[97-04]Galant EAxA/W - Jakie przeróbki z wersji USA na EU?
Rafal - 21-02-2009, 20:48 Temat postu: Jakie przeróbki z wersji USA na EU? Czy ktoś z MitsuManiaków przerabiał samochód przywieziony z USA. Proszę o wskazowki co trzeba zrobic aby przygotowac auto do rejestraci. Czy jedyny problem to wymiana lamp?
Czekam na info. Dzieki
marexi - 21-02-2009, 21:10
generalnie juz nie trzeba zmieniac lamp tylnich tylko i wylacznie przednie poniewaz tam kulisto swieta a u nas masz lampy pod katem wiecej o przerobkach nie slyszalem
Owczar - 21-02-2009, 21:15
Pozostaje jeszcze kwestia kierunków. Nie mogą się świecić cały czas...
DamianBlue - 21-02-2009, 22:53
marexi napisał/a: | generalnie juz nie trzeba zmieniac lamp tylnich |
Już są dozwolone czerwone kierunki?
Anonymous - 22-02-2009, 02:04
DamianBlue, zawsze wystarczy zmienic na kolorowa zarowke np zielona i juz mamy pomarancz ;*
Rafal - 22-02-2009, 12:27
Heh z tą zarówką to faktycznie niezły numer;]. Szkoda tylko z tym przodem bo mam dosc ładne klosze, ładniejsze od wersji EU. Zastanawiam się czy nie da się ich jakos przerobic?. Słyszałem ze są jakies naklekjki które zmieniają kąt padania światła.
Faktycznie kierunki świecą non stop. Czy zwykły elektryk da sobie rade?
Owczar - 22-02-2009, 12:50
Nie wiem jeszcze czy diagnosta nie przyczepi się do braku kierunkowskazów w błotnikach.
Co do lamp przednich to już kwestia gustu, ale nie wiem czy te EU będą pasowały p&p, bo wydaje mi się, że nie będą. Wnętrza też nie przełożysz, bo USA ma chyba jedną żarówkę do długich i krótkich. Nie wiem jak z tymi naklejkami, być może są jakieś polaryzatory, ale nie wiem czy to do takich kloszy, bo tu snop światła kształtuje tylko odblask. Zresztą nawet jak byś przerobił układ kaształtujący snop, to na kloszu nie masz atestu i dociekliwy policjant zabierze Ci dowód.
Co do elektryki to raczej da radę każdy elektryk który ma troszkę pojęcia. Rozwiązanie zależy od tego jak jest zbudowany układ elektryczny kierunkowskazów.
Wszystko zależy od diagnosty, ale w takim stanie jaki jest teraz, żaden nie może podbić przeglądu, ale mimo wszystko niektórzy to robią, bo nawet na allegro są auta, które nie mają nic zmienione, a mają polskie rejestracje. Na szczęście powoli kończy się podbijanie dowodów pod stołem, bo stacje kontroli się zaczynają pilnować. Jak trafisz na służbistę na drodze to zabierze Ci dowód i z tego co wiem, może narobić problemów stacji diagnostycznej, a uprawnienia do przeglądów to kura znosząca złote jajka i nikt nie chce tego stracić.
Anonymous - 22-02-2009, 12:52
Rafal napisał/a: |
Faktycznie kierunki świecą non stop. Czy zwykły elektryk da sobie rade? |
Nie wiem jak wygląda sprawa w Galancie USA ale wyłączenie jednej części żarówki to powinen być wielki problem. Znajomy wyłączył sobie świecący ciągle kierunek w 15 minut a nie jest zawodowym elektrykiem W niektórych autach w wersji USA w lampach są bardzo specyficzne (inne niż EU) żarówki. Wystarczy przerobić lekko tą żarówkę - właściwie to zepsuć żeby nie świecił sie kierunek i po sprawie. Operacja czasem nie wymaga ingerencji w elektrykę auta.
Jeśli chodzi o przód to sprawa jest o tyle skomplikowana że ma lampach jest homologacja i naklejka nie pomoże przy przeglądzie i przy kontroli upierdliwego policjanta. Trzeba poprostu zmienić lapę lub przynajmniej "szkło"
Owczar - 22-02-2009, 13:02
Kierunki można załatwić 2 przekaźnikami, ale najlepiej jakieś eletronicznymi, bo stykowe się psują z czasem.
Swoją drogą, to według mnie rozwiązanie USA z kierunkowskazami jest lepsze niż w EU. Jadąc za autem któremu nie świeci się kierunek można zastosować do niego zasadę ograniczonego zaufania w więszym stopniu niż do pozostałych uczestników ruchu.
DamianBlue - 22-02-2009, 14:20
miziek napisał/a: | DamianBlue, zawsze wystarczy zmienic na kolorowa zarowke np zielona i juz mamy pomarancz ;* |
Nie do końca, bo stop i kierunek są w jednej żarówce. Czyli kierunek jest stopem. Zmienisz na pomarańcz i będziesz jeździł na pomarańczowych światłach stopu?? . A spytałem się z ciekawości, bo coraz więcej widzę aut z USA np Infinity, które są świeżo zarejestrowane a mają światło stopu również jako kierunek.
marexi - 22-02-2009, 15:10
kierunki czerowne sa dozwolone mam kolege na atacji diagnostycznej dla nich najwazniejse jest by lampy przednie swiecily pod dobrym katem.
