia jest zalezny od wielu zmiennych
a nie tylko temperatury (i czasówki), co w sumie jest dobre dla wtrysków benz,
wymiana oleju w pompie co 40-60tys km - każdorazowy koszt od 400zł w górę
i auto unieruchomione na kilka godzin, wiec nie jest tak różowo ;)

dodatkowo, instalacja jest dosć wrażliwa na jakosć paliwa,
a niestety filtr jest za pompą paliwa, dlatego bardzo łatwo załatwić pompę,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group