Pajero II - [3.0 V6] Kontrolka - ABS
malosc - 17-02-2009, 18:19 Temat postu: [3.0 V6] Kontrolka - ABS Panowie,
kolejna prośba, co to za kontrolka, mam manual tylko po niemiecku i francusku. Mozna sie domyslic ze chodzi o ABS, ale czy mozna cos wiecej wywnioskowac. A moze jest gdzies zawieszony ten duzy manual do Pajero ??
Dzieki/ Pozdrawiam
Maloschttp://s2.zapodaj.net/1108264.jpg.html
Anonymous - 17-02-2009, 21:10
U mnie to ABS. Z resztą na skanie jest coś po niemiecku o ABS-ie.
Gene - 01-06-2009, 12:44
To jest kontrolka ABS w V20.
karlos77 - 22-01-2011, 21:14
WITAM MAM PYTANIE . JAKA POWINNA BYĆ REZYSTANCJA CZUJNIKÓW ABS W PAJERO Z 95 3.0 V6 ? MIERZYŁEM Z TYŁU NA OBYDWU KOŁACH JEST 17.5 KILOOHMA A Z PRZODU NA OBYDWU KOŁACH 9.7 KILOOHMA . Z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC
konradgdynia - 22-01-2011, 21:29
Przód 1.17 - 1.35 KΩ
Tył 1,3 - 1,5 kΩ
lukas 78 - 22-01-2011, 22:37
Moje doswiadczenie z mierzeniem rezystancji z czujnikiem zamontowanym przy kole to to ,ze ona się zmienia w zależnosci od położenia koła zębatego na piaście taka zasada pracy tego czegoś . Jesli przy kręceniu kołem nie ma żadnych wskazań to czujnik do dupy. Czesto są przełamane przewody szczególnie na przodzie. Mówię z doswiadczenia z innymi autami w Pajero nie przerabialem ale zasady te same.
konradgdynia - 22-01-2011, 22:53
można tez zmierzyć woltomierzem. po zakręceniu kołem na czujniku powinno pojawić się napięcie 70mV lub więcej, a jeśli chcesz sprawdzić czy sygnał dochodzi do ABS-ECU (znajduje się na tylnym nadkolu) to masz tam dwie wtyczki 26 i 22 pinowe, na wtyczce 26-pinowej są to piny 7-20 przód lewy 10-23 przód prawy 9-22 tył lewy 8-21 tył prawy
mapa wtyku
01,02,03,04,05,06,07,08,09,10,11,12,13
14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26
5eba - 23-01-2011, 20:14
Gdzie w IIce jest bezpiecznik czy przekaznik od ABS ?? Mam taki problem ,ze czasami zaswieci sie kontrolka abs'u i zdjecie klem z aku usowa problem - chcialbym znalezc bezpiecznik/przekaznik od abs by komputer mu zrestartowac nie rozlaczajac klem. Niestety nie znalalzem takiej informacji w serwisowce niemieckiej jaka posiadam.
rico.1 - 23-01-2011, 21:19
5eba napisał/a: | Gdzie w IIce jest bezpiecznik czy przekaznik od ABS ?? Mam taki problem ,ze czasami zaswieci sie kontrolka abs'u i zdjecie klem z aku usowa problem - chcialbym znalezc bezpiecznik/przekaznik od abs by komputer mu zrestartowac nie rozlaczajac klem. Niestety nie znalalzem takiej informacji w serwisowce niemieckiej jaka posiadam. |
Wierz mi, ściągnięcie klemy w takim wypadku to dużo prostrze rozwiązanie, niż wyciąganie wszystkich bezpieczników od ABS , bo są 3:
- pod konsolą drugi rząd od góry, drugi od lewej 10A
- przy klemie aku bezp. 1 - 60A i bezp. 2 - 20A,
Lepiej skup się na przyczynach i opisz w jakich sytuacjach zapala kontrolkę, a co się dzieje po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu
karlos77 - 24-01-2011, 11:08
konradgdynia napisał/a: | można tez zmierzyć woltomierzem. po zakręceniu kołem na czujniku powinno pojawić się napięcie 70mV lub więcej, a jeśli chcesz sprawdzić czy sygnał dochodzi do ABS-ECU (znajduje się na tylnym nadkolu) to masz tam dwie wtyczki 26 i 22 pinowe, na wtyczce 26-pinowej są to piny 7-20 przód lewy 10-23 przód prawy 9-22 tył lewy 8-21 tył prawy
mapa wtyku
01,02,03,04,05,06,07,08,09,10,11,12,13
14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 |
jak dostać się do tego nadkola od góry z kabiny czy z pod auta ?
