To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - [MSS DID] wirus w kompie

oloolosz - 01-03-2009, 20:50
Temat postu: [MSS DID] wirus w kompie
szanowni forumowicze
czy ktoś z Was zmieniał program komputerowy w swoim samochodzie?Czytałem ostatnio,że po takiej operacji osiągi sa o 30 % lepsze-moc i moment,a przy tym silnik jest oszczedniejszy
No ale przecierz wtedy wieksze siły ida na sprzegło,półosie
Macie jakieś doswiadczenia w tym temacie?

kazek7518 - 03-03-2009, 18:47
Temat postu: Re: wirus w kompie
oloolosz napisał/a:
szanowni forumowicze
czy ktoś z Was zmieniał program komputerowy w swoim samochodzie?Czytałem ostatnio,że po takiej operacji osiągi sa o 30 % lepsze-moc i moment,a przy tym silnik jest oszczedniejszy
a skąd by się ten wirus tam wzią :?: masz neta podpiętego :mrgreen: a poważnie to miałyby byc lepsze osiągi niż fabryczne bo nierozumiem :dontknow:

edit: poprawiłem cytowanie

oloolosz - 03-03-2009, 23:15

http://www.tdi-tuning.pl/home.htm
poczytaj

[ Dodano: 03-03-2009, 23:17 ]
http://www.chiptec.pl/dealerzy.htm
tu tez
pozatym niemusisz byc sarkastyczny

[ Dodano: 03-03-2009, 23:31 ]
http://www.ziptuning.nl/p...2pk.html#header
tu pisza,ze 30 kucy wiecej i mniejsze zuzycie
pytalem szanownych forumowiczow o doswiadczenia w tym temacie
a nie o neostrade do ECU,Ty tak masz :?:

cns80 - 04-03-2009, 08:00

kazek7518, zdaje się że oloolosz nazwał wirusem nowy program wgrywany zamiast fabrycznego ;)
kazek7518 - 04-03-2009, 19:10

oloolosz napisał/a:
pytalem szanownych forumowiczow o doswiadczenia w tym temacie
a nie o neostrade do ECU,Ty tak masz
sory że cię urazilem teraz wim o czym mówisz chodzi ci o zmiane chipa jest taka możliwoś gdzieś na forum przewiną mi się ten temat musisz poszukac :wink:
oloolosz - 05-06-2013, 23:48

http://allegro.pl/show_it...2fb8b71e1e483bb
co myslicie

Bizi78 - 06-06-2013, 07:34

oloolosz napisał/a:
http://allegro.pl/show_it...2fb8b71e1e483bb
co myslicie

:mrgreen:

cns80 - 06-06-2013, 07:48

oloolosz napisał/a:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3261012017&msg=Obserwujesz+t%C4%99+transakcj%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0D%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&watched=1&msgtoken=2115c2a3abfe1d62338ee15a0f666a574a80fea88dffff9b62fb8b71e1e483bb
co myslicie
Uwielbiam takie tematy. Zam\pomnieli napisać że produkuje paliwo i daje zerową emisję spalin, a klimatyzacja mrozi do minus 20.
Ciekawe jak z granicą dymienia i użytecznym zakresem obrotów, bo obawiam się że oba są do luftu. Pomiar zrobiony na Corsie 1,7 CDTi, która ma zupełnie inny wydatek sprężarki i inną generację szyny wtryskowej.

drtymf - 06-06-2013, 10:59

Szczerze powiedziawszy to chyba poza +100KM i +200Nm to w naszym przypadku da doprowadzenie silnika,osprzętu i układu jezdnego do stanu fabrycznego czyli profi czyszczenie turbo, dolotów z intercoolerem na czele, sprawdzenie wydechu, doprowadzenie hamulców do stanu - nie działa nie przyłapuje itp. rzeczy.
Co prawda pochłonie to trochę więcej kasy i pracy niż proste podpięcie czegoś ale na pewno efekt będzie lepszy trwalszy i mniejsza szansa że coś padnie po przesileniu silnika.

