Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Zmian silnika
Myu - 26-02-2009, 17:36 Temat postu: [Cari 1.6] Zmian silnika Witam.
Jestem posiadaczem Cari 1.6 i jestem z niej strasznie zadowolony, ale pojawił się problem, zasadniczo nie chodzi o techniczny problem, ale nie mniej ważny. Jest to silnik 1.6 z 66kW i teraz zacznyn mi przeszkadzać że inni użytkownicy naszych dróg tak szybko i tak daleko mi uciekają i tu dochodze do pytania. Czy opłaca się i czy jest możliwa wymiana silnika w naszych Cari ? Wiem, że ludzie tak robią w swoich samochodach. Mówiąc wymiana mam na myśli wsadzenie jej mocnijeszego silnika, i oczywiście nie jakiegoś pierwszego lepszego tylko został bym przy Cari bądź innych Mitsu bo nie zrezygnuje z takiej dobrej roboty jaką jest silnik Mitsubishi, czyli czy mógłbym wsadzić jej mocniejszy silnik taki 1.8?
Szukałem już takeigo tematu na forum ale nie znalazłem. Pozdrawiakm rodzine MitsuManiaków ;]
Anonymous - 26-02-2009, 17:42
swap silnika jest jak najbardziej możliwy,
ale kosztowny i wymaga fachury, który ogarnie też elektrykę/elektronikę,
osobiście bardziej polecałbym wymianę na inne auto
np galant 2.0 lub 2.5
Robson86 - 26-02-2009, 17:48
jesli masz sporo funduszy, to wez silnik volvo 2,0 turbo Albo z Cari 1,8 140KM MSX
Ale pamietaj ze tak jak kolega wyzej wspomnial wiaze sie to z duzymi wydatkami...
Pozdroo
Myu - 26-02-2009, 17:50
z "fachurą" nie będzie problemu, gdyż mam znajomego Mechanika z resztą od neigo kupiłem z resztą moją Cari i co i rusz do niego jeżdze po rady co do użytkowania i dbania a furkę więc o to się nei martwię ;]
Robson86 - 26-02-2009, 18:10
Myu napisał/a: | z "fachurą" nie będzie problemu, gdyż mam znajomego Mechanika z resztą od neigo kupiłem z resztą moją Cari i co i rusz do niego jeżdze po rady co do użytkowania i dbania a furkę więc o to się nei martwię |
wiec teraz zostaje kwestia pieniedzy...i czy chcesz je wydac na ustprawnienie swojego autka czy wolisz je przeznaczyc na dolozenie do czegos szybszego...
Pozdroo
Myu - 27-02-2009, 16:03
"Mój Mchanik" wypeswadował mi ten pomysł powiedział, że się nie opłaca takiego czegoś robić, w samochodach nowszych jeszcze się niby opłaca ale w Cari z 96 r. to już nie opłacalne, więc jednak zostane przy tym i te piinązki puja do koporty i na nową furkę będą przeznaczone jak i Ty Robson86 radzisz Pozdrawiam
Anonymous - 10-03-2009, 13:42
Ja zmieniłem silnik w swojej cari 3 lata temu z 1.9TD na 1.8GDI. Po sprzedaży części z TD koszt całego swapa wyniósł mnie 1900pln. W tym wliczony jest remont silnika GDI za jakieś 2000pln (nowe panewki korbowodowe, uszczelniacze zaworów, planowanie głowicy, wymiana wszystkich uszczelek, czyszczenie głowicy, bloku, kolektora dolotowego i chyba cośtam jeszcze), czyli bez tego wyszedlbym na zero.
Przy zmianie silnika trzeba wymienić w zasadzie wszystkie elementy z komory silnika, wszystkie wiązki elektryczne, zegary, komputer, immobiliser, kluczyki, stacyjkę, sterownik poduszek powietrznych, być może bak paliwa, przerody paliwowe i coś jeszcze tam było, ale już nie pamiętam.
