3000GT/GTO Techniczne - mam problem z chłodzeniem
majsterjan - 18-02-2009, 14:54 Temat postu: mam problem z chłodzeniem Witam.mam problem z moim 3000GT nie dawno byly wymieniane uszczelki pod glowica,po jedna zostala wydmuchana.po tej wymianie jakis czas bylo ok,autem zrobilem moze 20 km i problem powrocil,znowu mi sie grzeje.wyjalem termostat,bo myslalem ze on moze byc przyczyna(poniewaz chlodnica raz byla ciepla u gory a na dole zimna,wiadomo o co chodzi) po wyjeciu termostatu nic sie nie zmienilo,chlodnica sie nie nagrzewa tak jak powina a silnik wciaz sie grzeje.czy jest ktos w stanie mi pomoc??z gory dziekuje
Bartek - 18-02-2009, 15:13
Ubywa płynu?
Jakie uszczelki?
[ Dodano: 18-02-2009, 15:14 ]
A pompa wody działa ok?
majsterjan - 18-02-2009, 15:19
plynu ubywa,a uszczelki pod glowica byly wymieniane.nie wiem co z ta pompa wody??jak silnik sie nagrzeje to waz do chlodnicy robi sie twardy
Bartek - 18-02-2009, 15:21
Pompa powoduje obieg wody w silniku - sama konwekcja (jak w instalacjach grzewczych) nie wystarcza.....
Jakiej firmy uszczelki?
majsterjan - 18-02-2009, 15:31
szczerze to nie mam pojecia jakiej firmy byly te uszczelki,podobno byly zamawiane w serwisie Mitsubishi zaplacilem za nie (razem z wymiana,planowaniem glowicy 1200zl) to znaczy ze pompa jest do wymiany tak ?nie wiem czy dobrze rozumiem.
Bogdan9999 - 19-02-2009, 00:07
Jeśli ubywał płynu to masz wyciek albo silnik ci go przepala obstawiał bym to 2 jeśli przewód od chłodnicy robi sie twardy, czyli kompresja (ciśnienie) idzie z komór spalania do układu chłodzenia. Jak to sprawdzić odkręć korek od chłodnicy ten na górze i zapal silnik i zobacz czy podczas pracy nie lecą bąbelki i delikatnie przygazuj. Jeśli nie lecą to masz uszkodzona pompę wody(wątpię), ale jeśli lecą to masz 2 opcje uszczelki pod głowicą albo któraś albo obje głowicę pęknięte.
Mam nadzieję ze jasno wyjaśniłem co zrobić.
Kto robił ci remont ? Ile razy były dokręcane głowice po złożeniu silnika ? I po jakich przebiegach ? To jest silnik turbo doładowany tu nie ma miejsce na fuszerkę i oszczędności sam możesz sie przekonać. Pozdrawiam
majsterjan - 19-02-2009, 08:35
wycieku płynu na pewno nie ma,wiec przepala go silnik bo idzie para z prawego tlumnika.co do tych uszczelek to byly one nie dawno wymieniane i dla mojego mechanika jest to nie mozliwe ze znowu wydmuchalo uszczelki,glowice byly splanowane uszczelki nowe itp, i do tego po tej wymianie przejechalem moze 20 km i sa te same objawy jak przed wymianą wczesniej. wspomniales o dokrecaniu glowic,nie byly one dokrecane ani razu,no ale jak juz pisalem po wymianie uszczelek zrobilem max 20 km.
Anonymous - 19-02-2009, 11:26
bardzo dobrze powiedziane: TO JEST SILNIK TURBO ,TU NIE MA MIEJSCA NA FUSZERKE!!
----żeby tak większość podchodziła ogólnie do tematu to nie jeżdziło by tyle strupów...----
-zastanawiam się jakie uszczelki były założone,moze AJusa... ,albo się wydarzą albo nie.
majsterjan - 19-02-2009, 15:25
nie wiem jakiej firmy byly uszczelki,a co sadzicie o tych uszczelkach ??http://moto.allegro.pl/item553918028_mitsubishi_3000gt_vr_4_uszczelki_pod_glowice.html
Bogdan9999 - 19-02-2009, 16:08
To są jedne z lepszych uszczelek. Sprawdź głowicę czy nie jest pęknięta jak znowu rozbierzesz. Pozdrawiam
majsterjan - 19-02-2009, 22:00
dzieki za info co do uszczelek,a co do glowicy to nie wiem za bardzo jak to sprawdzic czy sa pekniete,bo jest to chyba nie mozliwe,nie wiem...
Bogdan9999 - 20-02-2009, 00:56
Jest możliwe ale tego w pierwszym lepszym warsztacie ci nie sprawdzą. Ale tam gdzie robią planowania i obróbki silników to takie cos mają Koszt około 100 zł Pozdrawiam
majsterjan - 20-02-2009, 13:02
ok dzieki za info,pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 03-09-2009, 14:53 ]
Witam,wracajac do tematu gotowania sie mojego Miska,problem zostal prawie rozwiazany,okazalo sie ze byl zalozony inny tlok i to wlasnie przez ten tlok wydmuchiwalo mi uszczelki,glowice sa szczelne.mam pytanie odnosnie dokrecania tlokow przy tym silniku bo slyszalem ze nie wszystkie dokrecane sa tak samo,ktos moze wie ktory tlok z jaka sila trzeba dokrecic??
|
|
|