Pajero II - [2.5 TD] Napedy w praktyce - EasySelect i sprzegielka
Anonymous - 17-02-2009, 12:57 Temat postu: [2.5 TD] Napedy w praktyce - EasySelect i sprzegielka witam
jestem swiezym posiadaczem pajero (wczesniej sigma), mam do was pare pytan
odnosnie napedu easy select. Moj egzemplarz posiada skrzynie easy select
+ manualne sprzegielka na przednich kolach. I teraz, kiedy moge wlaczyc 4h?
Powiedzmy, ze dzisiaj jechalem droga ktora byla dosc mocno zaniezona, pelno
luznego a pod spodem ubitego sniegu - z napedem 2h masakra, czy w takich
warunkach moge wlaczyc 4h? czy lepiej nie, bo zniszcze mechanizm roznicowy?
Druga sprawa, przed wlaczeniem 4h itd zawsze sie zatrzymuje, cofam z metr dwa (
tak mi doradzono) i dopiero ruszam do przodu - robic tak czy nie?
Trzecia sprawa odnosnie silnika, mam 2,5TD. Do tej pory jezdzilem benzyna.
Jak nim jezdzic zeby bylo najoszczedniej a zarazem nie meczyc silnikaa (
na razie mieszcze sie w granicach 8,6l/100). Jaki zakres obr jest optymalny?
Kolejne pytanie, jaki olej do ww silnika? (rocznik 94, 2,5TD niby 165tys nakulane)
Chodzi mi bardziej o rodzaj niz konkretna marke (choc tez sie chetnie dowiem
jaki sprawuje sie najlepiej)
p.s. jestem mile zaskoczony cenami czesci do pajero - nie jest tak strasznie
wrecz sporo tansze do zwyklych osobowek ktore bralem pod uwage.
p.s.2 eh, jak juz czlowiek raz mial mitsu to nie moze sie od niego uwolnic
Berni - 17-02-2009, 13:50
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
i wszystko jasne
dodając do Gene -nie musisz cofać jak rozpinasz 4h-natomiast musisz cofnąc delikatnie jak rozłączasz elektroniczną blokadę tylnego mostu (to właczane guzikiem)
Gene - 17-02-2009, 14:47
Devdd, po to jest FAQ aby do niego zagladac. Jeszcze mam odrobine cierpliwosci ale to juz resztki.
Berni, w tym temacie tylko pozornie znajdzie sie odpowiedz na zadane pytania. Devdd napisał/a: | I teraz, kiedy moge wlaczyc 4h? | jadac po podlozu o zmniejszonej przyczepnosci.
devdd napisał/a: | czy lepiej nie, bo zniszcze mechanizm roznicowy? | na osniezonej drodze swobodnie mozesz jezdzic. Predzej zniszczysz opony, potem polosie zaczna padac, a mechaniz pewnie na koncu odmowi posluszenstwa.
devdd napisał/a: | Druga sprawa, przed wlaczeniem 4h itd zawsze sie zatrzymuje, cofam z metr dwa (
tak mi doradzono) i dopiero ruszam do przodu - robic tak czy nie? | Ktos slyszal, ze dzwonia ale nie wiedzial w ktorym kosciele. Wlaczasz 2H <-> 4H jadac lub stojac, z wcisnietym sprzeglem lub nie. Najpierw jednak trzeba auto zatrzymac i zapiac sprzegielka na piastach.
Devdd napisał/a: | Trzecia sprawa odnosnie silnika, mam 2,5TD. Do tej pory jezdzilem benzyna.
Jak nim jezdzic zeby bylo najoszczedniej a zarazem nie meczyc silnika |
zmieniac oleum i nie katowac...
Oszczedna jazda to nie przekraczac 3000 tys obrotow, mega oszczedna nie przekraczac 2500 obrotow.
Od ok. 2200 wlacza sie turbawka.
Devdd napisał/a: | na razie mieszcze sie w granicach 8,6l/100 | no to Chlopie masz jakis unikalny egzemplaz. Ekonomiczna jazda* ogranicza spalanie ale mniej niz 9 l to ja nie slyszalem aby Pojary kotlowaly.