Dużo zabawy, czasochłonne, ale jak jest ktoś, kto to dobrze zamieni i jak trafi się inną Cari, z której moża wszystko wygrzebać, to można próbować. Później jest dużo zabawy ze sprzedażą starych gratów. Przy nieprzerobionej Carismie lepiej sprzedać posiadaną i kupić inny egzemplarz z mocniejszym silnikiem.
PINO87 - 18-12-2012, 05:56
witam
To forum przeglądam od dawna co prawda tylko biernie no ale mniejsza o to... oturz mam do was kilka pytań bo jeżdzę carismą po lifcie z silnikiem 1.6 100ps chodzi jak zegarek na liczniku ma już 250000tys a może i więcej kto wie jedzie dobrze i dobrze wygląda
no ale do rzeczy interesuje mnie swap na silnik 1.8sohc 116ps np taki
http://moto.allegro.pl/si...2813415883.html
jak będzie z ecu? czy również do przekladki?
a może przelożyć goły supek? to znaczy eku, przepustnica,przeplywka zostanie od 100ps
co myślicie?
z takim motorkiem to by był prawdziwy unikat
jest piękna
http://img827.imageshack..../zdjcie116e.jpg
http://img100.imageshack..../zdjcie115p.jpg
http://img41.imageshack.u...9/zdjcie102.jpg
http://img515.imageshack..../zdjcie114q.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/8307/zdjcie078.jpg
http://img594.imageshack....6/zdjcie101.jpg
http://img856.imageshack..../zdjcie112c.jpg
A i jeszcze jedno pytanie ile przy silniku 1.8 będzie mi palić bo przy tym pali 7,2
w zimie 8
ciekawy jestem czy dużo więcej sobie pociągnie? może ktoś kto miał takiego miśka w benzynie się wypowie gazu nie zamierzam zakładać
jeśli nie w tym dziale pisze proszę moderatora o przeniesienie
Hugo - 18-12-2012, 12:53
PINO87, zrób zdjecia aparatem, a nie czymś aparatopodobnym, bo na tych zdjęciach widać tylko, ze to jakaś Carisma PINO87 napisał/a: | ciekawy jestem czy dużo więcej sobie pociągnie? | Napewno będzie palił podobnie.
wichura1 - 18-12-2012, 14:17
PINO87, Jak masz 1.6, to do przełożenia:
- silnik
- skrzynia biegów
- półosie
- piasty
- felgi
- ECU
- immobiliser
- przepływomierz
- wiązki elektryczne
I to jeszcze nie wszystko, lepiej sprzedać 1.6 i kupić 1.8 albo kupić na części VOLVO V40/S40 z rozbitym tyłem i silnikiem 1.8 SOHC
glina - 18-12-2012, 15:04
i to wszystko dla 25KM?
nie prosciej kupic zdrowa 1.8 albo wlasnie msx i miec wszystko gotowe i 100% dzialajace?
mozna jeszcze sprowbowac zalozyc magnetyzer i naklejke "+5 HP" - wyjdzie duuuzo taniej
scoratir - 18-12-2012, 17:16
glina Nie 25 tylko 16 . Kolega mówi o zwykłym 1.8, nie GDI.
Sam o czymś takim myślałem, ale nie ze względu na to że miałbym taki humor. Myślałem o tym bardziej w kontekscie jak obecny 1.6 wyzionie ducha... A to ze względu na to że ma nalatane ponad 400k km, no ale od wymiany do wymiany weźmie może 300ml oleju i nie wiem czy tak szybko odmówi posłuszeństwa.
glina - 18-12-2012, 17:56
25 bo napisał, że ma 90 teraz w pierwszym poście
scoratir - 18-12-2012, 20:13
Cytat: | jeżdzę carismą po lifcie z silnikiem 1.6 100ps chodzi jak zegarek na liczniku ma już 250000tys | Kto inny zakładał wątek a kto inny teraz pyta, przypatrz się.