ja mam wersję 3 drzwiową . czy tam też jest na nadkolu ?
[ Dodano: 24-01-2011, 11:10 ]
i jeszcze jedno cy zakręcenie kołem ma być na włączonym zapłonie albo na odpalonym silniku ?
[ Dodano: 24-01-2011, 11:13 ]
rico.1 napisał/a: | 5eba napisał/a: | Gdzie w IIce jest bezpiecznik czy przekaznik od ABS ?? Mam taki problem ,ze czasami zaswieci sie kontrolka abs'u i zdjecie klem z aku usowa problem - chcialbym znalezc bezpiecznik/przekaznik od abs by komputer mu zrestartowac nie rozlaczajac klem. Niestety nie znalalzem takiej informacji w serwisowce niemieckiej jaka posiadam. |
Wierz mi, ściągnięcie klemy w takim wypadku to dużo prostrze rozwiązanie, niż wyciąganie wszystkich bezpieczników od ABS , bo są 3:
- pod konsolą drugi rząd od góry, drugi od lewej 10A
- przy klemie aku bezp. 1 - 60A i bezp. 2 - 20A,
Lepiej skup się na przyczynach i opisz w jakich sytuacjach zapala kontrolkę, a co się dzieje
po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu |
gdzie jest ten bezpiecznik 20A bo u mnie go chyba niema.
konradgdynia - 24-01-2011, 17:56
karlos77 napisał/a: |
jak dostać się do tego nadkola od góry z kabiny czy z pod auta ?
ja mam wersję 3 drzwiową . czy tam też jest na nadkolu ?
|
Od góry, nadkole tylne strona pasażera tu jest rysunek
karlos77 napisał/a: |
[ Dodano: 24-01-2011, 11:10 ]
i jeszcze jedno cy zakręcenie kołem ma być na włączonym zapłonie albo na odpalonym silniku ? |
Nie trzeba włączać zapłonu bo jak wyjmiesz wtyczkę z komputera ABS to z wtyczki kable idą bezpośrednio na czujniki tu jest schemat
rico.1 - 24-01-2011, 22:38
karlos77 napisał/a: | gdzie jest ten bezpiecznik 20A bo u mnie go chyba niema |
Akurat ten 20A nie zawsze bywa
A co do czujników to najpierw zmierz oporność na pinach (nie obracaj kół):
przednie 950-1350 Ω
tylne 1300-1650 Ω
jak będzie inna - czujnik do wymiany lub połączenie do naprawy, a jak będzie ok, to dopiero mierzysz napięcie np. jak konradgdynia pisze,
obracaj każdym kołem z podobną predkością (nie za szybko), jeśli nie ma napięcia lub za małe/za duże w porównaniu z drugim kołem - zła odległość czujnika od rotora (zębatki) na piaście lub zabrudzony rotor,
przednie koła powinny mieć zbliżone do siebie napięcia, tak samo tylne (ale trochę mniejsze niż z przodu)
karlos77 - 25-01-2011, 14:03
rico.1 napisał/a: | karlos77 napisał/a: | gdzie jest ten bezpiecznik 20A bo u mnie go chyba niema |
Akurat ten 20A nie zawsze bywa
A co do czujników to najpierw zmierz oporność na pinach (nie obracaj kół):
przednie 950-1350 Ω
tylne 1300-1650 Ω
jak będzie inna - czujnik do wymiany lub połączenie do naprawy, a jak będzie ok, to dopiero mierzysz napięcie np. jak konradgdynia pisze,
obracaj każdym kołem z podobną predkością (nie za szybko), jeśli nie ma napięcia lub za małe/za duże w porównaniu z drugim kołem - zła odległość czujnika od rotora (zębatki) na piaście lub zabrudzony rotor,
przednie koła powinny mieć zbliżone do siebie napięcia, tak samo tylne (ale trochę mniejsze niż z przodu) |
taką mniej więcej mam oporność. moje pytanie jest takie: w jaki sposób zmierzyć napięcie? wbić miernik w przewody, włączyć zapłon lub odpalić auto i kręcić kołem czy mogę wyjąć kostkę i kręcić kołem a czujnik sam wygeneruje napięcie?