* naped na jedna os,
* odpinanie sprzegielek
* delikatne przyspieszanie
* nie przekraczanie 3k obr/min
* nie instalowanie calego off-roadowego szpeju
Devdd napisał/a: | Kolejne pytanie, jaki olej do ww silnika? |
Mi od nowosci leja Castrola do Diesela chyba Magnatek 5W40. Mozna inne, popatrz tu: dobierz olej
Devdd napisał/a: | jestem mile zaskoczony cenami czesci do pajero | Gdzie w ASO?
Anonymous - 17-02-2009, 15:32
dziekie Panowie, i przepraszam, troche poczytalem, ale bywa, jak za duzo na raz, to sie miesza i czlowiek ma metlik w glowie tym bardziej jak dodatkowo uslyszy sprzeczne informacje.
Co do spalania, nauczylem sie jedzic oszczednie sigma . Pajero na 13l przejezdzam ok 150km.
Co do czesci, porownuje np typowa eksploatacje z autami osobowymi w tym przedziale cenowym i wychodzi ze pajero jest tansze niz czasami duzo popularniejsze auta.
PiotrC - 17-02-2009, 15:50
A ja myślałem, że takie sprzęgiełka są już tylko w Samurajach
Gene - 17-02-2009, 16:20
Cytat: | A ja myślałem, że takie sprzęgiełka są już tylko w Samurajach |
Prosze o nie smiecenie w tematach technicznych. PiotrC Twoj post nie wiele wnosi do tematu.
Sprzegielka pojawialy sie wraz z rozpoczeciem produkcji pierwszych popularnych terenowek cywilnych.
Bywa tak, ze spotyka sie to rozwiazanie nawet w autach obecnie wyjezdzajacych z fabryki. W Pajero II generacji do konca produkcji trafialy sie modele (np na rynek afrykanski) ze sprzegielkami.
sznajder - 10-04-2009, 00:10
witam
w moim pajero 2 przestalo dzialac jedno z automatycznych sprzegielek [konkretnie to w prawym kole sie rozsypalo] uzywane kosztuje ok 450 zl za szt,manualne nowe AVR kosztuje 650 za komplet.pytanie:kupic automatyczne uzywane czy nowy komplet manualnych????
Gene - 10-04-2009, 10:02
Jesli jezdzisz duzo w terenie manuale beda pewniejszym rozwiazaniem. Nowe, niezawodne i skuteczne. Jesli sporadycznie to kup uzywke bo oszczedzisz kase a i tak nie bedziesz czesto zapinal.
DAREK6666 - 27-04-2009, 01:26
a jak ja mam pajero od 2 dni w automacie i tu na felach nie ma nic bo to alu to chyba mnie to nie dotyczy?
Gene - 27-04-2009, 07:53
DAREK6666, raczej tak Choc to nie od felgi zalezy,
pantonik1 - 03-05-2009, 16:40 Temat postu: 8L?? tylko pozazdrościć!! U mnie średnio 9,7-10,2. Co uważam i tak za dobry wynik
dmalarz - 17-06-2009, 21:04
Koledzy, mam jeszcze małe pytanko odnośnie tych sprzęgiełek. Nie znalazłem na forum. Może ktoś wie i mi pomoże. Rozbierałem piasty kilka razy i mogłem coś źle złożyć. Sprzęgiełek nie rozbierałem. Otóż sprzęgiełka nie rozłączają się. Koło kręci się razem z półośką. Dopatrzyłem się w instrukcji(niestety po angielsku), że przy składaniu trzeba zwrócić uwagę na jakiś klucz ( key). I umieścić go w prowadzeniu(keywey). Nic takiego w swoich sprzęgiełkach nie znalazłem. Może ktoś wie o co chodzi i czy je się jakoś reguluje. Albo czy to one padły. Kupić nowe zawsze zdążę.
Anonymous - 17-06-2009, 21:19
Jeśli masz sprzęgiełka automatyczne to po jeździe na 4H aby rzeczywiście rozłączyć napęd trzeba najpierw przełączyć na 2H i cofnąć 2-3 metry.
dmalarz - 18-06-2009, 16:50
Niestety, ile bym nie cofał i kiedy, to i tak koło kręci się z półośką.
Mighn - 18-06-2009, 17:12
znaczy jak masz SS to koło kręci się z półośką, bo w SS są półośki na sztywno zmocowane, a rozłączane w dyfrze ^^ i wygląda to cudo tak:
|
|
|