To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Colt C52 92r 1,5 problemy z zapłonem

bobik247 - 23-02-2009, 14:13
Temat postu: Colt C52 92r 1,5 problemy z zapłonem
mianowicie chodzi o to, że auto kiedy jest zimne pali na dotyk, natomiast kiedy jest ciepłe (gorący silnik sie troszke ochłodzi- kwestia trzech-czterech minut )nie chce odpalić. rozrusznik kręci bez problemu a silnik nie chce zaskoczyć.Jeśłi nawet uda się uruchomić silnik to pracuje strasznie nierowno tzn szarpie i się dławi. Po chwili jednak szarpanie ustaje a silnik pracuje wzorowo i na niskich i na wysokich obrotach.wymieniłem świece, filtr paliwa,lambde sprawdzałem pompe paliwa i nic;/ bardzo lubie to auto i chciałbym się pozbyć tej usterki. Dzisiaj sprawdzałem ecu- kondensatory były robione przez niemca w grudniu 2004r (porządne japońskie kondensatory) na płycie nigdzie nie ma śladów nadpalenia lub przegrzania.proszę o pomoc, ponieważ skończyły mi się pomysły a mechanicy rozkładają ręce;/ przed chwilą sprawdzałem kody błyskowe ecu- nie zgłasza problemów. ma ktoś jakąś koncepcje???
Krzyzak - 23-02-2009, 16:05

sprawdz czujnik temp silnika - przy termostacie, taki na 2 styki
zmierz omomierzem gdy jest zimny

czy z depnietym gazem problemy znikaja? - jesli tak, to wyglada na silniczek, jesli nie to czujnik

ew. wtryskiwacze moga zalewac

docencik87 - 23-02-2009, 17:39

Ewentualnie można jeszcze spróbować wyregulować zawory :) . Nie zaszkodzi, a słyszałem, że czasami pomaga :) .
bobik247 - 23-02-2009, 19:23

sprawdziłem ten czujnik na zimnym 3,37 a na ciepłym 0,25 mi te wartości nic nie mówią, jakie powinny być poprawne??? z depniętym gazem silnik się dusi i przerywa. nie wydaje mi się żeby to były zawory bo po chwili silnik chodzi poprawnie, ma moc, wchodzi normalnie na obroty i nie daje oznak nie wyregulowanych zaworów.
Krzyzak - 23-02-2009, 20:56

wartosci sa poprawne - czujnik jest sprawny
jednak polecam sprawdzic zawory - regulowalem taki silnik po 200 tys km bez regulacji zaworow
na 12 zaworow 10 bylo podpartych - nie zaszkodzi sprawdzic, choc wiele wskazuje na zbyt duza ilosc paliwa
opis regulacji masz na mojej WWW

bobik247 - 23-02-2009, 23:06

szkoda bo miałem nadzieje że to ten czujnik :? zawory sprawdzę jak będę mieć trochę czasu, a co może być z tą za dużą ilością paliwa?
Krzyzak - 24-02-2009, 09:02

lejące wtryskiwacze
bobik247 - 24-02-2009, 12:59

sprawdze te wtryskiwacze ale to najwczesniej za tydzien:/ nie wiem tylko która to wtyczka od pompy paliwa żeby ją spiąć z +
Dzięki za porady

Krzyzak - 24-02-2009, 13:37

mala czarna bez zaslepki - na sciagnie grodziowej w okolicy pompy hamulcowej
bobik247 - 27-02-2009, 17:06

sprawdziłem wtryskiwacze, nie leją, są czyściutkie i wyglądają jakby były wczoraj założone. ale po tym sprawdzeniu trochę jakby lepiej chodzi, przepaliłem go na trasie tak do 6-7 tysięcy na trzech pierwszych biegach i nie szarpał.ale możliwe że tylko sobie wmawiam poprawę. zaworów na razie nie sprawdzam bo jeśli on tylko czasami szarpie a teraz chodził normalnie to chyba nie zaworów wina. przez zawory chyba cały czas by nierówno pracował. jakie może być kolejny powód??? jak sprawdzić czujnik spalania stukowego i czy ma on jakieś znaczenie w tej kwestii ??? pozdrawiam
docencik87 - 27-02-2009, 17:08

W tym silniku nie ma czujnika spalania stukowego.
bobik247 - 27-02-2009, 17:31

to co to za czujnik pod kolektorem ssącym idealnie pasujący do opisu czujnika spalania stukowego???
Krzyzak - 27-02-2009, 19:57

bobik247 napisał/a:
to co to za czujnik pod kolektorem ssącym idealnie pasujący do opisu czujnika spalania stukowego???

to czujnik spalania stukowego
najlepiej zrob test programem TMO lub MMCd - jest obszerny temat, ktory opisuje jak zdiagnozowac to auto w czasie pracy
osobiscie korzystam z Palma i MMCd - mniejsze i wygodniejsze niz notebook z TMO.exe

docencik87 - 27-02-2009, 21:21

To nie wiedziałem :) Sorry za błąd.

Apropo interfejsu polecam temat

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1370

[ Dodano: 27-02-2009, 21:23 ]
Darku, a powiedz mi czy w 8V jest czujnik spalania stukowego?? Bo w TMO nie widziałem by były jakieś wskazania.

Krzyzak - 27-02-2009, 22:00

jest na pewno :) - w kazdym razie w moim


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group