Druga rzecz to u mnie jest tak że cały czas się świeci kontrolka a nie zaświeca się jak ruszę samochodem. wychodziło by na to że któryś czujnik w ogóle nie łączy . Mam rację czy nie ?
[ Dodano: 25-01-2011, 14:07 ]
rezystancja na tylnych kołach jest 1,75 kohma ale na obydwu taka sama może miernik mam słaby czy to walnięte czujniki ?
rico.1 - 25-01-2011, 21:36
karlos77 napisał/a: | w jaki sposób zmierzyć napięcie? wbić miernik w przewody, włączyć zapłon lub odpalić auto i kręcić kołem czy mogę wyjąć kostkę i kręcić kołem a czujnik sam wygeneruje napięcie? | Czujniki to po prostu cewki magnetyczne więc same generują napięcie, zatem mierzysz na wypiętych wtykach ze sterownika (zapłon niepotrzebny),
ale:
karlos77 napisał/a: | Druga rzecz to u mnie jest tak że cały czas się świeci kontrolka a nie zaświeca się jak ruszę samochodem. | Wygląda na to że samodiagnoza ABS nie gasi kontrolki po włączeniu zapłonu, więc problem może tkwić w karlos77 napisał/a: | któryś czujnik w ogóle nie łączy | lub inne podzespoły są niesprawne/brak połączenia już w momencie włączenia zapłonu: pompa ABS, przekaźniki przy niej, bezpieczniki, czujnik g-force, albo sam sterownik
karlos77 napisał/a: | rezystancja na tylnych kołach jest 1,75 kohma ale na obydwu taka sama może miernik mam słaby czy to walnięte czujniki ? | to trochę dużo, zmierz ich oporność na wypiętych wtykach sterownika, potem na wtykach przy wachaczach (powinna być ta sama) i spróbuj poruszać przy tym kablami czujnika - nie powinno się zmieniać, potem napięcie i podaj jakie z przodu a jakie z tyłu
karlos77 - 25-01-2011, 23:01
widzę rico.1 że znasz się trochę na rzeczy więc może podpowiesz mi co może być z poduszką powietrzną . świeci mi się kontrolka cały czas a sprzedający powiedział że stało się to jak wyjął aku i samochód postał bez niego jakiś miesiąc a potem włożył, od tamtej pory poduszka nie gaśnie .
[ Dodano: 25-01-2011, 23:03 ]
wiem że piszę nie w tym temacie ale to tylko ta jedna wiadomość. jak byś coś wiedział to odpisz w temacie srs airbag poduszka powietrzna . z góry dzięki
[ Dodano: 25-01-2011, 23:08 ]
[quote="rico.1"]lub inne podzespoły są niesprawne/brak połączenia już w momencie włączenia zapłonu: pompa ABS, przekaźniki przy niej, bezpieczniki, czujnik g-force, albo sam sterownik
bezpieczniki mam dobre bo sprawdzałem . sam może jeszcze sprawdzę przekaźnik przy pompie tylko gdzie go szukać i czujnik g force tylko też jak go sprawdzić i gdzie go szukać ?
|
|
|