To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Niebezpiecznie wysoka temperatura wody

Anonymous - 21-06-2006, 22:11
Temat postu: Niebezpiecznie wysoka temperatura wody
Witam, mam problem a galancie E33A niebezpiecznie skacze mi temperatura wody co budzi mój niepokój w ten sposób rozwaliłem poprzednią głowicę. Przyczyn szukałem w termostacie wymontowałem go zupełnie po to by sprawdzić czy to jest powód. Niestety okazało się że temperatura w dalszym ciągu się podnosi do niebezpiecznej wartości. Zastanawiam się czy powodem w tym wypadku nie jest chłodnica która nie ukrywam jest już leciwa, sam nie wiem co o tym myślć. Podczas jazdy mam duszę na ramieniu, prosze o jakieś sugestie i pomoc.
josie - 21-06-2006, 22:55

A wentylator się włącza? Jak nie to czujnik temp w chłodnicy najprawdopodobniej.
No i może zakamieniona chłodnica...
Żeby nie przegrzać silnika można ratować się włączając grzanie kabiny na max. Nie jest to co prawda komfortowe w tej porze roku ale chłodzi silnik

Anonymous - 21-06-2006, 23:05

proponuję wymienić rdzeń w chłodnicy (na giełdzie powinni nie wziąć za to więcej niż 100-120 zł, minus taki że się parę dni czeka), no i sprawdzić czy wentylator się załącza.
w starej chłodnicy w GTi miałem chyba z kilo kamienia, i miałem efekt "grzania się" samochodu przy dużych prędkościach (powyżej 170-180 km/h)
edit;
możesz jeszcze założyć termostat puszczający otwierający się możliwie nisko... 82 stopnie, mniej jeśli uda Ci się dorwać.

Anonymous - 22-06-2006, 00:07

Wiatrak się załącza z tym nie ma problemu więc czujnik temperatury jest ok. z tego wniosek chłodnica jest zawalona więc jutro spróbuję z tym zawalczyć ponoć są jakieś preparaty które powodują że kamień i syf można usunąć z chłodnicy, oczywiście po wyjęciu jej z samochodu. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy, wniosek z tego że termostat jest w porządku teraz muszę założyć go z powrotem. Natomist myślę o wymianie chłodnicy niestety nie stać mnie na to w tej chwili a szkoda, pora roku taka że chłodzenie powinno być w porządku. Termostat miałem założony na 82 stopnie
Hubeeert - 22-06-2006, 00:15

Chłodnica nowa do twojego samochodu to w zależności od miejsca gdzie kupisz 350-480zł. Odkamieniacze są fajne tyle że taka mysl mnie nachodzi natrętna...
Jeżeli Twoja chłodnica była kiedyś dziurawa i jakiś "ktoś" nalał do niej tzw uszczelniacza....



Brrrr.....

Krzyzak - 22-06-2006, 08:09

kapsel napisał/a:
ponoć są jakieś preparaty które powodują że kamień i syf można usunąć z chłodnicy

nawet o tym nie mysl, po:
1. mi sie nie udalo syfu wyplukac
2. znane sa przypadki, ze jednak cos odpadlo (kamien) i zatkalo kanal wodny - skutek: glowica znow sciagana


jak masz wykruszony radiator pomiedzy kanalikami wodnymi chłodnicy, to nie ma bata - trzeba ja zmienic
jak przy goracym silniku chlodnica jest zimna, albo goraca tylko miejscami, to jest zakamieniona - trzeba ja zmienic

przerabialem to i zaluje, ze probowalem cudow zamiast wymienic chlodnice - przegrzalem 2x silnik i potem pozostalo go juz tylko wymienic, bo zarl litr oleju na 3000 km

Anonymous - 12-04-2009, 01:04

a w jakiej temp. silnik sie przegzeje??? i jesli czujniki wszystkie sa ok wentylator działa i wskaznik nie wejdzie w czerwone pole to silnik nie przegrzeje sie?
waldi-1 - 12-04-2009, 14:26

jest jeszcze cos takiego jak magnetyzer, zakłada sie go na układ chłodzenia, jego funkcją jest rozpuszczanie kamienia, niedziała to natychmiastowo ale powoli i systematycznie, niewiem czy to działa w samochodach ale np w domu w układzie wodnym jest sprawdzone i działa w 100%
Anonymous - 12-04-2009, 17:47

...mi chodzi bardziej o samo przegrzanie kiedy i w jakich warunkach dojdzie do przegrzania silnika?? w jakiej temp. jak dlogo musial by pracowac w zawysokiej temperaturze zeby sie przegrzac interesuje mnie zagadnienie przegrzania silnika jak silnik zachowuje sie po przegrzaniu?? kiedy zostana naprawione usterki ??
waldi-1 - 12-04-2009, 18:35

to cięzko powiedzieć w jakiej temp, to zalezy tyż od wieku samochodu , jak wytrzymała jest głowica itd, od termostatu, samochód mozesz przegrzac np gdy masz zbyt mało płynu chłodzącego, mozesz przegrzać gdy chłodnica jest niedrożna, gdy termostat niewydajnya , pompa wody niewydajna, efektem tego jest wyparowanie płynu chłodzącego , uszkodzenie uszczelki pod głowicą i samej głowicy, gdy samochód sie przegrzewa najczęsciej traci moc, uszkadza sie uszczelka pod głowicą i płyn ucieka do oleju, po naprawie tego najczęsciej silnik bierze juz olej, porą najbardziej podatna na przegrzanie silnika jest lato i najczęsciej w ruchu miejskim
koszmarek - 12-04-2009, 18:49

a może najpierw korek? Wydaję mi się, że u Marezkyego było podobnie z grzaniem.. ? Jeśli nie mam racji, proszę poprawcie mnie :)
waldi-1 - 12-04-2009, 19:53

oczywiscie ze korek wlewu płynu terz moze byc tego przyczyną
Maretzky85 - 12-04-2009, 20:04

A węży od chłodnicy czasem nie masz mocno napuchniętych ?? Nie znika Ci płyn chłodzący i nie kopci na biało z wydechu ?
koszmarek - 12-04-2009, 22:52

Korek to chyba najtańsza z rzeczy, które warto sprawdzić przed kupnem np chłodnicy za grube pieniądze.. 15 czy 20 zł nie majątek, a może rozwiązać sprawę :)
Anonymous - 12-04-2009, 23:45

a zadaniem tego korka jest wypuszczenie płynu do zbiornika wyrownawczego pod wpływem cisnienia czy termicznie? tylko zastanawialo mnie jak ten płyn napelnia chlodnice zpowrotem ze zbiorniczka


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group