Z tego co rozmawiałem ze znajomym który prowadzi zakład regeneracji turbo to samo wyczyszczenie turbiny , wyważenie i doprowadzenie do stanu prawie fabrycznego daje 50% zalet które są opisane w tym ogłoszeniu ( przyspieszenie , elastyczność itp.) a zakładam że jeśli pół silnika nie było już wymienione na nowe to przez te 10 lat parę kucy z niego już uciekło.

Jak dla mnie ma to sens w przypadku wyjściowo idealnego stanu technicznego samochodu z silnikiem na czele.I to na prawdę idealnego a nie - jedzie więc jest idealnie.W innym przypadku to tylko odzyskujesz to co gdzieś w przeciągu lat uciekło - dopiero wtedy można o przyrostach mówić.

Nie znam się kompletnie na takich boxach ale w sumie co one zmieniają? Trochę może mapy, na pewno ciśnienie doładowania - dużo więcej nie mogą. A fabryka zazwyczaj wszystko przetestowała i dopasowała do szerokiego zakresu użytkowania dużo lepiej niż jakiś zakład.
Chciałbym zobaczyć u nich na placu 300 różnych samochodów które przejeżdzają przez kilka lat testów tysiące kilometrów w różnych warunkach - co jest normą u producentów przed wypuszczeniem modelu na rynek.

Według mnie takie rzeczy sprawdzają się tylko pod konkretne potrzeby - na tor, jak komuś zależy na max przyspieszeniu a nie ekonomii itp. - tyle że to już jest najczęściej indywidualne strojenie silnika pod konkretne zamówienie a nie masówka i na pewno nie kosztuje 280 zł + przesyłka :)

Poza tym moim zdaniem "Bezpieczny tuning" to oksymoron - albo decydujesz się na zwiększoną moc i moment kosztem spalania i obniżenia trwałości silnika albo odwrotnie - cudów nie ma chociaż niektórzy w nie wierzą.

Zresztą czytałem już parę fajnych artykułów na temat boxowania silników bardzo konkretnych i pisanych przez ludzi znających się na rzeczy - jeszcze nikt nie napisał że wpięcie jednej wtyczki zrobiło z malucha Lambo.

cns80 napisał/a:
Uwielbiam takie tematy. Zam\pomnieli napisać że produkuje paliwo i daje zerową emisję spalin, a klimatyzacja mrozi do minus 20.
- to jest myślę sedno.

Ale jakby nie było ludzie kupują "+20 koni i 5l mniej przez wpięcie "poprawiacza prądu" do gniazda zapalniczki".

RaVciO - 06-06-2013, 18:17

Mam dwóch zadowolonych znajomych którzy robili chiptuning w Lagunie II i Fordzie Galaxy. Mocy może wiele więcej nie uzyskali ale została zmieniona krzywa momentu obrotowego.
Chip tuning na pewno poprawia osiągi i może wpływać na zmniejszenie zużycia paliwa, pod warunkiem, że nie zmienisz swojego dotychczasowego stylu jazdy. Jeśli zmienisz na bardziej agresywny to różnicy w spalaniu nie zauważysz.

Co do takich "boxów" to osobiście jestem sceptyczny, jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Profesjonalny warsztat w granicach 1000zł zrobi tuning przystosowany do twojego egzemplarza silnika (szczególnie, że nie jest to funkiel nówka z fabryki, więc jego rzeczywista kondycja może być rożna), zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, ewentualnie coś doradzi.

oloolosz - 07-06-2013, 08:03

witam
dobrze mówicie,okazuje sie ze mi gdzie z okolic turbo cieknie olej,troche huż od dłuzszego czasu,ustało na moment jak zmieniłem olej na 10w40,a może to rurka co olej doprowadza?
poozdrawiam

drtymf - 07-06-2013, 11:29

Z okolic turbo czy przepustnicy gaszącej nad turbem? Jeśli z przepustnicy to pocenie to normalka ciężko tam wszytko uszczelnić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group