To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] Smarowanie w napędach

Daromen - 20-02-2009, 17:49
Temat postu: [1.8 GDI] Smarowanie w napędach
Witam wszystkich forumowiczów,otóz chcialem sie zwrocic do was z takim pytaniem,otóz mam zamiar w swoim pininie 1.8 GDI wymienic lub uzupelnic oleje w napędach, mysle ze moze udaloby mi sie to zrobic samemu z tym ze nie wiem wszystkiego, gdzie tak naprawde znajduje sie olej? w tylnym moscie i przednim w tzw. '' Bułach" napewno ale jaki olej ma to byc i czy musze go calkiem wymienic czy moge uzupelnic? jak czesto powinno sie to robic? Pinin posiada reduktor i w nim pewnie tez znajduje sie olej czy ten sam co w mostach? jak sie go uzupelnia? Czy jeszcze gdzies oprocz tych trzech mechanizmow znajduje sie olej? jesli mozecie to doradzcie... pozdrawiam. :roll:
Gene - 21-02-2009, 10:32

Witaj,
mysle ze te 4 obrazki zalatwiaja sprawe. Jest tam wszystko o co pytasz. Jedyny problem to jezyk ale sadze, ze sie spokojnie dokapujesz.

Skrzynia biegow




Wal napedowy




Przedni most




Tylny most



powodzenia :wink:

Anonymous - 21-02-2009, 12:38

Gene napisał/a:
Witaj,
mysle ze te 4 obrazki zalatwiaja sprawe.
Skrzynia biegow
Wal napedowy
Przedni most
Tylny most

Gene to w pininie nie ma oleju silnikowego :?:

A tak na serio: olej w skrzyni i w reduktorze jest ten sam?
I w obu przekładniach? Bo jeżeli w tylnym moście jest LSD to powinien być olej specjalny :?:

Gene - 21-02-2009, 16:23

Elili napisał/a:
Gene to w pininie nie ma oleju silnikowego :?:
Jaki jest tytul tematu? lub
Daromen napisał/a:
Otóz mam zamiar w swoim pininie 1.8 GDI wymienic lub uzupelnic oleje w napędach

No ale jak Wojtus, poczytamy dalej to moze faktycznie trza i o silnikowym wspomniec. :wink:
Daromen napisał/a:
Czy jeszcze gdzies oprocz tych trzech mechanizmow znajduje sie olej?


elili napisał/a:
A tak na serio: olej w skrzyni i w reduktorze jest ten sam?
I w obu przekładniach? Bo jeżeli w tylnym moście jest LSD to powinien być olej specjalny :?:

Podalem informacje, pochodza z manuala serwisowego do Pinina. Nie sadze aby byly niezgodne z rzeczywistoscia.
Tak na serio to pewnie odpowiedni olej przekladniowy powinien sprawe zalatwic. :wink:

Gene - 21-02-2009, 16:32

Tu prosze juz po calosci:

Anonymous - 21-02-2009, 18:08

Gene napisał/a:
Tu prosze juz po calosci:

Gene: nie żebym się czepiał ale pilnie śledzę Twoje posty.

I tutaj pięknie opisałeś SS w Pininie. Rozumiem, że SS nie musi być standardem ale zamieściłeś tam również rysunek tylnego mostu, z którego wynika, że istnieją dwie wersje: normalna i z LSD.
Wersja z LSD wymaga oleju o specyfikacji 85W90 LS, wersja bez LSD: 80W90.
Tutaj wyczytałem , że nieprawidłowy olej uszkadza LSD.
A nie wiemy która wersja mostu jest w autku Daromen.
Mitsu tak to skomplikowało, że trza dochodzić po VIN jaki olej lać :shock:
Myślę, że tak samo jest w nowych L200: wersja z blokadą tyłu (więc bez LSD) wymaga innego oleju niż wersja z LSD.


I żeby było śmieszniej: w mojej instrukcji jest ten sam olej do przodu i do tyłu :!:

Ale namieszałem :D

Gene - 22-02-2009, 19:43

elili napisał/a:
Gene: nie żebym się czepiał ale pilnie śledzę Twoje posty.

