Nasze Miśki - Mój Colt CJ1A
rafalbula - 07-02-2009, 13:25 Temat postu: Mój Colt CJ1A Witam wszystkich. To mój pierwszy post, choć jakiś czas już przeglądam forum. Od niedawna jestem posiadaczem Colta CJ1A 1.3 rocznik 1997.
Egzemplarz wypatrzyłem Internecie, i po porównaniu wielu ofert, zasięgnięciu opinii znajomych itd. wyruszyłem w podróż 300km żeby zapoznać się z nim. Ponieważ wcześniej już wiedziałem o niedoskonałościach (opisane dalej) to jazda próbna rozwiała moje wątpliwości. Niedługo później zakup został sfinalizowany (może jak znajdę czas to opowiem o tym dokładniej).
Teraz coś o moim Miśku:
Samochód w kolorze jasnoniebieski metalik posiada:
-2 x airbag
-elektrycznie sterowane szyby i lusterka
-elektryczny szyberdach
Nie ma natomiast klimy, na co pewnie będę w lato mocno narzekał :/
Pozytywnie zaskoczyło mnie w nim kilka rzeczy a więc np. dość zrywny silnik (jak na 1.3) czy nawet przestronność wnętrza – z zewnątrz wyglądać może, że w środku jest ciasno.
Skoro już mowa o silniku to w trasie spalił mi ok. 7-8/100, przy średniej prędkości jazdy 80km/h. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 175 km/h! Tylko od razu zaznaczam że nie jestem jakimś piratem drogowym, a zgrzeszyłem tylko raz w celu sprawdzenia mojego autka.
Co do negatywów to na razie jest tego niewiele i mam nadzieję że więcej nie będzie. Tak jak wielu użytkownikom tego samochodu zdarzają się problemy z pasami bezpieczeństwa, co, jak myslę, wynika z rozmieszczenia mocowania pasa. Druga sprawa to kwestia…hmm…aerodynamiki pojazdu? Chodzi o to, że jadąc po mokrej nawierzchni po kilku chwilach mam przednią szybę skropioną brudną wodą. Nie jest to może problem, niemniej zaskoczyło mnie to.
Teraz negatywne strony o których wiedziałem przed zakupem:
auto jest po kolizji, a dokładniej ktoś mu wjechał w tył, wobec czego:
-zderzak jest pęknięty
-brak światła przeciwmgielnego (toteż jeśli ktoś ma niedrogo sprzedać to przygarnę bardzo chętnie)
-są miejsca do poprawek lakierniczych
Jako że jestem raczej laikiem w zakresie serwisowania i napraw, chciałbym prosić Was o pomoc, jak dobrze „wystartować” ze swoim Coltem.
Ostatni wpisany do niemieckiej książki serwisowej przegląd miał on przy 105 000 km.
Obecnie na liczniku jest ok. 140 000 km a pomiędzy tymi przebiegami czarna dziura. Podpowiedzcie proszę co należy natychmiast w nim wymienić-sprawdzić, a z czym można się jeszcze wstrzymać. Dodam że serwisowany był w ASO, więc wszelkie wymiany jakie powinny być przed tymi 105000 uważam za dokonane.
ostatnia karta serwisowa
jacek11 - 07-02-2009, 13:51
rafalbula, Miło,że do nas dołączyłeś
Po pierwsze,musisz zrobić przegląd hamulców i płynów.
Wymiana pasków,i rolek.
Olej w silniku,i skrzyni.
Tak na początek.
Życzę zadowolenia z autka
Pozdro.
Marcin-Krak - 07-02-2009, 14:30
rafalbula,
1. Znaleźć na podforum namiary na dobrego i sprawdzonego mechanika
2.Umieść w dziale kupię ogłoszenie o chęci nabycia światła pm
3. Myślę, że wszystko przy dobrych chęciach możesz znaleźć w dziale CJ0 i w FAQ
4. Powodzenia i niech się dobrze sprawuje
Rafal_Szczecin - 07-02-2009, 20:39
rafalbula napisał/a: | 175 km/h! |
i taka jest maxymalna predkosc podana w serwisowce dla tego auta.
o dziwo, nie wiem czemu moj colciak leci troche wiecej ...
rafalbula - 07-02-2009, 21:30
No właśnie, mój mnie w tym elemencie bardzo pozytywnie zaskoczył. Co więcej nie okazywał szczególnych oznak, że ma już dość (jak jeździłem samochodami innych marek to często przy zbliżaniu się do Vmax miałem wrażenie, że auto wkrótce się rozpadnie).
Dziękuję kolegom za porady, z pewnością skorzystam.
Pozdrawiam
rafalbula - 09-02-2009, 15:32
Dodałem zdjęcia miśka do galerii http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=16103
vendetta - 09-02-2009, 16:22
Starszy, ale bliźniak Kilka detali jest innych, ale ogólnie mój jest bardzo podobny
Pozdrawiam
rafalbula - 10-02-2009, 21:33
No więc dzisiaj zrobiłem swojemu Coltowi prezent. Dostał:
-nowy komplet filtrów
-świece
-świeżutki olej Mobil S 10W40 oraz
-płyn hamulcowy
-płyn chłodniczy
-płyn wspomagania
Na przeglądzie wyszły 2 cylinderki hamulców tylnych do wymiany-zrobione od razu, a w przyszłości prawdopodobnie trzeba się będzie zająć łącznikami i gumami stabilizatora oraz kołem pasowym.
Poza tym wszystko w jak najlepszym porządku i chodzi jak nówka
Marcin-Krak - 11-02-2009, 00:10
rafalbula napisał/a: | gumami stabilizatora |
Pamiętaj żeby wymieniać tylko na oryginalne - znajdziesz szczegóły na Forum
rafalbula napisał/a: | No więc dzisiaj zrobiłem swojemu Coltowi prezent. Dostał: | \A rozrząd zrobiony ?
rafalbula - 11-02-2009, 00:32
Rozrząd jest ok, mam potwierdzenia że był wymieniany przy 90tyś więc wspólnie z mechanikami z serwisu uznaliśmy że nie ma potrzeby.
Pexu - 21-02-2009, 20:09
Wymieniany był przy 90 000km tak? A masz teraz ponad 140 000km, tak?
Ja bym radził się za niecałe 10 000km zastanowić jednak nad wymianą rozrządu
A tak na marginesie, pozdrawiam kolegę z Coltmanii
|
|
|