To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Panewka...

dj_tee - 28-02-2009, 20:29
Temat postu: [1G 90-94] Panewka...
Witam

Od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem Eclipse 2.0 16V 150KM i niestety już pierwszy problem;/ Stukająca panewka. Zdjąłem dzisiaj miskę i faktycznie na 2 cylindrze panewka poszła. rozkręciłem korbowód troszkę ją wytarło ale o dziwo wał się uchował jakimś cudem nie ma na nim żadnych nierówności i teraz co radzicie. Wsadzić panewkę nową i jeździć dalej czy szlifować wał. Chociaż ja nie widzę potrzeby ale mogę się mylić. jeszcze istnieje opcja zmiany dołu silnika ponieważ mam drugi taki silnik w którym jest głowica walnięta. Także idzie z dwóch jeden zrobić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Paweł

Anonymous - 28-02-2009, 21:24

dj_tee napisał/a:
jakimś cudem nie ma na nim żadnych nierówności i teraz co radzicie.
mierzyles owalizacjew walu? nie przegrzales krobowodu? co za tym idzie swoznia tloka? dalej dlotak i cylindra? skad ta pewnosc? setek mm nie zauwazysz golym okiem...
dj_tee - 01-03-2009, 08:20

NO w zasadzie masz racje. Najlepiej będzie przełożyć głowice z tego na tamten dobry dół i będzie ok. Tylko odpowiedzcie mi na pytanie dlaczego te dwa silniki się różnią? Niby to samo a nie to samo. Silnik który jest w Eclipse jak odkręcałem miskę to korbowody były na klucz 12 i jakieś takie mniejsze się wydają a w tym drugim są na 14 i są jakby masywniejsze. Skąd ta różnica? Po silniku widać że to samo ale widzę że nie do końca. I teraz myślę czy da się przełożyć głowice na tamten dół?
Adaho_krak - 01-03-2009, 10:46

dj_tee, troszkę mało danych o silniach, ale z tego co piszesz masz silnik 6 bolt a drugi z mniejszymi korbami to 7 bolt. Głowica pasuje do obydwóch bez problemu.
dj_tee - 01-03-2009, 15:58

a który z nich jest lepszy?? bo w tym co jest w samochodzie trzeba wymienić panewki i zrobić szlif. a do tego co mam wystarczy kupić nowe panewki dla pewności i pierścionki nowe założyć. Jak radzicie? zrobić szlif i wymienić panewki czy pierścionki i panewki w drugim tylko głowice przełożyć. Teraz napiszcie gdzie najlepiej kupić do tych silników panewki i pierścienie. Pozdrawiam Paweł
Anonymous - 01-03-2009, 20:30

same pierscienie bez honu chcesz robic :O? masakra... bez mierzenie? wymiarowania? lol...

lepszy jest 6 b olt. ... ale i tak w N/a nie odczujesz roznicy...

dj_tee - 01-03-2009, 22:25

No tak chce zrobić bo w tym 6 bolt są ładne pierścienie ale dla świętego spokoju bym wymienił na nowe. Ale z tym się wstrzymam panewka ma numer D9C to jest nominał? I jeszcze pytanie z jaką siłą należy dokręcać korbowody i głowice i w jaki sposób. Pozdro

[ Dodano: 01-03-2009, 22:48 ]
I jeszcze dołączę do pytania. Czy po wyjęciu aku i po rozłączeniu wszystkiego od silnika się nic nie pochrzani??

[ Dodano: 01-03-2009, 22:54 ]
I jeszcze chciałem zapytać czy rozrząd spasuje od 7 bolta do 6 bolt? Bo w 7 jest nówka

tanaka - 09-04-2009, 11:33

dj_tee napisał/a:
No tak chce zrobić bo w tym 6 bolt są ładne pierścienie ale dla świętego spokoju bym wymienił na nowe. Ale z tym się wstrzymam panewka ma numer D9C to jest nominał? I jeszcze pytanie z jaką siłą należy dokręcać korbowody i głowice i w jaki sposób. Pozdro

[ Dodano: 01-03-2009, 22:48 ]
I jeszcze dołączę do pytania. Czy po wyjęciu aku i po rozłączeniu wszystkiego od silnika się nic nie pochrzani??

[ Dodano: 01-03-2009, 22:54 ]
I jeszcze chciałem zapytać czy rozrząd spasuje od 7 bolta do 6 bolt? Bo w 7 jest nówka


6/7 bolt inny napinacz hydrauliczny

zenek_bb - 16-04-2009, 23:47

ale głupie pytanie zadam teraz.... ale trudno... co to bolt? i czym różni się 6 od 7? czym różni się napinacz hydrauliczny do 6i 7 bolt? bo mam eclipsa z grudnia 93 i 2 silniki z roku 91.... czym poznać który to 6 a który 7 bolt i czym różnią się?
Maretzky85 - 17-04-2009, 00:05

Ilością śrub na kole zamachowym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group