To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8] GDI Chceck engine

bomar007 - 16-02-2009, 09:45
Temat postu: [Cari 1.8] GDI Chceck engine
Witam
Mam problem z Carismą 1.8GDI 2001r. Problem polega na tym iż przy około 4000obr zaczyna mi jakby odcinać paliwo, zdarzyło się tak na I, II, III na wyższych biegach nie sprawdzałem. Na luzie kręcił się spokojnie do 6000obr. Przejechałem tak kilka km i w pewnym momencie po ponownym kręceniu do 4000br na I pojawiła się kontrolka check engine i zaczał powoli spadać z obrotów, aż zgasł. Następnie go odpaliłem i przejechałem kilkaset metrów pod dom z zapaloną kontrolką silnika na wolnych obrotach i go wyłączyłem. Wcześniej miałem problem, gdy miałem małą ilość paliwa to czasami mi nie chciał zapalić, wystarczyło go delikatnie bujnąć, przepchać i zapalał, wtedy jechałem na stacje benzynową do pełna i jeszcze mimo wszystko zdarzało się ze krótko po tankowaniu ze 2 razy nie zapalił. Tak po za tym to było wszystko oki, aż do dzisiaj. Przebieg 148000, przez 70000 na pewno nie była czyszczona przepustnica, w ogóle nie wymieniane świece, filtr paliwa, 4 filterki od pompy wysokiego ciśnienia. Raz słyszałem przerywane 5sekundowe syczenie z baku, tak jakby powietrze z koła uciekało. Moje pytanie brzmi co to może być, w jaki sposób zresetować komputer i czy jak go zresetuję to będę musiał go uczyć obrotów? Proszę o pomoc
Pzdr

mephisto - 16-02-2009, 11:46

jezeli nic niebylo w nim wymieniane ani czyszczone,to radzilbym to zrobic, jak zresetujesz kompa to musisz go uczyc obrotow,carisma ma oklamujacy wskaznik paliwa,pozatym zaden samochod nielubi jezdzic na resztkach,nielubi tez chszczonego paliwa,jezeli chcesz dokladnie wiedziec co jest i jaki jest objaw engina to w serwisie podpiac pod kompa.
rasiak1980 - 16-02-2009, 14:55

miałem dokładnie takie same objawy na kompie nie wyświetlało żadnych błędów nikt nie mógł dojść do tego co to jest, okazało się że był to czujnik ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej spróbuj odłączyć od niego wtyczkę zapali ci się na pewno CE sprawdź czy z odpiętą wtyczką wkręca się na obroty jeżeli tak czujnik masz do wymiany, jeżeli dalej masz takie same objawy musisz zmierzyć cienienie paliwa, możesz mieć zapchane filtry bądź pompa po woli zaczyna siadać, ja bym obstawiał jednak na ten czujnik ciśnienia paliwa. przed jego wymianą musisz spuścić ciśnienie z układu paliwowego w innym wypadku możesz dostać paliwem po gałach :rolleyes: nie należy to do przyjemności. :shock: a tak poza tym to może to być wszystko inne :doubt: czujnik położenia walka rozrządu, możliwe ze przeskoczył rozrząd, wtryskiwacze, moduł, ten samochód jest "ciężki" wiec najlepiej znajdź dobrego mechanika
bomar007 - 17-02-2009, 07:26

Teraz mam problem, następny. Otóż odłączyłem akumulator na 10-15min, podłączyłem z powrotem żeby zobaczyć czy już nie będzie ikonki check engine i po podłączeniu aku, faktycznie zginęła, wiec zabrałem się za uczenie kompa obrotów według różnych metod. Efekt taki że na wolnych obrotach wskazówka spada mi do 0 i samochód gaśnie. Dzieje się tak po rozgrzaniu silnika. Obroty wahają się w przedziale 0-700obr. Kilka razy się przewiozłem bez problemu wchodzi na obroty w czasie jazdy na 5000obr i powyżej a kontrolka z błędem silnika się nie pojawia, więc nie wiem czy wtedy był to przypadek czy co. Następny problem to że komputer w ogóle mi nie wskazuje żadnych wartości tylko są kreski poziome w miejscu gdzie powinna być wartość średniego spalania (tak jak tuż po restarcie). Pomocy http://forum.mitsumaniaki...es/icon_cry.gif
saphire - 17-02-2009, 08:23

Jaki sens ma resetowanie kompa skoro usterki nie są usunięte? Jaki sens ma uczenie obrotów skoro przepustnica nie wyczyszczona? Jaki sens ma robienie czegokolwiek skoro sam napisałeś ile rzeczy nie masz zrobionych/wymienionych? Leczenie syfa plastrem?

