To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Autoalarm

Anonymous - 29-06-2006, 12:25
Temat postu: Autoalarm
Mam pytanko.
Jak najlepiej podłączyć odcięcie zapłonu żeby nie odpalił mi go ktoś przypadkiem przełączając awaryjnie na gaz.
Chodzi mi o to, czy ktoś z was wie jak znaleźć wewnątrz auta przewód, który dochodzi do aparatu zapłonowego (czarno biały). Jak odłaczyłem przewód o takim kolorze z kostki stacyjki to owszem nie odpalił ale też było ciemno po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy przypadkiem przy takim odłączeniu nie resetuje mi się komp.
Szukam przewodu żeby po odcięciu wszystko się świeciło co trzeba ale żeby nie miał zasilania na aparat zapłonowy. Wtedy nie odpali ani na benzynce ani na gazie.

Leppe - 29-06-2006, 13:22

Przy instalacji gazowej dość dobrym sposobem jest odłączenie zasilania od sterowania gazem wtedy ani na bęzynie ani na gazie nie zapali ( no chyba, że ktoś odłączy instalacje gazową całkowicie z pod maski ) Najlepiej rozebrać kostką tą z diodami na której pokazuje Ci ile jeszcze jest gazu znaleść kabelek doprowadzający napięcie przeciąć go i doprowadzić do ukrytego włącznika tedy po przekręceniu kluczuka niepowinna się świecić żadna dioda zaświeci się dopiero po załączeniu ukrytego przełącznika. Narqa
josie - 03-07-2006, 12:28

Musiałbyś znaleźć przewód z czujnika położenia wału (w aparacie) idący do ECU. Bartek kiedyś podawał mi kolor ale to było dla C5x nie wiem czy dla CA0 jest tak samo.
Można też jak pisze Leppe, odłączyć zasilanie od centralki LPG albo od elektrozaworu ale skubańce zawsze mogą pociągnąć "+" dodatkowym przewodem, jak wiedzą o co chodzi i wszystko na wierzchu. No i trzebaby było dodatkowo zabezpieczać innym przełącznikiem obwód benzynowy.
Polecam zrobić wszystko na przekaźniku. Kosztuje taki około 4zł w elektronicznym, a nie będzie problemu z np. spadkiem napięcia na wyłączniku i kiepskim zasilaniem czegoś. Jakby co mogę Ci schemat podłączenia przekaźnika maznąć.

Anonymous - 12-07-2006, 12:00

O tym zasilaniu centralki gazu pomyślałem ale mam w alarmie wbudowany przekaźnik 10A za pomocą którego wystarczyłoby podłączyć wychodzace z niego dwa przewody do przeciętego przewody od aparatu. Bo właśnie tam podpięte są jakies przewody od LPG. Chciałbym żeby zarówno gaz jak i paliwo od razu zostało odcięte bo w instalce gazu jest coś takiego jak awaryjne uruchamianie na gazie.
Co do tego przewodu czujnika położenia wału. Dlaczego akurat ten?

Bartek - 12-07-2006, 17:13

Nie wiedząc jakie jest położenie wału korbowego ECU nie generuje żadnych sygnałów wyjściowych (sterowanie wtryskiwaczami, zapłonem) poprostu wszędzie jest zasilanie a brak iskry i paliwa
Anonymous - 12-07-2006, 17:38

A wiesz może jak to bym mógł znaleźć w moim autku? I jeżeli w C5x na gaźniku też wiesz gdzie to szukać to byłbym bardzo wdzeczny za podpowiedź. josie pisał, że podawałeś mu kolorek takowego przewodu.
jkrzysztof80 - 28-11-2010, 18:38

Podczepię się do tematu. Wyciągnąłem alarm ze starego legnuma i chciałbym go podłączyć w innym samochodzie ale nie mam żadnego opisu poszczególnych kabelków może ktoś ma u siebie takie coś lub podłączał chodzi mi o AUTOWATCH 160RLi/T link http://www.abacuscaralarm...towatch/160.htm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group