To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - sprzęgło

Anonymous - 08-02-2009, 17:08
Temat postu: sprzęgło
Witam wszystkich serdecznie.Mam pewien problem a mianowicie podczas wciśnięcia pedalu sprzegła wszystko jest oki a po wyciśnięciu słychać w środku szum ,tarcie przypomnę ze po wciśnieciu jest cisza.Proszę o pomoc i z gory dziękuje.
misiumisiu - 08-02-2009, 17:44

Wygląda że huczy łożysko oporowe,łożysko nie jest drogie ale wymiana owszem więc najlepiej wymienić całe sprzęgło. :?
Anonymous - 08-02-2009, 18:33

A moze wiesz ile kosztuje kompletne sprzęglo i robocizna.Mam carisme z 2001 r.
Anonymous - 08-02-2009, 18:39
Temat postu: Re: sprzęgło
rodi7676 napisał/a:
Witam wszystkich serdecznie.Mam pewien problem a mianowicie podczas wciśnięcia pedalu sprzegła wszystko jest oki a po wyciśnięciu słychać w środku szum ,tarcie przypomnę ze po wciśnieciu jest cisza.Proszę o pomoc i z gory dziękuje.


podejrzewałbym raczej łożysko w skrzyni, przy wałku sprzęgłowym...
Poczytaj tematy poniżej:
temat 1
temat 2
temat 3
Ja mam ten sam objaw. Od momentu zakupu przejechałem już z tym "terkotaniem" ponad 25 kkm lecz teraz jakby głośniej słychać terkot, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem...
Na wiosnę trzeba będzie odwiedzić mechanika...grrr.... :?

rams - 17-04-2009, 12:48

PANOWIE sprawa jest prosta wymienić trzeba łożysko na wałku sprzęgłowym i dobrze jest wymienić łożysko oporowe nie trzeba ale przy okazji koszt ok 1000zł z robocizną Natomiast ja mam problemy z obrotami skaczą mi na biegu jałowym i w czasie jazdy mi przerywa.pomóżcie. ma ktoś książkę napraw mój e-mail gmbh-exstra@wp.pl
Anonymous - 17-04-2009, 23:46

rams napisał/a:
Natomiast ja mam problemy z obrotami skaczą mi na biegu jałowym i w czasie jazdy mi przerywa.pomóżcie. ma ktoś książkę napraw mój e-mail gmbh-exstra@wp.pl

przeczyść przepustnicę: czytaj .

Pzdr.

Grzegorz S - 19-04-2009, 21:38

Wygląda na łożysko na wałku głównym w skrzyni biegów. Miałem ten sam problem. Wymiana tego łożyska jest dość problematyczna. Można je, podobno, dostać tylko w serwisie (specyficzne wymiary). Ja wymieniłem całą skrzynię biegów (oczywiście przy okazji sprzęgło, docisk i łożysko wyciskowe). Skrzynia, nawet używana, trochę kosztuje i poza tym taki zakup to zawsze loteria.
Anonymous - 19-04-2009, 22:03

oczywiście objawy wskazują na łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów i tutaj należy podjąć decyzję.
- wyciąganie skrzyni biegów, rozebranie, wymiana łozysk kulkowych skrzyni- wartość??
- kupno używanej skrzyni biegów i jej wymiana - wartość??
decyzja nalezy do Ciebie...
POzdr.

jacekm1966 - 01-05-2009, 13:36

Na bank szumi łożysko oporowe (jak wciśniesz pedał sprzęgła to je luzujesz i dlatego nie szumi) Łożysko na wałku sprzęgłowym szumi lub piszczy tylko podczas jazdy a na postoju nie, łożysko oporowe szumi już na postoju.
Anonymous - 01-05-2009, 14:28

jacekm1966 napisał/a:
Na bank szumi łożysko oporowe (jak wciśniesz pedał sprzęgła to je luzujesz i dlatego nie szumi) Łożysko na wałku sprzęgłowym szumi lub piszczy tylko podczas jazdy a na postoju nie, łożysko oporowe szumi już na postoju.

No muszę powiedzieć , że nie uważałeś na lekcjach. Gdy wciskasz pedał sprzęgła to łożysko oporowe wtedy pracuje i tylko wtedy. I w tym momencie jeżeli jest cisza tzn. że łożysko oporowe jest ok.
Łożysko podporowe wałka sprzęgłowego pracuje cały czas. Jest to najbardziej obciążone łozysko skrzyni biegów.
A w momencie wcisniecia pedału sprzęgła "ucisza" się bo jest dodatkowo dociskane i obciążane przez sprzęgło i wtedy pracuje minimalnie innymi powierzchniami.
POzdr.

Anonymous - 03-05-2009, 15:11

nie wiem co myśleć o japońcach. mój poprzedni samochód przejechał ponad 260 tyś. km. i skrzynia chodziła idealnie (astra). łada samara miała dwa silniki i skrzynia także była super a teraz cari ma 150 tyś. i skrzynia klekoce. oj chyba zmienie zdanie o japońskiej solidności.
mlun - 03-05-2009, 15:13

Tylko ty masz francuską szkrzynie a nie japońską:P
Robson86 - 03-05-2009, 15:28

lopez napisał/a:
oj chyba zmienie zdanie o japońskiej solidności.

masz skrzynie z Renault :P Tylko GDI mialy skrzynie japonskie :twisted: :)
Pozdroo

Anonymous - 04-05-2009, 22:01

macie racje panowie że skrzynia jest francuska ale niech mi ktoś wytłumaczy po jaką cholere mitsu wkładało takie badziewie do swoich wozów skoro serwisy miały ciągły kłopot. przecierz tym sposobem psuło sobie renomę. taka skrzynia powinna wytrzymać choć jeden silnik a tutaj KYCHA jak mówi B LINDA.
Anonymous - 06-05-2009, 12:49

Panowie mam pytanie troszkę z innej beczki.
Co ile wymienia się płyn DOT - 4 w układzie sprzęgła ?
Jak ilość wchodzi do układu ?
Którędy upuścić tego płynu ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group