Carisma - Techniczne - przegub?
Anonymous - 16-02-2009, 15:38 Temat postu: przegub? autko po wrzuceniu biegu nie jedzie, zdjąłem osłonę gumowa przegubu przy lewym kole i wysypały się kulki... pytanie czy to wymiany przegub czy jakieś łożysko? da radę to samemu zrobić?
Anonymous - 16-02-2009, 16:55
masz 1.8, nie wiem jak w GDI,
ale jeżeli posiadasz SOHC to półośki z przegubami masz podobne konstrukcyjnie
do moich z 1.6,
przy skrzyni smarowane olejem z niej,
jeżeli wypadły igiełki z łożyska do środka skrzyni to kaplica
natomiast po zewnętrznej od strony koła tradycyjny przegub,
jeżeli twierdzisz, ze Ci się cos wyłożyło,
to być może coś ukręciłeś...
ogólnie sprawa wyglada tak:
sprawna skrzynia/sprzegło muszą przekazać napęd aby auto ruszyło,
i jeżeli po próbie ruszenia półośka sie obraca a auto stoi,
znaczy ze mechanizm różnicowy działa poprawnie,
a półośka jest do wymiany,
jak ukręciłem w innym aucie roboty było sporo z wymianą,
w cari tak dużo nie ma o ile nie pojawią sie niespodzianki, ale polecałbym ci jednak dobrego mechanika
nie bawiłem sie w oględziny przegubów, ja od razu wymieniałem całą półośkę
natomiast jeżeli próbujesz ruszyć, a żadna z półosiek sie nie obraca by napędzać koła,
padakę zaliczyła skrzynia/sprzęgło itd...
PS przypomniało mi się, że miałem problemy ze zdemontowaniem półośki w cari
od strony koła, od skrzyni ładnie odeszła, na 3 śruby
natomiast przy kole się zapiekła, młotem nie dało rady wybić,
dopiero ściągacz hydrauliczny w zakładzie + podgrzewanie pomogły
Anonymous - 16-02-2009, 17:06
wysypały się kulki z przegubu zewnętrznego ,do wymiany przegub
ja zrobiłem to swego czasu sam pod okiem mechanika ,który nie miał niestety czasu,najwięcej zabawy było z włożeniem półosi na miejsce z powrotem do skrzyni,miałem wtedy nissana,o ile nie musiałbym tego robić sam to bym nie robił,ponownie też
maxwell61 - 17-02-2009, 19:51
nawiązując do przegubu ale WEWNETRZNEGO
wiec ww. przegub sie posypał i teraz kwestia naprawy lub zakupu nowego
nowy kosztuje w ASO i u Japeneze ok 1000zł wiec:
1. jest ktos kto w jakis sposób go regenruje lub naprawia w polsce??
2. czy używka zda egzamin i czy jesli juz ja brac to z półośką czy sam przegub?
Anonymous - 17-02-2009, 19:53
1000% przegub do wymiany
[ Dodano: 17-02-2009, 20:02 ]
nie naprawia sie przegubow tylko wymienia
jesli stac cie na cala polos z ASSO to kup
uzywka calkiem niezle sie sprawuje tylko przed zakupem dobrze bylo by sie przeprowadzic wywiad srodowiskowy z ta osaba co od niej bedziesz kupowal
bo kicz to mozna kupic i tylko co dalej
ale najczesciej czesci kupisz z jakiegos anglika
tylko kwestia czy posiadasz ABS czy nie
bo jest roznica tylko pierscienia
maxwell61 - 17-02-2009, 20:23
w takim razie kupować którą półoś? lewą czy prawą? i czy zawsze one są z przegubem wewnętrznym kompletne?
kielurkk - 17-02-2009, 21:02
gzyluk napisał/a: | tylko kwestia czy posiadasz ABS czy nie
bo jest roznica tylko pierscienia |
pierścień idzie przełożyć ten który ma obecnie bo jest wprasowany na przegub oczywiście jeśli tylko średnica jest ta sama.
maxwell61 - 17-02-2009, 21:22
maxwell61 napisał/a: | w takim razie kupować którą półoś? lewą czy prawą? i czy zawsze one są z przegubem wewnętrznym kompletne? |
wiec??
