To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Sonda Lambda

lipa40 - 20-02-2009, 19:00
Temat postu: Sonda Lambda
Po przejechaniu kilku kilometrów na benzynie, zapala się CHECK ENGINE i silnik zmienia pracę. Byłem z tym problemem u dwóch mechaników, pierwszy sprawdził sondę miernikiem i stwierdził że jest do wymiany, drugi podłączył jakiś przyżąd (komputer czy cuś innego) i stwierdził że sonda jest dobra a szukał by przyczyny w źle wyregulowanym gazie. Dlatego moje pytanie czy sonda będzie pasować, bo mógł bym wymontować z Colt-a i na próbę zamontować do Runnera. Obie sondy mają po dwa kable.

Co Wy na to :?: :?

londolut - 20-02-2009, 20:32

lipa40, auto zachowuje się tak samo na PB i na LPG?
Postaraj się wyeliminować błąd na PB, gaz i tak ma wytyczne ze swojej centralki. W podłączanie do komputera też bym nie wierzył, zbadaj sam komputer wg instrukcji na stronie Krzyżaka. Jak się dowiesz co generuje CE to będziesz wiedział co naprawiać.

lipa40 - 20-02-2009, 20:52

londolut napisał/a:
auto zachowuje się tak samo na PB i na LPG?
no właśnie ze nie, na benzynie odpala dobrze ale po pewnym (raczej krótkim) czasie obroty zaczynają falować coraz bardziej aż silnik w końcu gaśnie :( . Aby nie zgasł, delikatne i bardzo częste wciskanie pedału gazu pomaga, ew. przełączenie na gaz uspokaja silnik. Kiedy jest dobrze nagrzany falowanie jest mniejsze, ale do dobrej pracy jeszcze troszkę brak :?
tomusn - 20-02-2009, 22:13

na moje sprawdź kody błędów, nawet jak ChE nie pali się (kody pamięta)
może coś z silniczkiem krokowym, puki na ssaniu to jeszcze idzie, ale jak się rozgrzeje i cofa to może tak być że faluje, poza tym czyszczenie przepustnicy może się przydać

lipa40 - 20-02-2009, 22:38

tomusn napisał/a:
może coś z silniczkiem krokowym, puki na ssaniu to jeszcze idzie, ale jak się rozgrzeje i cofa to może tak być że faluje
o właśnie i tu może coś być, bo jak przejade kilka kilometrów to silnik zmienia pracę i zapala sie kontrolka. Dręczy mnie jednak to dlaczego jeden mechanik twierdzi że sonda jest walnieta a drugi że jest dobra :?
londolut - 20-02-2009, 23:28

lipa40 napisał/a:
Dręczy mnie jednak to dlaczego jeden mechanik twierdzi że sonda jest walnieta a drugi że jest dobra :?
Bo oboje nie wiedzą co jest grane.
tomusn - 20-02-2009, 23:56

jeżeli się zapala kontrolka (a w aucie jest instalacja gazow) 90% mechaników obstawia sondę lambda
Anonymous - 21-02-2009, 01:51

drugie 90 wstyskiwacze z niedopasowania emulatora
lipa40 - 21-02-2009, 08:47

londolut napisał/a:
Bo oboje nie wiedzą co jest grane.
dla tego chodzi mi po głowie pomysł z podmianą sondy :?
tomusn napisał/a:
jeżeli się zapala kontrolka (a w aucie jest instalacja gazow) 90% mechaników obstawia sondę lambda
to fakt, ten drugi mech. który podłączał pod komputer też twierdził że trzeba dobrze wyregulować gaz, dla tego że to jest "prosta" instalacja a przy sekwencyjnej raczej nie ma problemów. Jednak w tym przypadku to nie będzie to, bo po sprawdzeniu i wykasowaniu błędów odłączył akumulator, przełączył na zasilanie benzyną i odpalił, silnik chodził dość długo aż się porządnie zagrzał i kontrolka się nie zapaliła. Umówiliśmy się że pojeżdżę trochę na benzynie i zobaczę co się będzie działo. Wyjechałem, i po ok.10 km. silnik zmienił pracę i kontrolka się zaświeciła :evil:
londolut napisał/a:
zbadaj sam komputer wg instrukcji na stronie Krzyżaka

właśnie się do tego zabrałem, nawet mam przygotowaną diodę ale wystąpił problem bo, na stronie Krzyżaka pokazana jest czarna kostka z dwoma pinami, u mnie przy tej puszce z bezpiecznikami jest też czarna ale inna z szesnastoma pinami. Dalej za kablami jest jeszcze jedna (biała) z dwoma pinami obok siebie :? .

Pod którą się podłączyć żeby czegoś nie popsuć :?: , oto jest pytanie :-k

[ Dodano: 21-02-2009, 15:24 ]
Pomoże ktoś :?: :)

londolut - 22-02-2009, 11:40

lipa40 napisał/a:
dla tego chodzi mi po głowie pomysł z podmianą sondy :?
Nowa sonda nie zaszkodzi.
lipa40 napisał/a:
u mnie przy tej puszce z bezpiecznikami jest też czarna ale inna z szesnastoma pinami. Dalej za kablami jest jeszcze jedna (biała) z dwoma pinami obok siebie :? .

Pod którą się podłączyć żeby czegoś nie popsuć :?: , oto jest pytanie :-k
Lipa, zrób fotkę bo to trudno powiedzieć.
lipa40 - 22-02-2009, 14:13

Ta kostka przy bezpiecznikach wygląda prawie identycznie http://www.automex.pl/techinfo/obd/gfx/vlvconn.jpg
Do tej białej z dwoma pinami podłączyłem diodę i nic nie mrygnęła :cry:

[ Dodano: 22-02-2009, 15:32 ]

to jest ta czarna u mine :)

londolut - 23-02-2009, 13:31

lipa40, to nie to to ;) To złącze OBD do MUT`a. Jest jeszcze jedne, zaraz obok puchy z bezpiecznikami.

Tutaj jest twoje gniazdo



Foto by Krzyzak

lipa40 - 23-02-2009, 16:41

londolut napisał/a:
Tutaj jest twoje gniazdo
Właśnie w tym problem że go tam ni ma :( , wyczytałem gdzieś w "necie" że, złącza OBDII są montowane w autach od 96r. a mój jest 94r. i ma takie ustrojstwo :evil: . Przejściówka jakś, czy co :? .

Dobra, idę jeszcze raz poszukać :)

pan_slonik - 26-02-2009, 00:31

sprawdz jeszcze pod kierownica zaraz obok panelu srodkowego.
KaWu - 26-02-2009, 13:50

lipa40, ja tez w Lancerze z '94 miałem złącze OBD2, więc nie byłeś wyjątkiem :)

Jak masz to złącze to zewrzyj 1 z 4 pinem i zczytuj z migającej kontrolki błędy (drucik bez diody).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group