Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] POMOCY - SLIZGA SIĘ SPRZĘGŁO PRZY 17TYŚ KM PRZE
jmgmotocykle - 08-02-2009, 08:58 Temat postu: [II 2.2 DID] POMOCY - SLIZGA SIĘ SPRZĘGŁO PRZY 17TYŚ KM PRZE POMOCY - SLIZGA SIĘ SPRZĘGŁO PRZY 17TYŚ KM PRZEB. !!!!!! AUTO JEST PO TUNINGU - MA INDYWIDUALNY PROGRAM KTÓRY DAJE MU 190KM I 430 N/M - NA 3-4 BIEGU SLIZGA SIĘ SPRZEGŁO - PROSZĘ O INFORMACJĘ CZY TEN MODEL MA JAKIEŚ FABRYCZNE PROBLEMY ZE SPRZEGŁEM (SILNIK PSA ) CZY MOŻE SPRZEGŁO ZOSTAŁO OBLICZONE NA TE 154 KM I NIC WIECEJ NIE WYTRZYMUJE - PROSZĘ O PORADĘ O OPINIĘ!!!
Anonymous - 08-02-2009, 09:13
430Nm i ślizga się sprzęgło(+ ciężki but..?) - jak to możliwe...??
[ Dodano: 08-02-2009, 09:19 ]
PS. właśnie dlatego jestem przeciwnikiem poprawiania fabryki...
jmgmotocykle - 08-02-2009, 10:47
rzecz w tym że jest to dziwny objaw - uślizg nie zawsze występuje - jak dostanie w du.... to się nie ślizga, a jak jadę spokojnie (czyli najczęściej) to np. przy wyprzedzaniu niekiedy się ślizga.... może mateirał tarczy jest lipny i jest skutaczny tylko jak jest rozgzrzany???
co do poprawiania fabryki -- to mam odmienne zdanie - program fabryczny jest uniwersalny - czyli moim zdaniem lipny - akutalne oporogramowanie które posiadam jest tz. eko - nie najważniejsza dla mnie była moc ale to że spalanie spadło o prawi 1 l !!!! a to już sporo , w mieście ok. 1,5 - jeszcze lepiej..... efekt uboczny czyli super dynamika jest miłym akcentem ecoprogramu...
Hiszpan - 08-02-2009, 10:52
jmgmotocykle, witamy na forum.
Jeżeli sprzęgło ślizga to teraz żadne porady już mu nie pomogą - niestety. Pozostaje tylko wymiana
U nas nikt do tej pory nic nie pisał o problemach ze sprzęgłem, a już na pewno w wersji 2.2 DiD, bo tych jest niewiele.
Pewno poprzedni właściciel mocno korzystał z tego "indywidualnego tuningu" i stąd problemy
jmgmotocykle - 08-02-2009, 11:22
JESTEM PIERWSZYM WŁAŚCICIELEM - PO OK. 15 TYŚ ZROBIŁEM NOWĄ MAPĘ... ZNAM SIĘ TROCHĘ NA MECHANICE I TEŻ WIEM ŻE JAK SPRZĘGŁO SIĘ ŚLIZGA TO.... POWINIEN BYC JEGO RYCHŁY KONIEC (POPROSTU SIE SPALI) - ALE TU NIE - RAZ JEST DOBRZE RAZ NIE. MOŻE WPŁYW NA CHWILOWE "WYCHYLENIE" WSKAZÓWKI OBROZOMIERZA MA KOŁO DWUMASOWE SPRZĘGŁA??? NIE ZNAM DO KOŃCA JEGO DZIAŁANIA..... MAM TEŻ DRUGIE PODEJRZENIE - MOŻE NA 4WD DOCHODZI DO ZERWANIA PRZYCZEPNOŚCI PRZEDNICH KÓŁ I PO CHWILI DOŁĄCZANE SĄ TYLNIE (STĄD ZNIKNIĘCIE UŚLIZGU) - ALE ŻEBY BYC TEGO PEWNYM MUSIAŁBYM UZYSKAC OD KOGOŚ INFORMACJĘ ŻE WŁAŚNIE TRYB 4WD DZIAŁA Z OPÓŻNIENIEM . JESZCZE JEDNA WĄTPLIWOŚC - SKORO DOCHODZIŁOBY DO UŚLIZGU KÓŁ PRZEDNICH TO CO Z KONTROLĄ TRAKCJI - JEST TEŻ USTAWIONA NA DZIAŁANIE Z OPÓŻNIENIEM?