Chcesz mieć dobrze to zrób to porządnie - jedź na MUT'a niech posprawdzają błędy, zrobią diagnostykę itp. Wtedy ponaprawiaj co tam wyjdzie i ciesz cie jazdą anie takie druciarstwo od początku...

bomar007 - 25-02-2009, 13:49
Temat postu: Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Dzięki wszystkim za pomoc. Z mechankiem ściagneliśmy przepustnice, okazało się że była czysta. Mechanik podejrzewał że moze świece, więc je wyciągnął i faktycznie świece nadają się do wyrzucenia, a do tego trzeba wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów bo na dwóch fajkach był olej, wiec mogło być nawet przebicie. Teraz czekam na uszczelke i świece (290zł) i w weekend bede wymieniał. Póki co silnik nie gaśnie, ale ma gorsze przyspieszenie i więcej pali benzynki. Ciekawe czy bedzie wszystko oki z fajkami do świec?
Pozdrawiam

Piwor - 25-02-2009, 19:42

Z fajkami powinno być ok. Wiadomo, że jak świece dupowe, to gorzej pali i więcej spala. :P Uszczelka pod dekiel jest taniutka, coś w stylu 15 pln. Warto jednak (nie wiem czy w GDI też to jest, ale raczej na pewno) kupić takową uszczelkę razem z relingami do świec. Koszt około 50 pln, ale warto. :)
Moomin - 25-02-2009, 20:00

Piwor napisał/a:
Z fajkami powinno być ok. Wiadomo, że jak świece dupowe, to gorzej pali i więcej spala. :P Uszczelka pod dekiel jest taniutka, coś w stylu 15 pln. Warto jednak (nie wiem czy w GDI też to jest, ale raczej na pewno) kupić takową uszczelkę razem z relingami do świec. Koszt około 50 pln, ale warto. :)


Do GDI nie potrzeba tego czegoś do świec. :) Mój mechanik też mi powiedział żeby to dokupić, dzwonię do Japaneze, a on mówi "A gdzie on to wypatrzył? To jest GDI, tam te podkładki nie występują". Tłumaczył mi, że inna jest budowa głowicy, ale dokładnie co nie pamiętam.

bomar007 - 03-03-2009, 09:35

Wymiana świec pomogła, silnik chodzi równo, obroty nie skaczą, czasami zdaży się że ma na wolnych obrotach (około 700 obrotów) przenosi delikatne drgania na karoserie (wyczuwalne na fotelu :) ). Uszczelnienia otworów od świec nie zrobiłem, bo okazało się że uszczelka pod pokrywę zaworów za 70zł nie wystarczy, bo muszę mieć jeszcze następną uszczelkę przy głowicy (ponieżej pokrywy zaworów), a nie wiem czy taką uszczelke można dostać? czy czasem to nie jest w jakiś sposób klejone?
Iwo - 03-03-2009, 19:59

Owszem, można to zrobić na silikon, ale jaki jest tego sens ?
PLECIONA - 13-03-2009, 22:38

bomar007, Byłeś u swojego mechanka czy w "MOTO-CHAMIE"? Przepraszam, że tu pytam, ale .. jeśli jest coś wart to może sam skorzystam? Pozd.
bomar007 - 13-03-2009, 23:23
Temat postu: Mechanik Bydgoszcz
U swojego mechanika, tylko że on mieszka koło Wąbrzeźna, a że tam mam rodzine to zawsze przy okazji jak mam coś do zrobienia to do niego jade. Od znajomego dostałem numer telefonu do mechanika z Bydgoszczy (do którego kumpel jezdzi z Galantem) a on sam jest własciciel galanta i zna się na mitsubishi, podobno dobry mechanik, gdzieś na piaskach. Tu jest jego nr tel. 501038869
PLECIONA - 13-03-2009, 23:32

bomar007, Dziękuję! Oby miał jak najmniej do zrobienia przy moim Miśku :biggrin: Pozdrawiam!
ijama - 14-03-2009, 09:11

Podepnę się również pod temat,ponieważ miałem ten sam problem co bomar007 stwierdzę iż wymiana świec (oczywiście na NGK) pomogła.Od tygodnia testuję :D auto i nic z powyższych objawów nie zauważyłem,a więc jeśli ktoś ma podobny problem warto zainteresować się świecami.
bomar007 - 19-03-2009, 10:14

Czy po wymianie świec i czyszczeniu przepustnicy należałoby zresetować komputer (by komputer był ustawiony kiedy silnik poprawnie pracuje) np w celu poprawy spalania?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group