To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Obroty w 1.9td

Jaro1974 - 16-02-2009, 22:43
Temat postu: Obroty w 1.9td
Mam pytanie. Mianowicie czy spotkaliście się z taką sytuacją aby podczas np. raptownego hamowania z niewielką ilością paliwa w zbiorniku ( np. 3-4 litry i świecąca kontrolka rezerwy) wzrosły wam obroty silnika do około 1100-1200 obr/min? Jeśli tak to niech mi to ktoś wyjaśni dlaczego tak się dzieje i co za to jest odpowiedzialne. A pytam dlatego ponieważ taką sytuację miałem dziś właśnie jadąc rano do cpn-u żeby zatankować auto.
Piwor - 16-02-2009, 22:50

Być może dlatego, ze już ledwo zasysał paliwo i przygasał. Wróże. Wymieniałeś filtr paliwa?
Jaro1974 - 16-02-2009, 22:57

Powietrza to on na pewno zassał ale w takim układzie powinien przygasać jak normalny diesel a on podnosi samoczynnie nawet do1200 obr/min. filtra nie wymieniałem ponieważ nie ma takiej potrzeby ( wymieniałem go jak kupiłem auto w listopadzie 2007 roku a syfu nie ma bo sprawdzałem ).
Piwor - 16-02-2009, 23:02

Jeśli przygasa, to ECU podnosi obroty. Nie wiem, czy tak właśnie jest i w diesel'ach, ale w benzyniakach i owszem. A obroty podnosi dlatego, że czuje ubogą mieszankę i chce podtrzymać działanie silnika.
Jaro1974 - 16-02-2009, 23:12

Pytałem się koleżki który ma renaulta z takim motorem ale on się z takim zjawiskiem nie spotkał u siebie. Być może jest jak piszesz i tak po prostu ma być. Dzięki i pozdrawiam.
Piwor - 16-02-2009, 23:18

Jedyne, co mogę napisać, to staraj się nie jeździć z taką ilością paliwa. Pompa zaciąga cały syf z baku, co może zakończyć się zabrudzonymi wtryskiwaczami (lub czymś podobnym) co w klekotach jest dość kosztowne.
Jaro1974 - 16-02-2009, 23:27

Normalnie unikam takich sytuacji ale ta była awaryjna i nic na to nie mogłem poradzić.Ale już ma zadowalającą ilość ON-u i dalej śmiga.
Piwor - 16-02-2009, 23:35

I tak trzymać. :) Szerokości. :)
Anonymous - 17-02-2009, 11:58
Temat postu: odp
żadne Ecu nie ma tam wspólnego z dawkowaniem paliwa, lucas DPC tak właśnie reaguje na pęcherze powietrza w paliwie. pozdro
kielurkk - 17-02-2009, 20:57

carisma1 napisał/a:
żadne Ecu nie ma tam wspólnego z dawkowaniem paliwa, lucas DPC tak właśnie reaguje na pęcherze powietrza w paliwie.

dokładnie tak jest. Każda pompa wtryskowa Lucasa (przynajmniej te z którymi się spotkałem) tak reaguje na zapowietrzanie się. Obroty wskakują na wyższe a czasami nawet na bardzo wysokie. Po odpowietrzeniu zazwyczaj samoistnym po zatankowaniu wraca do normy. Nie masz się czym przejmować :)

Piwor - 17-02-2009, 20:59

carisma1,
Piwor napisał/a:
Nie wiem, czy tak właśnie jest i w diesel'ach, ale w benzyniakach

Dziękuję za sprostowanie. :)

Jaro1974 - 18-02-2009, 00:00

Oj oj oj temat nam się troszkę rozwijać zaczyna. W zasadzie to ja się nie wystraszyłem bo do strachliwych nie należę tylko po prostu ciekawy byłem czy to normalny objaw. A ponieważ pierwszy raz mi się to zdarzyło więc wolałem zapytać niż główkować samemu.

Carisma1 pozdrawiam mojego byłego sąsiada bo widzę że kolega z Łodzi jest a ja tak się składa że pochodzę z Poddębic a to w zasadzie rzut beretem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group