yesko - 08-02-2009, 13:39
Cytat: | DRUGIE PODEJRZENIE - MOŻE NA 4WD DOCHODZI DO ZERWANIA PRZYCZEPNOŚCI PRZEDNICH KÓŁ I PO CHWILI DOŁĄCZANE SĄ TYLNIE (STĄD ZNIKNIĘCIE UŚLIZGU) |
Czytałem gdzieś w jakimś teście (chyba Autoświat), że napęd trybie 4WD przełącza większy moment na tylną oś i właśnie dzieje się to z pewnym opóźnieniem czyli system wykrywa poślizg kół przednich i przenosi więcej momentu do tylu. Jak duże to opóźnienie nie umiem powiedzieć ale testujący zwrócili na to uwagę, może 1s, może 2s? W tym teście był właśnie Outlander z silnikiem 2.2 DID.
Może u Ciebie nawalił jakiś czujnik albo coś czasami go zakłóca. Może to opóźnienie przeniesienia momentu jest tak duże że daje efekt końca sprzęgła?
To jednak wszystko gdybanie - bez serwisu i badania chyba nie da się coś konkretnego powiedzieć bo jak napisał Hiszpan:
Cytat: | nikt do tej pory nic nie pisał o problemach ze sprzęgłem |
Hiszpan - 08-02-2009, 16:21
jmgmotocykle napisał/a: | JESTEM PIERWSZYM WŁAŚCICIELEM | Pomyślałem, że jesteś kolejnym właścicielem, bo ja, mając takie problemy, skierowałbym się do serwisu.
yesko napisał/a: | Jak duże to opóźnienie nie umiem powiedzieć ale testujący zwrócili na to uwagę, może 1s, może 2s? | Nie wydaje mi się, aby było aż takie i żeby było ono na tyle duże, aby można go było w ogóle wyczuć.
U mnie dla przykładu, jadąc na 2WD nie sposób szybko ruszyć spod świateł na mokrym asfalcie. Koła momentalnie tracą przyczepność, ślizgając na przemian lub równocześnie. Przy załączonym 4WD w ogóle nie dochodzi do uślizgu przednich kół. Moment jest przekazywany na tylne koła bardziej w ciągu setnych części sekundy niż 1 czy 2 całych. Efekt jest taki, że można naprawdę dynamicznie ruszyć spod świateł bez zbędnego pisku czy "mielenia". Oczywiście jak na 140 konnego diesla
P.S. jmgmotocykle - nie krzycz, proszę, bo pisanie wielkimi literami jest tak właśnie traktowane
tomekrvf - 08-02-2009, 16:58
Hiszpan napisał/a: | Pomyślałem, że jesteś kolejnym właścicielem, bo ja, mając takie problemy, skierowałbym się do serwisu. |
I co kolega powie w ASO? Wgrałem mapę na 190KM i ślizga mi sie sprzęgło?