Jestem daleki od takich sadow. Merytoryczna dyskusja tylko moze wyjsc na dobre nam wszystkim. Ja jak wiesz cenie sobie Twoje wypowiedzi (wpisy), czasami dowcipne ale i krytyczne.
elili napisał/a:
A nie wiemy która wersja mostu jest w autku Daromen.
Ja tez tego nie wiem. Jesli tylko kolega podzieli sie z nami ta wiedza bedzie mozna dokladniej mu doradzic.
Daromen jesli podasz mi VIN postaram sie sprawdzic jaka to wersje tylnego mechanizmu roznicowego zamontowano w Twoim Pinine i jaki olej powinno sie zastosowac.

jarekjack - 19-05-2009, 21:50

Pilnie czytałem instrukcje podane powyżej po amerykańsku, ale nie znalazłem informacji co do przebiegu przy którym powinna następować wymiana. Gene możesz mnie oświecić?
Przy czym mój egzemplarz to 1.8 zwykły a nie GDI.

Z góry ślicznie dziękuję JJ

Grelu - 23-08-2009, 16:45

elili, wg mnie nikt nie zwrócił uwagi na bardzo istotny fakt, że LSD jaki bywał monotowany w pininach to tak naprawdę HELICAL LSD!

Większość grona zainteresowanego techniką 4x4 na słowa LSD (Limited Slip Diferential) myśli o złą sławą osławionych LSD gdzie ograniczenie poślizgu realizowane jest przez płytki cierne (podobnie jak sprzęgło wielopłytkowe cierne).
Tak też chyba nikomu nie przyszło do głowy że w poczciwych pininkach montowano coś lepszego. Helical LSD w swej konstrukcji jest odmianą torsena, który reaguje na zmianę przenoszonego i przyłożonego momentu. Np. w Jeepach znane jest to jako Detroit Truetrac.

Reasumując dobra wiadomość jest taka, że olej do LSD Pinina stosujemy ZWYKŁY i bez żadnych dodatków. Poza tym nie ma tam elementów które się zużywają (jak np płytki cierne czasem nawet po kilkudziesięciu kkm)

Anonymous - 24-08-2009, 09:47

To chyba dobra wiadomość, raduję się w duszy Grelu!
Grelu - 24-08-2009, 23:53

Sk00tie, ja się tym bardziej raduję, ze udało mi się ten wynalazek zdobyć i co najciekawsze - właściwie stało się to całkiem przypadkiem.
Jeszcze tylko muszę się zebrać w sobie żeby.... albo raczej znaleźć czas żeby to zamontować.
A czy po zamontowaniu dalej się będę cieszył ? - heh... zobaczymy co toto jest warte w praktyce.

Anonymous - 25-08-2009, 10:17

Grelu, Jak będziesz montować to zamieść foty koniecznie, jestem ogromnie ciekaw procesu.
Grelu - 26-08-2009, 18:32

Cholera... już żałuję że nie sfociłem samego LSD

- tzn. leży jeszcze na stole w garażu ale już w kupie, poskręcany odpowiednimi momentami i zamontowany w kosz dyfra.

A było to to w kawałkach - wszystkie trybiki na stole!

konstrukcyjnie wygląda to tak :
http://www.gkndriveline.c...elical-lsd.html

Anonymous - 28-08-2009, 10:43

Rewelacja, powiedz mi tak na wszelki wypadek jaki jest koszt takiej zabawki?
Grelu - 28-08-2009, 16:03

Kupiłem most, bo potrzebowałem lewej półosi - most w cenie półosi. Okazało się że wewnątrz jest LSD 8)

Zanim kupiłem, tak, chciałem taki z lsd ale informacje jak to rozpoznać... wyjaśnić sprzedawcy... ehh.. ograniczyłem się do tego żeby były tarcze i aby przełożenie się zgadzało.

Wyszło jak wyszło - przynajmniej raz nie "jak zwykle" :P :mrgreen:

Gdyby sprzedawca wiedział co sprzedaje... :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group