Pajero II - [2.8 TD] Podkręcenie drążków skretnych pajero 2.8
Zdziszek - 05-03-2009, 16:16 Temat postu: [2.8 TD] Podkręcenie drążków skretnych pajero 2.8 Witam możecie mi napisac jak mam podkręcić drążki skrętne żeby mojemu misiowi podniósł się przód o jakieś 3cm ?? Bo jakoś dziwnie niżej od tyłu.
Jak dokładnie sie je podkręca. `
Wystarczy dokręcić te śruby co są na końcu drążka czy jak to sie robi?
Gene - 05-03-2009, 17:04
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32642
Zdziszek - 05-03-2009, 17:16
Dzieki ale tam nie jest napisane jak je podkręcić.
Wydaje mi sie że te dwie śruby które są na końcu drążków . Ale nie jestem pewien
Może jeszcze jakaś podpowiedż??
jawaldek - 05-03-2009, 17:26
Zdziszek napisał/a: | Wydaje mi sie że te dwie śruby które są na końcu drążków |
Dwie nakrętki na końcu drążków tylko nie do samego końca.Pozdrawiam
zbyszekm2 - 05-03-2009, 22:24
Podkręcenie jest dobre na kilka chwil, masz wyrobione drążki więc nic to nie da, komfort jazdy się znacznie obniży.
jawaldek - 06-03-2009, 09:02
zbyszekm2 napisał/a: | Podkręcenie jest dobre na kilka chwil, masz wyrobione drążki więc nic to nie da, komfort jazdy się znacznie obniży. |
....i pociągnie za sobą wymianę następnych rzeczy związanych z przednim zawieszeniem->> właśnie to przerobiłem bo tu wyjdą luzy a to tam się pojawiły itd itp.Pozdrawiam
altmarcin - 08-03-2009, 12:52
witam.
1. Jeśli u mnie śruba regulacyjna wygląda tak
http://www.fotosik.pl/pok...f51ec9c63e.html
czy to znaczy, że jest wkręcona na maxa?
2. Ponoć to nie jest dobrze jak na maxa, czy mam trochę wykręcić, ile?
3. Jeśli drążki są wyrobione (skręcone w jedną stronę) to wydaje się, że może pomóc zamiana drążków stronami (lewy na prawy), czy tak?
[ Dodano: 29-03-2009, 12:15 ]
Znalazłem co nieco w sieci po angielsku
Kod: | http://www.4x4wire.com/mitsubishi/tech/minutemods/torsion_bar/ |
rtvstefan - 29-03-2009, 13:39
Ta śruba na zdjęciu to jest to ,tylko że widać akurat łeb tej sruby ale patrząc 15cm wyżej mamy jakieś 2-3cm od końca tej śruby dwie nakrętki jedna kontrująca a druga właściwa którą kręcąc regulujemy naprężenie, najlepiej się reguluje trzymając nakrętkę kluczem płaskim a kręci się łbem śruby .Kręcąc w prawo podnosimy autko.Ja osobiście kupiłem pajerko 2 centymetry niższe z prawej strony i podkręciłem najpierw z obawami stwierdzając że wcześniej już było podkręcane ,potem wymieniłem resory z tyłu i autko się podniosło o jakieś 4 cm znów podkręciłem oba drążki , po ewolucjach terenowych znów auto opadło z prawej strony o 2cm to musiałem przestawic drążek na wieloklinie o 2 ząbki żeby można było znowu kręcić. Kupiłem sobie zapasowe drążki od długiego i czekam kiedy te w samochodzie poukręcam.Zrób to samo i kręc do woli tylko zostaw trochę luzu dla pracy amortyzatorów. Pozdrawiam!
altmarcin - 29-03-2009, 14:31
jawaldek napisał/a: | tu wyjdą luzy a to tam się pojawiły |
jawaldek - myślisz, że przyczyną była regulacja drążków czy po prostu zużycie eksploatacyjne?
- właśnie dla wyrównania wysokości przedniego zawieszenia podciągnąłem prawą stronę o ok. 2 cm
- czy po regulacji drążków skrętnych trzeba ustawiać od nowa geometrię?
rogos_zur - 06-02-2014, 11:03
Cześć Kolego,
Jak długo pojeździłeś jeszcze na tych drążkach z podkręconą śrubą? U mnie wskazuje na to, że mam ten sam problem i zastanawiam się jak długo pojeżdżę bez wymiany
Gromback - 06-02-2014, 17:07
[quote="altmarcin"]witam.
1. Jeśli u mnie śruba regulacyjna wygląda tak
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pok...f51ec9c63e.html
czy to znaczy, że jest wkręcona na maxa?
Z tego co widzę to masz nie ruszone drążki i możesz sporo podnieść przód.
[ Dodano: 06-02-2014, 17:09 ]
Coś nie poszło z cytowaniem...
altmarcin - 06-02-2014, 21:58
Z drążkami nie miałem więcej problemów. W praktyce wyczułem takie ustawienie drążków aby było jak najwyżej ale bez zbytniego obniżenia komfortu - jak podkręcasz mocno przód robi się zbyt twardy jak dla mnie - no i ogranicza nas długość amorków.
|
|
|