ABS posiadam
Anonymous - 19-02-2009, 16:45
kielurkk
pierścień idzie przełożyć ten który ma obecnie bo jest wprasowany na przegub oczywiście jeśli tylko średnica jest ta sama.
jesli pasuje to owszem tak
ale pomysl od strony jakichkolwiek reklamacji przegubu
kupil bez pierscienia a oddaje z
odrazu niezgodnosc towaru reklamacja odrzucona
a pozatym mozna wprasowac ale tylko tuleje zawieszenia
bo z ABS-em to bym sie tak nie bawil
kielurkk - 19-02-2009, 18:22
gzyluk napisał/a: | a pozatym mozna wprasowac ale tylko tuleje zawieszenia
bo z ABS-em to bym sie tak nie bawil |
często tak robiłem i to przeważnie przy użyciu młotka lub imadła, szczególnie przy Oplach czy VW (bo tam jest sto tysięcy rodzai) i bez problemu wszystko pasuje i działa. A do reklamacji można go zdemontować
Anonymous - 20-02-2009, 16:54
kielurkk
zostawie twoja ostatnia wypowiedz bez komentarza
kielurkk - 20-02-2009, 17:31
gzyluk, przecież ten pierścień to nie elektronika czy porcelana delikatnie młotkiem możesz go traktować. Możesz mi wierzyć lub nie ale nie zdarzyło mi się NIGDY tego ani przegubu uszkodzić. Po co więc kupować w ASO całą półoś skoro można kupić sam przegub i samemu przełożyć a za resztę pieniędzy choćby tankować i jeździć. A używanego przegubu nigdy nie kupowałem i nie zamierzam tak jak łożyska, napinacze itp.
Anonymous - 23-02-2009, 03:13
tylko jest roznica miedzy wprasowywaniem a wbijaniem nie slowna tylko sposobem wykonania a efekt koncowy jest podobny
ciekawe ktory pierwszy pierscien ABS-u ulegnie uszkodzeniu
a jak wiadomo system ABS do czego sluzy wystarczy ze ten pierscien za "delikatnie mlotkiem potraktujesz" w kturyms miejscu nastapi pekniecie i sie dowiesz pod czas hamowania z uzyciem ABS-u jaki ma wplyw te kilka metrow wydluzonej drogi hamowania
Anonymous - 26-02-2009, 19:39
leser napisał/a: | masz 1.8, nie wiem jak w GDI,
ale jeżeli posiadasz SOHC to półośki z przegubami masz podobne konstrukcyjnie
do moich z 1.6,
przy skrzyni smarowane olejem z niej,
jeżeli wypadły igiełki z łożyska do środka skrzyni to kaplica
|
kupiłem przegub zewnętrzny, żeby było łatwiej wymienić odkręciłem całą półośkę (trzy śruby przy skrzyni) i jak sie okazało... 2/3 wałków nie ma... i co teraz? trzeba wyjmować skrzynię?
[ Dodano: 27-02-2009, 12:30 ]
podbijam... wie ktoś czy trzeba ja całą wyjmować, czy może da się rozkręcić i przeczyścić nie wyjmując?
maxwell61 - 28-02-2009, 13:16
ja sie w to nie bawilem...wyslalem to firmy MOTOMAX w Toruniu i oni tam regenruja i oceniaja czy kupic nowy czy cos dadza z tym zrobic...daja gwarancje 1 rok na poloś i przegub...nowy wewnetrzny przegub u japaneze 1000zl...wiec żalllllllllllllllllll...także czekam na odpwiedz i mechanik dodoatkowo sprzwdzi czy skrzynia jest ok...jak sie okaze ze jeszcze w skrzyni cos do naprawy to puszczam auto na sprzedaz ://
[ Dodano: 28-02-2009, 13:17 ]
sorki za literówki
|
|
|