Swoją drogą 250k km to nie tak dużo... szkoda taki motor wywalać tym bardziej że "chodzi jak zegarek". No ale... jeśli koszta nie grają roli, ogarnie ktoś elektrykę, przełoży wszystko dobrze, zregeneruje silnik... Tylko nie wiem czy jest sens, ale jak kto woli ;p
PINO87 - 18-12-2012, 23:32
wichura1 napisał/a: | PINO87, Jak masz 1.6, to do przełożenia:
- silnik
- skrzynia biegów
- półosie
- piasty
- felgi
- ECU
- immobiliser
- przepływomierz
- wiązki elektryczne
I to jeszcze nie wszystko, lepiej sprzedać 1.6 i kupić 1.8 albo kupić na części VOLVO V40/S40 z rozbitym tyłem i silnikiem 1.8 SOHC |
skrzynia biegów nie trzeba przekladać tylko sprzęglo wielowypust ma 24zęby (skrzynie tym sie różnioą 1.6 90ps wałek 20 zębów tarcza sprzęgła 200mm, 1.6 100ps wałek 24zęby tarcza 200, 1.8sohc wałek 24zęby tarcza 215mm p mocniejszy silnik większa tarcza przelożenia te same znaczy "te dłuższe" ) znam to rozebrałem i złożyłem już trzy takie skrzynie w tym swoją zajmuje sie także naprawą
http://tablica.pl/oferta/...ID5-IDwOR3.html
bo ogólnie to ja jestem mechanikiem
i wiem co jest dobre silnik gdi to lipa wystarczy go opalić posŁuchać jego pracy w jeżdzie wcale szalu nie robi porónaniu do 1.6 wiem bo już jeżdzilem nie jedną
gdi to prawie karzde rzędzi jak polonez te silniki
a zdrowe proste niezawodne do bólu 1.6 o ile oczywiście nieskatowane gazem
to ten silniczek chodzi jak gwizdek dosłownie
najlepszy silnik w tym aucie to 1.6 sohc ewentualnie 1.8sohc kto ma choć troche pojęcia o mechanice ten wie o czym mówie...
wiem że co niektórzy będą ostro protestować ale niestety taka jest
prawda...
skrzynia podejdzie
ta sama pasuje i do msx z tego co pamiętam
to jest raz
półosi też nie trzeba nie wiem kto ci takich bzdur naopowiadał
piasty felgi eku
eku jest inne przepustnica i podejrzewam że pżepływka
te silniki różnią sie tylko pojemnością skokową kolektory wszystko pasuje przeloże goly słupek i zobaczymy co będzie
wiem że na bank przepustnice sie różnią i silniki krokowe (nie pasują wtyczki)
ale ja zostawię moje kolektory aby goły słupek przełożę i eku i przepustnica,przepływka wszystko zostaje
a to dlatego że goły słupek silnika 1.8soch 116ps kupie już za śmieszne 250pln
aż żal nie kupić za takie pieniądze...
http://moto.allegro.pl/mi...2836486420.html
no ale fakt i tego mojego też żal wyjmować bo pracuje pięknie aby gwizd
po co misie pchać w jakioeś mega tuningi ona i tak jedzie dobrze nawet i na tym silniku
zapewniam silnik 250000tyś ale nie skatowany gazem ja gazu nie uznaje jeżdze tym autem już prawie cztery lata a ten gaz to ja już dwa razy w życiu rzerobiłem na innych autach po raz trzeci nie przerobie do tego to jest taki wozik że szkoda by było skatować go gazem przypatrz sie chłopie "panienki sikają" a do tego ten samochód jest mega komfortowy nikt takiej nie ma...
http://img687.imageshack..../zdjcie133z.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/2082/obraznin.jpg
nie znacznie więcej?
to znaczy ile pewnie z 8 latem przy normalnej jeżdzie
a przy głupieniu kolo 10 dobrze myśloe??
|
|
|