To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Światła przednie i tylnie Diodowe a oszczędność?

JayChyl - 21-02-2009, 14:47
Temat postu: Światła przednie i tylnie Diodowe a oszczędność?
Jak wiadomo, jazda z włączonymi światłami w dzień czy to w nocy powoduje większe spalanie o nawet kilka procent. To wszystko za sprawą ich mocy.

Czytałem i słyszałem o nowych światłach w technologii LED, któe można kupic do każdej marki samochodu. Normalne żarówki mają kilkadziesiąt W mocy, a światła diodowe mają poniżej 5W mocy i świecą tak samo dobrze.

Ktoś kiedyś praktykował takie wynalazki?

W najnowszych modelach samochodów europejskich (Audi, Mercedes, Porsche a nawet Renault) technologia LED to standard.

pawela - 21-02-2009, 16:43

powiem tak:
kolega ma żarówki diodowe w tylnych lampach. Nie widać absolutnie żadnej różnicy, nie ma takiego 'diodowego kręgu'
Kierunkowskazy za szybko mu migały przez diody, a z przodu były zbyt niebieskie.
Moim zdaniem colt to auto nie myślane o diodach, więc taka operacja to wieś... ;)

wolgaster - 21-02-2009, 20:41

Dlaczego od razu wieś. Wiadomo wymiana żarówek w tylnych lampach + z przodu postojówki i wale nie widzę tutaj żadnej wsi po prostu można a nawet warto zastosować zamiennik zwykłej żarówki na żarówkę w technologii LED. A co do jazdy na co dzień to sam osobiście przymierzam się do założenia kompletu do jazdy dziennej w technologii LED tylko chcę to konkretnie wkomponować aby to nie wyglądało jak doklejone światełka z marketu.
Krzyzak - 21-02-2009, 20:58

najwiekszy problem jest z kierunkowskazami, bo dioda ma za maly opor i efekt jest taki, jak gdy przepali sie zarowka (czyli miga 3x za szybko)

pozostale - warto zastanowic sie nad wymiana, ale:
1. dobre diody kosztuja - dobre, czyli takie, ktore wytrzymaja pewne szpilki napiecia nawet do 40V (bo i takie alternator dziala) i swieca bardzo szerokim katem
2. czesto widuje jakies golfy 2 czy inne tego typu, gdzie diody dogorywaja i zrobione z nich postojowki mrugaja podczas jazdy; albo sa zamontowane jakies niebieskie g...a - to jest sprzeczne z KD

JayChyl - 22-02-2009, 18:11

Czyli sporo rzeźbienia. No chyba ze miałbym jakiś drogi zestaw. Mi głównie chodzi o spalanie, a co do wyglądu świateł nie mam zastrzeżeń mi się oryginalny Colt taki jaki jest podoba.
Mikey_colt2005 - 04-03-2009, 14:58
Temat postu: Nie wiem czy pisze w odpowiem temacie ale jakby nie...
... to go przenieście... Otóż w lipcu ubiegłego roku sprowadziłem z Niemiec Colta rocznik '05 (automat, wersja 5-cio drzwiowa...)... Dużo czytalem o technologii LED stosowanej w nowych autach oraz o oszczędnościach jakie niesie za sobą używanie takich diod (m. in. oszczędność paliwa i energii, niższa emisja CO2 do atmosfery, itp...). Same korzyści więc od pewnego czasu rozważam zamontowanie oświetlenia z diodami LED w swoim samochodzie... Chciałem nawet gdzieś je kupić ale problem polega na tym, że w internecie roi się od ofert tego typu jednak wszystkie dotyczą albo Golfów albo Audi a oferta mitsubishi odnosi się tylko do Outlandera lub do Lancera... Do Coltów nic nie ma... Doradźcie mi coś... Co mam zrobić???... Chodzi mi tylko o oszczędność... Estetyka schodzi na dalszy plan...
Hugo - 04-03-2009, 16:24

Mikey_colt2005 napisał/a:
Doradźcie mi coś... Co mam zrobić???... Chodzi mi tylko o oszczędność... Estetyka schodzi na dalszy plan...
Jeśli jest problem z dostępem tych akcesoriów do Colta, a Tobie chodzi o oszczędność, która w tym przypadku będzie moim zdaniem znikoma, do tego estetyka schodzi na dalszy plan to ja bym na Twoim miejscu po prostu odpuścił temat.
Bartek - 04-03-2009, 17:44

Krzyzak napisał/a:
najwiekszy problem jest z kierunkowskazami, bo dioda ma za maly opor


za duży gwoli ścisłości.....

przeróbka układu przerywacza banalna - wystarczy jeden oporas zmienić i będzie git - w starszych samochodach (gdzie było to zrobione mechanicznie) był problem - teraz nie ma najmniejszego...

ALE....

o jakich oszczędnościach piszecie?

100W mocy - więcej nie da rady oszczędzić, to 1/500 mocy potrzebnej do jazdy ze stałą prędkością 90 km/h.....1/500, czyli 0.002, czyli nie 5%, tylko 0.2%....., czyli 0.02 l/100 km :D :D :D :biggrin: :biggrin: :biggrin: :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: 04-03-2009, 17:45 ]
oświetlenie LED to kolejny pomysł ekoterrorystów.....

zombie - 20-03-2009, 17:25

wlasnie ja mam diody w tylnych lampach:) oprocz kierunkow bo nei chce mi sie rzezbic z opornikami bo w zasadzie opornik wezmie tyle pradu co i zwykla zarowa, tak jak pawela napisal, roznicy w wygladzie nie ma wielkiej, z przodu postojowki sie strasznie szybko przepalaja, chyba ze sa wlasnie z opornikiem, ale przod sobie odpuszcze...

a co do ceny to fakt, wydalem kolo 200zl...

Anonymous - 20-03-2009, 22:46

Bartek napisał/a:
oświetlenie LED to kolejny pomysł ekoterrorystów.....


eetam ekoterrorystow, ja raczej sadze ze mobbing zarowkowy jest na tyle mocny ze do tej pory diody jeszcze nie zawitaly na dobre
i nie chodzi tu o oszcednosc na paliwie ale raczej na zakupie samych zarowek, przeciez takie diody swieca cale zycie auta, a zarowki wiadomo.
hella robi fajne dzienne na ledach, uniwersalne, tylko w cenie ok 700zl
http://www.allegro.pl/ite...led_nowosc.html

Bartek - 20-03-2009, 22:52

zombie napisał/a:
zasadzie opornik wezmie tyle pradu co i zwykla zarowa,


ci, co tak Ci wmówili to kretyni.....

Nie wsadza się oporasa, który symuluje żarówkę - to szczyt debilizmu, tylko w przerywaczu, trzeba wymienić opornik referencyjny dla układu testującego opbór mocy przez żarówki..... ech FACHOFFCY

mcdrive - 06-09-2009, 17:17

mi jak sie przepaliła jedna zarówka odkierunku to poprostu stycznik zwierał i paliły sie kierunki cały czas poniewaz miał zamałe obciazenie zeby sie ta blaszka stycznika nagrzała i odskoczyła, a nie migały mi szybciej tylko zapalały sie i niegasły.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group