jmgmotocykle - 08-02-2009, 18:18
przepraszam za duże litery - nie będę już "krzyczał". co powiem w serwisie - dokładnie to co napisałeś - slizga mi się sprzęgło - serwis nie jest w stanie po podłączeniu podstawowego testera diagnostycznego wykryc oprogramowania, ponadto na czas serwisu (zbliża się przeg. na 20tyś) wgram org. program i załatwione.... pomijając powyższe moje "cwaniactwo" zaświadczam że nie pojadę na wymianę sprzęgła w ramach gwarancji - po co mam ponownie zakładac badziew na kolejne 17tyś. km. - sprezentuję sobie jakieś porządne sprzęgiełko tuningowe - problem w tym że nie mam pewności że to sprzęgło....- na oględzinach w aso byłem - nic nie stwierdzili - elektronika wg. testera ok. - zastanawiam się czy nie jechac do citroena i podpytac - wkońcu to ich flotowy silnik ładowany do wielu aut. może oni coś mi powiedzą o sprzęgle - interesuje mnie na ile różni się sprzęgło montowane w silnkach 2.2 156km od 2.2 180 KM (np. citrynka c5)
Anonymous - 08-02-2009, 18:28
jmgmotocykle napisał/a: | .... co powiem w serwisie - dokładnie to co napisałeś - slizga mi się sprzęgło - serwis nie jest w stanie po podłączeniu podstawowego testera diagnostycznego wykryc oprogramowania..... |
Żebyś nie był baaardzo zdziwiony...
...w przypadku naprawy gwarancyjnej coś takiego może zostać podciągnięte z paragrafu - wyłudzenie...
[ Dodano: 08-02-2009, 18:35 ]
PS. i nie lubię kombinatorów...
jmgmotocykle - 08-02-2009, 18:59 Temat postu: PS. i nie lubię kombinatorów... dla jaceksu25 - widzę że nie lubisz - wszystkie Twoje wypowiedzi nie są radami tylko się czepiasz - czep się kogo innego skoro nie jesteś w stanie mi pomóc- pozatym napisałem że nie będę sprzegła dochodził "w gwarancji" - szukam na forum pomocy a nie cwaniaczenia i przytaczania paragrafów...takowe doskonale znam bo duuużo lat się tego uczyłem pozdrawiam i liczę że nie będziesz nosił urazy za moją wypowiedz....
Anonymous - 08-02-2009, 19:26 Temat postu: Re: PS. i nie lubię kombinatorów...
jmgmotocykle napisał/a: | ...wszystkie Twoje wypowiedzi |
były aż 2
jmgmotocykle napisał/a: | ...nie są radami tylko się czepiasz - czep się kogo innego skoro nie jesteś w stanie mi pomóc |
starałem się Ci pomóc ostrzegając przed wpadką...
jmgmotocykle napisał/a: | ... pozatym napisałem że nie będę sprzegła dochodził "w gwarancji".. |
W poprzednim poście nie pisałem o sprzęgle tylko przypadku jakiejś naprawy gwarancyjnej. Ingerując w elektronikę złamałeś warunki gwarancji. Nawet darmowa(gwarancyjna) diagnostyka już Tobie nie przysługuje( ...ktoś za to płaci).
jmgmotocykle - 08-02-2009, 19:49
ok. - PRZEPRASZAM- może żle cię oceniłem -
diagnostyka już Tobie nie przysługuje( ...ktoś za to płaci) - cyt. - tak JA ZA TO PŁACĘ-przy zakupie auta....
Anonymous - 08-02-2009, 19:54
jmgmotocykle napisał/a: | ... tak JA ZA TO PŁACĘ-przy zakupie auta.... |
plus przestrzeganie ścisłych reguł gwarancyjnych
jmgmotocykle - 08-02-2009, 20:01
do niczego mądrego to nasze przekomarzanie nie prowadzi - pozatym od strony prawnej nie przysługuje mi gwarancja na elem. poddane modyfikacją ( był w tej spr. precedensowy wyrok. ok. 8 lat temu w spr. inst. gazowej w aucie gwarancyjnym) - w moim przyp. silnik, elem skrzyni i przeniesienia napędu, reszta elektroniki i np. zawieszenie normalnie obejmuje gwarancja - ale zakończmy tą dyspute..... szukam pomocy technicznej
|
|
|