Space Wagon Ogólne - 2,4GDI - JEŚLI NIE WY TO TYLKO WRÓŻKA MNIE RATUJE
chariot - 25-02-2009, 01:00 Temat postu: 2,4GDI - JEŚLI NIE WY TO TYLKO WRÓŻKA MNIE RATUJE witam. po dwóch tygodniach spedzonych pod w i kolo mojego msw zabrakolo mi pomysłów. w skrocie - msw 2.4 gdi 2001 rok prosto z japoni, kupilem go od importera u ktorego zepsół sie po okresie postoju na placu. nie odpalal. przeskoczyl pasek o dwa zabki na wale glownym (zrobilem), odłamany był jeden z czujnikow polozenia wałka rozrządu (wymieniłem), udało sie odpaliłem ale problemy dopiero sie zaczeły. msw po kilku chwilach przechodzi prawdopodobnie w tryb awaryjny, miga check engine i nie reaguje prawie na pedal gazu. im bardziej nagrzany jest silnik tym dluzej pracuje normalnie ale max po 5 minutach przechodzi na awaryjke. kiedy sprawdzam bledy check engine miga jednostajnie, skrzynia biegow kontrolka N rowniez miga jednostajnie tylko abs wystukuje kod 21 i 22. wymienilem komuter regulujacy wtryski( bez zmian) małe ecu z pod nog pasażera (bez zmian), moje dwa pozostale sa na starsze i na manualnej skrzyni wiec nie wiem czy jest sens podmieniac z nich główny komputer, kiedy wymienilem ecu ze skrzynki bespiecznikow pod maska msw nie odpalil wcale.przelecialem wszystkie wtyczki wszystko jest ok. nie mam wiecej pomyslow.nie wiem tez co moge wymieniac z msw z metalowym kolektorem do tego ktory ma plastikowy( zdaje sie caly uklad paliwowy jest inny) i czy komp z manuala chodzi w tiptroniku. prosze jesli macie jakies pomysly i chwilke czasu napiszcie. tez chcialbym byc takim szczesliwcem jak Mrozo ktory jak sledzilem temat w koncu cieszy sie sprawnym autkiem. pozdrowionka
Jeremy79 - 25-02-2009, 08:08
Silniczki na Japonie były całkiem inne od tych europejskich. Były to tzw GDI-V, czyli ze zmienną fazą rozrządu!!!!
Tak jak napisałeś, system paliwowy jest inny- pompa wysokiego ciśnienia, listwa wtryskowa. Do tego dochodzi inne smarowanie wałka rozrządu, inne koło pasowe wałka rozrządu, inny wałek dolotowy i cały ten system smarowania wałka (nie wiem jak on się fachowo nazywa)
Dlatego podejrzewam, że ECU z modelu europejskiego nie podejdzie do Japońca, gdyż musi on jeszcze sterować zmienną fazą rozrządu (tak na chłopski rozum)
Kolego Chariot jeżeli potrzebujesz jakiejś części do tego Japońca to mam na zbyciu plastikowy kolektor, pompę paliwa, listwę wtryskową itp.
Bartek - 25-02-2009, 09:59
Przepustnica..... skoro nie reaguje na gaz i miga CE....
chariot - 26-02-2009, 00:34
za radą Bartka wykreciłem dzis przepustnice. ukazał mi sie widok ktory mnie zaskoczył. przepustnica wygląda jakby nigdy nie była używana( msw ma 50 tys przebiegu) ale kiedy nacisnąłem aby ja troszke uchylic okazało sie ze trzeba użyc sporej siły. delikatnie ją rozruszałem ale wygląda jak zatarta. w msw z metalowym kolektorem przepustnica jest troszke inna ale wtyczki te same i jakos udalo mi sie ja zmieścić( jast w innym kształcie a brudna była że ho ho). nie mowie jeszcze hop bo mialem tylko chwile uruchomiony silnik ale zachowuje sie ok i check engine siedzi sobie cichutko. jutro dokoncze składanie i dam znac czy jest ok. a podsumowujac to jest to kolejny dowód na to ze wróżki i metoda prób i błędów nigdy nie dadza takich rezultatów jak wiedza pomocnych Mitsumaniaków. Bartku wielkie dzięki jednym zdaniem zrobiłeś wiecej niz ja przez dwatygodnie wykrecając mase śrubek (poprzednio jednym zdaniem namówiłeś mnie na szukanie v6 i rozglądam sie). Jeremy czy masz moze przepustnice? (napewno cos bede potrzebował wiec odezwe sie wkrótce do Ciebie). pozdrawiam i dziekuje ze chce sie Wam wystukac pare pomocnych słów.
Bartek - 26-02-2009, 08:49
chariot, mogę naprawić Twoją, mam spore doświadczenie w temacie
Anonymous - 26-02-2009, 18:02
Chariot! Jeżeli będziesz potrzebował całego silnika...- zapraszam! Mam jeden nad stan !!! Mam nadzieję że wkrótce uporasz się z awarią(trzymam kciuki) bo wiem jak to jest mieć lecz nie jeżdzić...Pozdrawiam.
chariot - 06-03-2009, 01:06
to byl ciezki tydzien i nie mialem zbyt duzo czasu aby tu zagladnąć. misiek niby chodzi ale jeszcze jakis problem z paliwem, na obrotach powyzej 3 tys wskakuje check engine i gasnie po nizej chodzi bez zarzutu. jak znajde problem opisze go tu. Bartku jesli moge skontaktuje sie z tobą w sprawie tej przepustnicy (jeszcze raz dzieki za diagnoze)
mirosław - 15-03-2009, 09:14
Bartek, witam cię bartku jestem nowym uczestnikiem forum mam pytanie czy w grudziądzy jest jakiś autoryzowany servis mitsubishi poniewarz mieszkam niedaleko niedaleko od grdziądza a posiadam msw i chciałbym spawdzić kilka żeczy jeśli morzesz prosze o odpowiedz dzięki z góry
|
|
|