Problemy techniczne - '04 Transit T280 2.0 85KM dymi na czarno...
Mirek Jurek - 28-02-2009, 00:11 Temat postu: '04 Transit T280 2.0 85KM dymi na czarno... Witajcie!
Od rau opisze problem bez zbednego intro
Jakis czas temu nasz transit zaczal kopcic na czarno i opuscily go sily. Dymilo tak, ze samochody jadace za mna trabily, a w lusterku nie widzialem nic oprocz czarnej chmury. Zatrzymalem sie, zdjalem pokrywe filtra powietrza i zaczalem gazowac (filtr mial przejechane dopiero kilkaset km aczkolwiek byl juz nieco zabrudzony). Po kilku chwilach z wydechu przestal wydobywac sie czarny dym. Wszystko ladnie poskladalem i w droge. Wszystko wydawalo sie ok., ale po tyg. (+- 300km) stalo sie znowu. Tym razem wymienilem filtr na nowy. Po tyg. to samo... Jako, ze jestem samoukiem w dziedzinie z mechaniki i co nieco pojmuje postanowilem wyczyscic EGR (jedna z pierwszych rzeczy jaka mi przyszla na mysl). Po tym zabiegu Vanik znacznie lepiej jezdzil niestety znowu przez tydz.
Teraz pytanie do Was: Czy mozliwe jest, ze to tylko i wylacznie wina EGR'u? Przypomne, ze po wyczyszczeniu wszystko bylo wporzadku. Koszt zakupu nawego jest spory i nie chcialbym wydac pieniedzy bezsensownie.
Z Gory dziekuje za podpowiedzi.
PZDR
Chooper - 28-02-2009, 00:22
oleju Ci nie ubyło ?
Mirek Jurek - 28-02-2009, 00:27
Chooper napisał/a: | oleju Ci nie ubyło ? |
Zapomnialem o tym napisac. Tak. Ok 0,2 L za kazdym razem
Bartek - 28-02-2009, 10:35
Dolot masz szczelny - w Mondku '04 szwagra jest nieustanna walka z uciekaniem ciśnienia turbiny - auto ma niespełna 5 lat i niecałe 80 000 na liczniku, a większość przewodów między turbo a kolektorem już jest wymieniona....
Mirek Jurek - 28-02-2009, 14:11