[04-13]Colt CZx - [Z34A 1.3] Dolot K&N
Anonymous - 27-02-2009, 21:36 Temat postu: [Z34A 1.3] Dolot K&N Hej, czy ktoś z szanownych forumowiczów montował do swojego Colta dolot K&N ze stożkowym filtrem - najlepiej do wersji 1.3? Chodzi o ten konkretny zestaw. Byłbym wdzięczny za podzielenie się wrażeniami jak chodzi o zmianę dynamiki auta i ew. dźwięku
Pozdrawiam
Anonymous - 28-02-2009, 13:35
Dzwiek bedzie bardziej "zadziorny". Dynamika moze sie minimalnie poprawic w wysokim zakresie obrotow. Zmiany w dolocie aby mialy jakies zauwazalne efekty musza byc poparte zmianami w wydechu (nie mowie tu o burczacym tlumiku koncowym ). K&N to renemowany producent i mozna miec zaufanie do jego produktow.
Anonymous - 28-02-2009, 15:28
Ali-En, orientujesz się może ile koni można przy w miarę rozsądnych nakładach pieniędzy wycisnąć z 1.3 nie narażając silnika na znacznie przyspieszone zużycie? Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży.
ictus - 28-02-2009, 22:02
sprzedac i kupic auto 110konne
michalp - 28-02-2009, 22:59
ictus napisał/a: | sprzedac i kupic auto 110konne |
To ironia czy post bez wartości dodanej?
tomekrvf - 28-02-2009, 23:26
Ali-En napisał/a: | Dzwiek bedzie bardziej "zadziorny". |
Dźwięk jest wystarczająco zadziorny jak zdemontuje się przednią częśc dolotu do filtra (element montowany na 2 spinki do pasa przedniego)
Grasshopper napisał/a: | Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży. |
ictus napisał/a: | sprzedac i kupic auto 110konne |
To chyba najtrafniejsza odpowiedź
Anonymous - 01-03-2009, 03:32
Grasshopper napisał/a: | Ali-En, orientujesz się może ile koni można przy w miarę rozsądnych nakładach pieniędzy wycisnąć z 1.3 nie narażając silnika na znacznie przyspieszone zużycie? Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży. | Z tego co mi wiadomo to za bardzo gratow do tego silnika nie ma w sprzedazy a wiec koszty modyfikacji beda niewspolmierne do osiaganych efektow. Taniej rzeczywiscie swapowac na 1.5 ktory ma 109 KM
ictus - 01-03-2009, 09:03
michalp napisał/a: | To ironia czy post bez wartości dodanej? |
to glos rozsadku
Anonymous - 01-03-2009, 10:10
ictus, nie wiem, czy zauważyłeś ale w moim pytaniu nigdzie nie sugerowałem chęci zamiany samochodu. Skoro więc takiej sugestii nie było to po co udzielasz odpowiedzi, które nie pomagają pytającemu a w dodatku próbują go ośmieszyć? Proszę - nie wypowiadaj się już w tym wątku, bo to nie ma sensu.
Wracając na właściwy tor... Swap na 1.5, nie wchodzi w rachubę, bo nie chcę tak bardzo ingerować w samochód i ponosić tak dużych kosztów.
A co do modyfikacji obecnego silnika to może inaczej zadam pytanie. Jakiego przyrostu mocy można by było się spodziewać po zmianie dolotu i kompletnego wydechu? Nie jestem w tej kwestii bardzo biegły, ale mam wrażenie, że opisywane 110 KM byłoby do osiągnięcia.
Pozdrawiam
46Marek - 01-03-2009, 21:37
Tak . Założyłem filtr K&N stożkowy do 1, 3 – efekt żaden. Teoretyczny przyrost mocy około 3 KM. Przy normalnej eksploatacja nie da się wyczuć. ( proponuję wymienić wkład filtra na K&N )
To co napisał Kolega „Dźwięk jest wystarczająco zadziorny jak zdemontuje się przednią części dolotu do filtra (element montowany na 2 spinki do pasa przedniego) „
Nie jest pozbawione sensu . Dźwięk daje wiele większą frajdę niż 10 KM.
Zmiana całego dolotu ( odpowiednie doprowadzenie zimnego powietrza, długość rury od filtra do silnika, jej średnica itd.)
Likwidacja katalizatora, zmiana tłumika. Jest to przyrost mocy do około 7-10 koni.
Największy przyrost zyskujesz na obrotach max.
Ja mam to już za sobą – głowice, filtry, tłumiki, wałki, doloty itd.
Życzę sukcesów. Uważam że każdy w/m powinien sam tego spróbować.
POWODZENIA!!
Anonymous - 01-03-2009, 22:13
46Marek, dziękuję za pomocną odpowiedź. Z tego, co piszesz wynika, że przy tak fabrycznie wysilonym silniku (95 KM z 1.3 to jednak niemało) trudno jest o przyrost mocy bez poważniejszych nakładów. Katalizator chciałbym zostawić w spokoju, a podejrzewam, że to jego wycięcie w dużej mierze przysparza mocy
Co do filtra - jeżeli nie daje on żadnych efektów, oprócz dźwiękowych to jego kupno w takim razie skreślam z listy wydatków, a dźwiękowe doznania, jeżeli takowych będę potrzebował, zapewnię sobie w sposób opisany przez tomekrvf Tylko pytanie jak wypada ten dźwięk w porównaniu do dolotu K&N
Pozdrawiam
Misiekator - 12-06-2016, 20:41
Witam
Temat stary ale nie będę zakładał nowego. Mam Colta 1.3 z 2013r z pakietem Ralliart i poprzednik (chyba że może tak jest założony fabrycznie) założył mu filtr powietrza K&N zamiast papierowego (nawet jest naklejka na filtrze). Wiem że on nie wiele daje, a ja nawet nie wiem jak czyścić ten filtr ani ile ma nalatane. Jak myślicie zostawić ten K&N czy może lepiej zmienić go na zwykły filtr papierowy.
Bizi78 - 12-06-2016, 20:56
Do filtra K&N jest specjalny czyścik i olej do nasączania.
Ostatnio kupowałem koledze taki zestaw na zniżkę MM w IC za 45zł.
Misiekator - 12-06-2016, 22:30
Bizi dzięki za odpowiedź . Jak często się to czyści i nasącza olejem oraz wymienia na nowy, bo jestem zielony w tym temacie. Jak wyciągnąłem ten filtr, to nie widać na nim jakiś zabrudzeń ale ma taki kolor, że trudno coś zobaczyć. Może lepiej wymienić go na papierowy? Ciekawe czy montowali je w fabryce, czy jest to raczej jakaś fantazja poprzedniego właściciela.
Bizi78 - 12-06-2016, 22:34
Teoretycznie się go nie wymienia.
Czyścić możesz np. co rok.
|
|
|