To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

mezzoforte - 28-02-2009, 09:32
Temat postu: Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA
Witam
Dotknął mnie problem krzywych tarcz hamulcowych, niestety. Wciąż mnie dziwi fakt, że tarcze hamulcowe - element odpowiedzialny bezpośrednio za bezpieczeństwo - produkuje się z jakiś g... materiałów, które pod wpływem nagłej różnicy temperatur mogą się odkształcić. Mówcie co chcecie - uważam, że nie powinno tak być.
Po wstępnych poszukiwaniach części zamiennych okazuje się, że do nowego lancera takowych nie ma w ofercie żadnego z renomowanych producentów (EBC, Ferodo, Bosh, TRW itp.). Oryginalnych już nie chce - te wytrzymały 20 kkm.
Może więc ktoś z Was, kto przerabiał problemy z hamulcami zna, wie gdzie co i jak, żeby dopasować coś do nowego lancera?
Pozdrawiam

krzychu - 28-02-2009, 09:53

Już pisałem w innym wątku w którym się wypowiedziałeś:

- EBC do CS Realiarta 2.4 są do ściągnięcia ze USA
- Ktoś pisał że pojawiły się Textary
- Poszukać zacisków i tarcz od Outlandera (nie sprawdzone ale podobno wymiary by pasowały)

- Z prostrzych porad to założenie oryginalnych tarcz oraz miękkich klocków np. Lucasa

Do tego te rady które pisałem hamowanie silnikiem i uważanie aby hamulce nie stygły zaciśnięte (po ostrym hamowaniu od razu odpuścić pedał hamulca a nie trzymać)

Krzychu

Ps. Mam nadzieje że wkońcu po sukcesie przydarzy pojawią się np. Brembo Max do naszych samochodzików (CS i CY) bo są te same tarcze.

Radassss - 28-02-2009, 10:08

przeglądalem ostatnio w pracy katalogi i widzialem ze cos jest
zaraz to sprawdze i napisze czy sa

jaca71 - 28-02-2009, 10:09

Jako że i pewnie mnie kiedyś dopadnie problem wymiany tarczy (chociaż norma powinno być wymiana tarcz co druga wymiana klocków) a gwarancji nie mam to do głowy przychodzą mi tarcze i zaciski od Lancera GTS z USA. Są większe ale czy trwalsze?
krzychu - 28-02-2009, 10:15

jaca71 napisał/a:
do głowy przychodzą mi tarcze i zaciski od Lancera GTS z USA. Są większe ale czy trwalsze?


Jeśli są większe to jest duże prawdopobieństwo że są takie jak w outku. A większe zawsze więcej ciepła przyjmą przy jednym hamowaniu. Tu nie chodzi o trwałość tylko o ich krzywienie :P

Krzychu

jaca71 - 28-02-2009, 10:21

Tu specyfikacja:
http://mitsubishicars.com...cs.do?loc=en-us
Zakładka: Body/Suspension/Chassis

GTS ma takie same tarcze jak RalliArt. Masz może wymiary z Outlandera? Bo na amerykańskiej stronie nie ma :(

krzychu - 28-02-2009, 10:23

Ja nie mam to tomekrvf mówił o tych zaciskach od outka pewnie się wypowie.

Krzychu

jaca71 - 28-02-2009, 10:29

Ok. Znalazłem w katalogu outlandera:
Przód - 294 mm tarcze wentylowane
Tył - 302 mm tarczo-bebny

Czyli dokładnie tyle samo co w GTSie ;) Centusie poskąpili. Czyli jest nadzieja :)

Radassss - 28-02-2009, 10:42

niestety kiczka u nas na rynku narazie nie ma co szukac ;) ... mam numery klockow z Blue Prinat'a ale narazie nie sa dostepne najwczesniej wprowadza za okolo rok, cena jeszcze nie znana ;) ,
wiec niestety trzeba w ASO albo gdzies z USA sprowaedzac
pozdro
a outalandera nie sprawdzalem w sumie podajcie jakego outlandera sprawdzic tzn pojemnosc ktora ;)

jaca71 - 28-02-2009, 10:49

Radassss napisał/a:
a outalandera nie sprawdzalem w sumie podajcie jakego outlandera sprawdzic tzn pojemnosc ktora ;)

Wchodzisz na stronę Mitsubishi Polska i pobierasz katalog (w PDF) specyfikacji outlandera. Do wszystkich wersji tarcze sa jednakowe - przynajmniej w tym katalogu tak wygląda...

krzychu - 28-02-2009, 10:54

Ale patrzcie po Lancer CS 2.0 na 99% są te same tarcze i zaciski. I ściąga mi się katalog textara podobno tam są tarcze które są dostępne.

jaca71 - w moim pierwszym poście jest CS RealiArt (czyli ten 2004-2006) a nie ten CY bo możliwe że mnie źle zrozumiałeś.

Krzychu

Radassss - 28-02-2009, 11:04

sa do dostania tarcze do outlandera firmy SBS mysle ze sa w calkiem przyzwoitej cenie ;) :

Strona zabudowy oś przednia
Średnica [mm] 293
Wysokosć [mm] 46
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 24,0
Minimalna grubość [mm] 22,4
średnica otworu centrującego [mm] 69
Felga, ilość otworów 5

a takze sa klocki textara ich numer to 2401401 a dane:

Szerokosć 1 [mm] 85,5
Szerokosć 2 [mm] 106
Wysokosć 1 [mm] 40
Wysokosć 2 [mm] 35,5
Grubosć [mm] 15,4
Ostrzeżenie zużycia styku 4
Ilosć wskazników zużycia okładzin 2

jaca71 - 28-02-2009, 11:05

krzychu napisał/a:
jaca71 - w moim pierwszym poście jest CS RealiArt (czyli ten 2004-2006) a nie ten CY bo możliwe że mnie źle zrozumiałeś.

Dobrze zrozumiałem, ale mi już od wczoraj po głowie chodził ten GTS a potem okazało się że w najnowszym Ralliart (CY) są takie same. I co śmieszne takie same jak w CS. Dziwne że pożałowali na lepszych tarczach tym bardziej że masa wzrosła...

krzychu - 28-02-2009, 11:12

mam ktalog textara ale tam chyba chopaki nie zauważyli że CS 2.0 ma 5 śrubek a nie 4 jak 1,6 a są te same do obu modeli :shock: Lub pasują do 2.0 a nie pasują do 1,6 nie bardzo jest jak to sprawdzić.

Krzychu

[ Dodano: 28-02-2009, 11:15 ]
jaca71 napisał/a:
a potem okazało się że w najnowszym Ralliart (CY) są takie same. I co śmieszne takie same jak w CS. Dziwne że pożałowali na lepszych tarczach tym bardziej że masa wzrosła...


Ale pisałeś wcześniej ze Ralliart (CY) ma większe.... od standard w CY. W normalnym CY są takie same jak w CS 2.0 i CS RalliArt 2,4 USA.

Krzychu

tomekrvf - 28-02-2009, 23:21

jaca71 napisał/a:
tarcze i zaciski od Lancera GTS z USA

Czyli takie same jak w Outlanderze CU i CW(każdy silnik)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group