Tez widzialem infinity ktoremu swiatlo stop robilo za kierunek i dlatego tez pytalem sie tego mojego kolegi i tak mi odp. wiec naprawde tylko katy swiatel przednich, a jak bedziesz chcial sobie kierunki w blotnikach zrobic to kup na allegro na lusterka boczne kierunkowskazy i bedzie po klopocie;) np takie http://www.moto.allegro.p...lub_boczne.html
mar111cin - 22-02-2009, 22:42
Ok to tak troche od siebie powiem
zaczne od tego że jestem świeżo po kursie na diagnostke SKP, ale na egzamin narazie się jeszcze nawet nie zapisałem i jak wiadomo przepisów jest tyle, że sam kurs na którym było dużo gadania nic nie daje i dopóki się nie zaczne uczyć na egzamin to tak z pamięci mało rzeczy wiem.
ale co do przodu
to napewno w przepisach jest że lampa ma świecić światłem białym, lub żółtym selektywnym (nie pomarańczowym) jak również musi to być jedno z tych dwóch świateł, a nie dwa naraz. Tak że to wyjaśnia sprawe kierunków.
Światła mają być asymetryczne i jest wyznaczona granica światłocienia (na takim fajnym przyrządzie się to robi) tak że tutaj auta amerykańskie z symetrycznym snopem światła też na tym odpadają.
Lampa powinna mieć oznaczenie homolagacyjne E ileś ale jak wiadomo jak lampa będzie ok, to diagnosta zapewne nawet nie zwróci na to uwagi. Zresztą widziałem już lampe z włoską homologacją a świeciła jak do ruchu lewostronnego
Co do tego co mówi Marexi, to pierwsze słyszę żeby kierunki mogły być czerwone. W poradniku diagnosty SKP jest akurat opisane jakie światło jakie wymagania ma spełniać, mam akurat go, ale na stancji, tak że jutro postaram się zerknąć jak to jest. Z tym że szczerze wątpie żeby mogło być czerwone.
Owczar o co chodzi z tymi kierunkami w błotnikach? bo troche nie wiem o co chodzi, niezorientowany jestem.
PS co do infinity, hmm nowe auti na dobrą sprawe też by nie przeszły badania technicznego, z tego co pamiętam można tam włączyć światła dzienne tylko z przodu, a przepisy mówią że muszą się włączać jednocześnie przód i tył.
PS 2 w razie czego zawsze można się posiłkować wyciągiem ze świadectwa homologacji.
PS3 jakby ktoś miał jakieś pytania odnośnie badań technicznych pojazdów na SKP to niech śmiało wali wiadomość na PW, postaram się w miare możliwości odpowiedzieć. (za miesiąc myśle że będzie po egzaminie [mam nadzieje że bedzie tylko jeden egzamin;)] i wtedy myśle że odpowiedzi na pytania będą szły mi dużo sprawniej)
PS4 ponieważ do galantów dość dużo osób założyło instalacje lpg, to postaram się w najbliższym czasie opisać jak to legalnie poprawnie powinno wyglądać (99% aut nie przeszło by badania)
Owczar - 22-02-2009, 23:29
Chodzi mi o to, że z tego co zauważyłem, w błotniku powinno być dodatkowe światło. Kierunkowskaz boczny, który w nowych autach wędruje do lusterek. Amerykańskie wersje tego nie mają.
mar111cin - 22-02-2009, 23:48
acha, już wiem o co chodzi, hmm sprawdze to.
DamianBlue - 23-02-2009, 01:25
No to sprawa się rozjaśniła. Miałem egzamin z Samochodowej Techniki świetlnej, więc byłem przekonany, że czerwonego stopu nie można mieć. Ale gdy zobaczyłem Zarejestrowane samochody z czerwonymi kierunkami to zwątpiłem trochę. Można by jeszcze przy okazji walnąć OT na temat xenonów, bo 99% myśli jeśli że im "bardziej niebieska" barwa tym lepiej. A prawda jest taka, że im bardziej barwa zbliżona jest do barwy żółtej tym lepiej, np o temperaturze barwowej 4600K (oko ludzkie najlepiej widzi tą barwę)(Latarnie uliczne również świecą światłem żóltym, trzeba by powiedzieć troche o sprawności świetlnej). A w xenonach chodzi o STRUMIEŃ ŚWIETLNY a nie o barwę. Aż się chce zrobić wykład na ten temat , żeby wszyscy mitsumianiacy wiedzieli .
KONIEC OT
Pozdrawiam.
P.S. Oczywiście jakby ktoś był zainteresowany, mogę zrobić ten "wykład". Oczywiście nie będzie to moje "widzimisie" tylko wiedza z literatury stricte Samochodowej Techniki Świetlnej.
|
|
|