Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Duże spalanie
pawelsonx - 06-02-2009, 17:49 Temat postu: [Cari 1.9TD] Duże spalanie Witam od pewnego czasu moja cari pali dużo w mieście około 10l
Sprawdziłem zawór korekcji wtrysku na omomierzu i podłączając go na krótko jest sprawny.
Sprawdziłem zawór turbo LDA odłączając przewód podciśnienia Samochód wtedy muli więć powinien być sprawny.
Zawór przestawienia potencjometru przestawiłem bo na wolnych obrotach miał ponad 1V a po przesunięciu dźwigni miał ponad 4,5 ustawiłem na 0.6 i na max 3.72 spalanie nadal duże.
Wymieniłem filtr powietrza i paliwa.
Co może być przyczyną samochód nie muli chodzi płynnie nie kopci nawet z rana jest cichy.
Czy zabierać się za zawór do recyrkulacji spalin w turbo jak można go sprawdzić bez rozkręcania.
Wykluczam złe paliwo tankowałem na różnych stacjach.
grzesiopol - 07-02-2009, 17:16
Na pewno to syndrom "ciężkiej nogi". Dobra rada: tankuj tylko na jednej stacji(wtedy ocenisz czy pali więcej). Turbo raczej nie jeżeli nie muli się, w pierwszym momencie myślałem, że to może wina katalizatora, ale raczej nie. Zobacz czy gdzieś nie dostaje lewego powietrza, a może przepływomierz powietrza na rurze dolotowej powietrza jest uszkodzony, ale wtedy miałbyś raczej spadek mocy.
Moja po mieście pali teraz około 8,2 ale przy dynamicznej jeździe to nawet około 9,5 bywało.
Może po prostu jeździsz "zbyt dynamicznie" lub w dużych korkach. A błędy ci jakieś wyskoczyły? Bo jak nie to raczej sparwa mechaniczna a nie elektryczna.
kielurkk - 07-02-2009, 19:58
pawelsonx napisał/a: | na wolnych obrotach miał ponad 1V a po przesunięciu dźwigni miał ponad 4,5 ustawiłem na 0.6 i na max 3.72 |
mam podobne ustawienia i pali mi max 7 litrów przy dynamicznej jeździe
Cytat: | Moja po mieście pali teraz około 8,2 ale przy dynamicznej jeździe to nawet około 9,5 bywało. |
to chyba dwie tony na lawecie ciągasz
mi tyle w lecie w klimie i z prawą nogą w podłodze nie pali
pawelsonx napisał/a: | Czy zabierać się za zawór do recyrkulacji spalin |
głównym objawem zawieszonego EGRa to falujące obroty zwłaszcza wolne. Możesz go wymontować i zaślepić na próbę i zobaczysz. Niewiele to roboty a będziesz pewny. Mógłbyś też ściągnąć z niego wężyk podciśnienia (tyle że jeśli się zaciął to nie wiadomo w jakiej pozycji) wtedy nie będzie otwierał drogi spalinom do kolektora ssącego
maniak30 - 07-02-2009, 20:10
sprawdz czujnik temperatury(ten od komputera jeżeli dobrze pamiętam dwu pinowy) i sonde lambda
pawelsonx - 08-02-2009, 14:36 Temat postu: Spalanie Mieszkam w Irlandii więc niska temperatura odpada bo tu zawsze jest na plusie. Paliwo tankowałem zawsze na shellu ale ostatnio zmieniła nazwę więc przerzuciłem się na texaco.
Co do błędów
18-czujnik prędkości jazdy
35-napięcie akumulatora
38-czujnik prędkosci jazdy
51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
53oraz 54-przekaźnik świec żarowych
co do 35 to poprzedni właściciel wymieniał akumulator
a 53 i 54 to były wymieniane świece żarowe
51 wykluczam bo sprawdziłem pracuje pstryka przy odpalaniu i trochę dłużej
Zastanawiają mnie błędy 18 i 38
Ale najpierw pojadę je wykasować.
Czy jest jakiś manual jak sprawdzić sondę lambda ?
maniak30 - 08-02-2009, 17:22
podlacz rownolegle z sonda woltomierz( przewody czarny i szary). Dodawaj gazu i sprawdzaj, czy zmienia sie wskazanie (przez moment napiecie moze byc bliskie 0V lub 1V, bo mieszanka przy takim dodawaniu gazu jest za uboga lub za bogata).sonda jest czteroprzewodowa dwa biale czarny i szary (białe grzałka)a co do czujnika to na kompie powinien pokazywac jaki ma odczyt
pawelsonx - 11-02-2009, 16:53 Temat postu: Spalanie co do sondy lambda nie mogę namierzyć jej w swoim samochodzie 1.9TD
Ale spalanie wróciło do normy podczas sprawdzania wszystkich czujników itp znalazłem przy jednym zaworku zapchany filierek taki okrągły przy wężykach co są przy sterowaniu świecami jeden idzie do zaworu powrotu(egr) spalin a drugi chyba do ssania do tej drugiej linki. Był zalepiony jakimś błotem umyłem go przedmuchałem i wysuszyłem.
Spalanie w tej chwili jest 10 litrów na 100mil czyli około 7,25 na 100Km po mieście
Jeszcze poszukam tej sondy lambda
CO do zaworu LBA zauważyłem że jest lekko wilgotny od ropy czy jest jakiś manual jak go rozkręcić, sprawdzić i wrazie czego naprawić i ustawić??
dd_88 - 29-03-2009, 15:10
witam
ciezko bedzie odswiezyc ten temat ale gdybys tu zerknal moglbys wrzucic fotke gdzie znajduje sie ten filterek bo moja cari pali ponad 9l/100km i troche mnei to martwi. moze to taka sama przyczyna co u ciebie.
pzdr
pawelsonx - 29-03-2009, 19:53
Anonymous - 29-03-2009, 20:52
O ile się nie mylę to w 1.9 TD nie ma sondy lambda. Takie cuda to w benzynie:)
dd_88 - 01-04-2009, 20:17
czyli masz na mysli wyczyszczenie zaworu EGR ??
pawelsonx - 01-04-2009, 20:25
za zaworom egr jest
dd_88 - 02-04-2009, 14:09
wielkie dzieki sprawdzilem to wlasnie i bylo czyste, przy okazji sprawdzilem blędy i miedzy innymi wyszlo ze mam zepsuty czujnik temp. powietrza zasysanego to pewnie dlatego....
tylko nie iwem gdize go znalezc
pawelsonx - 02-04-2009, 15:09
przy filtrze powietrza w rurze co idzie do turbo w manuale jest napisane jaką oporność powinien mieć przy 20 stopniach
markukbany - 03-04-2009, 17:27
A ja mam pytanie do pomiaru pokazanego na fotkach na początku. Jak podpiąć ten czerwony kabel od miernika do tej zielonej kostki skoro ona jest zamknięta i nie ma gdzie się podłączyć? Za odpowiedz z góry dziękuje
|
|
|