| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - Twarde zawieszenie z nutką sportu - jakie?
 
 beno729 - 09-02-2009, 13:04
 Temat postu: Twarde zawieszenie z nutką sportu - jakie?
 Witam, wlasnie zawiozlem samochod do serwisu, beda wymieniac zawieszenie tyl, poszukuje amortyzatorow w okolicach ~300zl/szt. Moje priorytety to twardosc/wytrzymalosc, im twardszy tym lepszy:) zastanawiam sie na bilsteinem oraz kyb, tylko kompletnie nie wiem jakie modele wybrac. Moj galant to 98r sport'opcja 2.0l
  z gory dziekuje za pomoc! pepi - 09-02-2009, 13:17
 
 czesc
 
 ja miałem komplet zawieszenia amorki KONI;H&R twardo bylo twardo
  ale komfort jazdy na dobrej drodze - fantastyczny   ale żeby zmieścić sie w 300 chyba będzie ciężko
 beno729 - 09-02-2009, 14:18
 
 Znalazlem cos takiego
 
 http://www.44tuning.pl/vm...ource=nokaut.pl
 
 oraz
 
 http://www.44tuning.pl/za...ource=nokaut.pl
 
 pytanie jakie beda roznice w praktyce? i ogolem nawet jesli nie koni, to mierzyć bardziej w gazowe czy olejowe? dlaczego?
 
 nie ukrywam ze koni troszke droga sprawa, zwlaszcza ze samochod naprawiam poprzez ubezpieczyciela, moze sie ciepać:) moze jakies następne propozycje ?
 Silver - 09-02-2009, 14:30
 
 Bilstein B6
 Anonymous - 09-02-2009, 15:04
 
 oby dwa to model 8040.
 Kolega Pepi sprzedał Mi model 8041. Sprężynki h&r i .......jest twardo. Polecam.
 Z tych linków co podałeś to ten 2 (niższy) to nie podejdą....są inne.
 Dla poglądu zamieszczam zdjęcie zawiasów od PEPI-ego.
 
 
   
 Tak powinny wyglądać.
 beno729 - 09-02-2009, 15:41
 
 czyli rozumiem ze ten 1szy bedzie ok? a jak moze to pracowac na moich obecnych sprezynach - bedzie twardziej niz dotychczas?
 
 p.s. zobaczcie na to:
 
 http://www.nokaut.pl/ofer...shi-galant.html
 
 rozumiem ze to bilstein b6? jesli tak, moglbym przeznaczyc 100zl wiecej na ten model, a co Wy o nich sadzicie?
 pepi - 09-02-2009, 15:54
 
 W ogłoszeniu jest kombi
 Wiec wnioskuje ze masz kombika
 Nie podejdą takie amorki pod te sprężyny co masz
 Masz je za szerokie, musisz wymienić i sprężyny i amorki
 Masz nivo one SA grubaśne i oryginalnie sprężyny do tych nivo tez SA szerokie inaczej by nie wlazły
 Tak samo jak sprężyna zwykła nie wejdzie do nivo mino ze Amor w katalogu jest do galanta
 Przechodziłem to już u siebie
 Kup komplet będzie najlepiej
 Anonymous - 09-02-2009, 15:58
 
 
  	  | beno729 napisał/a: |  	  | czyli rozumiem ze ten 1szy bedzie ok? | 
 
 Sądząc po roczniku podanym w opisie to tak. Pamiętaj jednak aby przed zakupem zmierzyć sobie średnicę uchwytu amorka na piaście. Wystaje tam taki bolec w który jest wkręcana śruba, która trzyma amortyzator tylko aby się nie zsunął z ww bolca.......zakręciłem troszkę. Ale chodzi mi o to na co nasuwasz amorek.
 
 Nie mam pojęcia jak to nazwać......
 
 Ten silent-block w amortyzatorze musi mieć otwór wewnętrzny dość duży.....
 
 A do tego co napisał kolega PEPI dodam że sprężyny od nivo są słabsze.....tzn miększe.
 beno729 - 09-02-2009, 15:59
 
 ale sporo drozej...a budzet mam okrojony niestety.
 Moja nieuwaga z tym linkiem, mam sedana, a czy roznica w cenie b6 kombi/sedan jest jakas istotna? rozumiem ze żaden amortyzator (koni, kyb, bilstein) nie podejdzie pod moja sprezyne?
 Anonymous - 09-02-2009, 16:00
 
 nie nie podejdzie. TZN podejdzie tylko sachs.....czyli tenże NIVOmat.....ale on kosztuje 2000/szt......
 
 
 moment....masz sedana.....nie doczytałem.....musiał byś znać jego średnicę.....ale wydaje mi się że powinien podejść.
 pepi - 09-02-2009, 16:01
 
 W ogłoszeniu jest kombi
 Wiec wnioskuje ze masz kombika
 Nie podejdą takie amorki pod te sprężyny co masz
 Masz je za szerokie, musisz wymienić i sprężyny i amorki
 Masz nivo one SA grubaśne i oryginalnie sprężyny do tych nivo tez SA szerokie inaczej by nie wlazły
 Tak samo jak sprężyna zwykła nie wejdzie do nivo mino ze Amor w katalogu jest do galanta
 Przechodziłem to już u siebie
 Kup komplet będzie najlepiej
 Jeśli byś był zainteresowany to znam gościa który ma caly komplet RALLI ART.
 Bralem od niego kilka części i zaglądałem w to zawieszenie mowił cos o 600zl za całość łącznie ze sprężynami
 beno729 - 09-02-2009, 16:08
 
 ano, namieszalem troszke, mam sedana - jak tutaj wyglada sprawa? zadzwonie jutro na serwis i powiem coby srednice podali i bedziemy dzialac?
 pepi - 09-02-2009, 16:20
 
 Ok. mieszacz
   Wiec jeśli masz sedana to stare sprężyny podejdą do nowego amorka i w druga stronę na nowe sprężyny założysz stare amorki
 Jeśli chcesz nisko i sportowo a nie masz kasy na komplet to ja bym kupił sprężyny obniżające do starych amorków
 chyba ze masz je calkiem padniete to zostaje opcja pierwsza
 
 
   beno729 - 09-02-2009, 16:23
 
 amortyzatory sa do wymiany koniecznie pepi.
 mam w granicach 700-750zl na same amortyzatory tył (kpl)
 
 czyli mierzymy w: b4, b6, koni, kyb?
 frykas - 11-03-2009, 16:58
 
 podłączę sie do tematu żeby nie zaczynać nowego. Jestem właśnie po przymiarce w sedanie letnich felg 17 z opona 215/55r17
  i sie okazało że tylne(przód jest idealnie) zawieszenie mam zbyt miekkie i do tego za nisko siedzi bo przy załadowanym samochodzie(+ ok120kg) opona ociera chyba o błotnik i mam takie pytanie, jak mogę podnieść o 2-3cm zawieszenie z tyłu bez wymiany sprężyn i amorków (może jakieś gumowe odbojniki??? bardzo rzadko woże coś na tylnym siedzeniu... a jeśli nie ma innych sposobów to jakie sprężyny najlepiej zamontować żeby było twardziej i na normalnym poziomie(amorki sprawdzane 2miesiace temu i miały 80%) Prooooszę o jakieś wskazówki bo gal wygląda na tych oponach wyjątkowo dobrze... 
 |  | 
 |  |