Forum ogólne - co o tym myslicie mega wypas chip za 10 zl
guzer - 24-02-2009, 18:55 Temat postu: co o tym myslicie mega wypas chip za 10 zl jak w temacie
http://moto.allegro.pl/it...pse_galant.html
tomekrvf - 24-02-2009, 19:02
Znowu....Kiedy skończą się cziprezystory na allegro??
Kiedy ludzie przestaną się tym interesować????
Uwex - 24-02-2009, 19:02
Nie wierz w cuda - nie ma nic mega za 10 zł .
yam1530 - 24-02-2009, 19:06
Mega spalanie daje na pewno
mar111cin - 24-02-2009, 19:09
bmw 316 i golf
do tego niemiecka technologia do japońskiego samochodu ?
Feeder - 24-02-2009, 19:16
guzer napisał/a: | http://moto.allegro.pl/it...pse_galant.html |
Kolejny, który szuka jakiegoś jelenia.
rosomak1983 - 24-02-2009, 19:51
To ile kosztuja takie chipy i jakie sa minusy?
czekoladka_1981 - 24-02-2009, 20:09
Jest tu coś o >>chip<< za 10pln bzdura,bzdura.....
pawliku - 24-02-2009, 20:46
rosomak1983 napisał/a: | To ile kosztuja takie chipy i jakie sa minusy? | tylko nie pisz że się na to połakomiłeś no jest wielkie wciskanie KITU ludziom co myślą że napewno przybędzie im te 47km. żeby tyle przybyło to trzeba trochę wydac na profesjonalne zamontowanie i porządny chip a nie jakieś "MADE IN POLAND W PRZY DOMOWYM GARAŻU"
guzer - 24-02-2009, 23:03
to jest zwykly rezystor za 20 gr ktory kupisz w sklepie elektronicznym, zmienia od rzeczywiscie mieszanke przez co w niewielkim stopniu moze zwiekszyc "osiagi" ale przez co szybciej do awari silnika
mar111cin - 25-02-2009, 00:45
do awarii silnika może nie, ale większe zużycie paliwa i niszczenie katalizatora powinno być wliczone w koszty.
Bo o ile dobrze myśle, to oszukuje on ECU że niby silnik zimny czy coś takiego, żeby podawał większą ilośc benzyny?
Fajne wyniki byłyby na analizie spalin, bo podwyższona Emisja HC (węglowodorów) pewna jak lokata
rosomak1983 - 25-02-2009, 01:45
pawliku napisał/a: | rosomak1983 napisał/a:
To ile kosztuja takie chipy i jakie sa minusy?
tylko nie pisz że się na to połakomiłeś no jest wielkie wciskanie KITU ludziom co myślą że napewno przybędzie im te 47km. żeby tyle przybyło to trzeba trochę wydac na profesjonalne zamontowanie i porządny chip a nie jakieś "MADE IN POLAND W PRZY DOMOWYM GARAŻU" |
nie ja wogóle bym nie zamontowął chipa nawet prawdziwego..... tj własciwego. Szkoda mi silnika by było
Pytam z czystej rosomaczej ciekawosci...
seir - 25-02-2009, 02:57
CHIP-Tuning polega głównie na usunięciu blokady nałozonej przez producenta. Galant VR-4 ma taką blokadę do 280km wynikającą z prawa - pojazdy o większej mocy nie mogłyby być dopuszczone w ruchu miejskim w Japonii. Są też inne powody ograniczeń np. Ford Mustang Shelby GT ma ograniczenie z racji narażenia silnika na wysokie przeciążenia.
Cały proces przypomina flashowanie BIOSu płyty głównej. Najnowsze oprogramowanie lub oprogramowanie złamane (przerobione z usunięciem zabezpieczeń) zapisuje się na chip'ie komputera samochodu. To ma sens gdy producent faktycznie ogranicza moc komputerowo.
w tym przypadku można zwiększyć różne parametry, które oprogramowanie ma wpisane na stałe. Nie grzebałem nigdy w oprogramowaniu samochodów, ale bardzo prawdopodobne jest to, że chip przechowuje dane o podawaniu mieszanki i reakcji na awarie przez co można zmienić dopuszczalne spalanie lub podać więcej mieszanki co może być ryzykowne - konstruktorzy mogli założyć wartości maksymalne i przekroczenie ich może mieć nietypowe skutki.
Ogólnie znając się na tym, można znaleźć w chip'ie dużo ciekawych informacji, gdyby ktoś tylko ułatwił wrzucanie/zgrywanie oprogramowania z chip'a na np. dysk twardy i odczyt przez GUI (interfejs zamieniający mało czytelne znaki w np. tabelkę z informacjami) z możliwością zmian to chętnie pobawiłbym się tym
[ Dodano: 25-02-2009, 03:00 ]
rosomak1983 napisał/a: | ja wogóle bym nie zamontowął chipa nawet prawdziwego..... tj własciwego. Szkoda mi silnika by było |
Każdy ma taki chip, to część komputera. W przypadku amatorów wymienia się cały komputer z tym chip'em na taki, który był modyfikowany, natomiast profesjonaliści podłączają się pod komputer i ze swojego komputera wrzucają swoje parametry.
Morfi - 25-02-2009, 21:50
http://www.mchtr.com/chiptuning.php nie chciałem pisac własnymi słowami.
Zmiana map paliwa to podstawa przy tuningu.
Prawie każda modyfikacje mechaniczna w silnik, powinno sie zestroić dla samego bezpieczenstwa.
krzychu - 25-02-2009, 22:51
seir napisał/a: | konstruktorzy mogli założyć wartości maksymalne i przekroczenie ich może mieć nietypowe skutki. |
Konstruktorzy założyli bezpieczne parametry tak aby nawet przy gorzej spasowanych silnikach wytrzymały długie kilometry, w silnikach Turbo jest też założenie że turbina ulega pogorszeniu więc jest zapas na podbicie tego. Silnik mają tez ograniczenia odnośnie emisji spalin. Do tego dochodzą takie małe szczegóły jak smarowanie panewek przy niskich obrotach (kiedy ciśnienie jest małe oleju i większy moment zrywa film olejowy dlatego często w dieslach moment agresywnie narasta przy większym ciśnieniu oleju mógł by być wcześniej ten moment ale większe ciśnienie to większe opory na pompie itd itp.) no i parę jeszcze innych dziwnych założeń.
Krzychu
|
|
|