[97-04]Galant EAxA/W - elastyczność 2,5 V6
pompec - 17-02-2009, 00:48 Temat postu: elastyczność 2,5 V6 czy któryś z Mitsumaniaków mierzył może elastyczność jednostki 2,5 V6 w Galancie EA5X? chodzi dokładnie o 60-100 km/h na IV biegu i 80-120 na V biegu...
tommyc1 - 17-02-2009, 08:19
nie mierzylem, ale w odczuciach bardzi slaba, z 60-100 jak chce przyspieszyc zwawo, to na 3 biegu, bo na 4 to slimak, ponizej 3500obr/min zapomnij o sensownym przyspieszeniu, to nie diesel, to sie musi krecic szybko
pompec - 17-02-2009, 11:12
tommyc1 napisał/a: | nie mierzylem, ale w odczuciach bardzi slaba, z 60-100 jak chce przyspieszyc zwawo, to na 3 biegu, bo na 4 to slimak, ponizej 3500obr/min zapomnij o sensownym przyspieszeniu, to nie diesel, to sie musi krecic szybko |
no tak... ale jest przecież osławiony już moment obr. Vałki... napewno nie jest słaba... pytanie tylko ile...
KamilR10 - 17-02-2009, 11:37
z 60-100 km/h polecam drugi bieg
Owczar - 17-02-2009, 14:24
KamilR10 napisał/a: | z 60-100 km/h polecam drugi bieg |
Eee tam, kto by cisnął na drugim, ja bym na jedynce pociągnął
A tak, w ogóle to pytanie chyba dotyczyło IV i V biegu...
KamilR10 - 17-02-2009, 14:28
Owczar napisał/a: | A tak, w ogóle to pytanie chyba dotyczyło IV i V biegu... |
Na IV biegu to jeszcze jakoś, ale na V to jak czołg
pompec - 17-02-2009, 14:39
ciekaw jestem jak się ma elastyczność 2,5 do 2,0... ja swoim 2,0 mierzyłem i 60-100 na IV wychodzi koło 10s. a 80-120 na V koło 15s. myślę, że różnice powinny być rzędu 3 s. ale chcę to potwierdzić empirycznie...
yam1530 - 17-02-2009, 15:26
Ciekaw jestem jak by wypadł test porównawczy elestyczności silników galantów EA no i na którym miejscu uplasował by sie 4d68.
Bartek - 17-02-2009, 15:40
pompec napisał/a: | tommyc1 napisał/a: | nie mierzylem, ale w odczuciach bardzi slaba, z 60-100 jak chce przyspieszyc zwawo, to na 3 biegu, bo na 4 to slimak, ponizej 3500obr/min zapomnij o sensownym przyspieszeniu, to nie diesel, to sie musi krecic szybko |
no tak... ale jest przecież osławiony już moment obr. Vałki... napewno nie jest słaba... pytanie tylko ile... |
W tym zakresie obrotów (do 3500 rpm) jest słaba niemiłosiernie......
60-100 tylko 2 bieg
80-120 w automacie 2, w manualu 3.....
[ Dodano: 17-02-2009, 15:41 ]
yam1530, jakby porównywać minimalne czasy, to raczej na szarym końcu, jakby porównywać czasy na wysokich biegach - na czele tabeli....
Za jakiś miesiąc zamieszczę wyniki - w obecnym automacie (w MSW) nie mam możliwości blokowania biegów.....
koniar - 17-02-2009, 16:01
hmm ja mam taki problem w swoim 2.5 że jak włącze V bieg przy 180 czy 190 km/h to nie ciagnie juz w ogole... nie wiem czym to jest spowodowane, a elastyczność z niskich obrotów tego auta uważam że nie jest najgorsza, jak mi sie nie spieszy jeżdże do 2500-3000 obrotów, co innego że prawie zawsze mi sie śpieszy wiec wtedy jest non stop max
pozdrawiam!
pompec - 17-02-2009, 16:56
Bartek napisał/a: | W tym zakresie obrotów (do 3500 rpm) jest słaba niemiłosiernie | no już bez przesady... chyba nie aż tak niemiłosiernie... albo mi się zdaje, albo jako jedną z zalet 2,5 V6 wymienia się często elastyzcność... napewno czasy na poszczególnych biegach są lepsze (co najmniej nieco) od 4G63, a i tu już nie jest tragicznie... jak czytam gazety to zwracam uwagę na elastyczność poszczególnych jednostek i czasy takie jak ja zmierzyłem dla silników benzynowych są uważane za przyzwoite...
[ Dodano: 17-02-2009, 17:20 ]
yam1530 napisał/a: | Ciekaw jestem jak by wypadł test porównawczy elestyczności silników galantów EA no i na którym miejscu uplasował by sie 4d68. |
nic prostrzego... stoperek w rękę i mierzysz... poczekamy jeszcze jak ktoś zmierzy 2,5 i 2,4 i już jakiś polgląd będzie... dodam, że ja pomiarów dokonywałem oczywiście na płaskim, prostym odcinku drogi, bez pasażerów i z 1/4 baku... wyniki powtarzalne również w innych pomiarach...
tommyc1 - 17-02-2009, 18:13
jak ja jechalem 180km/h na V biegu i wcisnalem gaz, to auto zaczelo wyraznie przyspieszac-no, wgniata w fotel oczywiscie juz tu niema, ale wyraznie przyspieszal do 200km/h (przy tej predkosci zdjalem noge z gazu bo to polska autostrada byla )
kooks - 17-02-2009, 18:20
...
mar111cin - 17-02-2009, 19:54
no nie przesadzajcie. W końcu galant to dość ciężki wóz i uważam że bardzo dobrze się zbiera. Musielibyście pojeździć czymś z silnikiem 1.3 żeby zobaczyć jak się mylicie Jakoś u mnie automat na ostatnim biegu jak przyśpiesza w granicach 100-140 to nawet tego nie zauważam jak szybko to zrobił.
Drugą dziwną rzeczą jest dla mnie to, że wszyscy tutaj gadają że do 3500obr/min galant nie jedzie, a mimo to palą wam galanty po 10litrów ja jeżdże praktycznie do 3500rpm i pali jednak troche więcej Zresztą nawet jazda powyżej 3500rpm po mieście to jednak troche agresywna jazda jakby nie było.
tommyc1 - 17-02-2009, 20:19
wiesz, jak sie szybko jezdzi to oczywiscie, ze pala nam po 10l/100, ale na autostradzie
|
|
|