To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Problem przy przełączaniu na LPG

Arturro-86 - 07-03-2009, 22:26
Temat postu: Problem przy przełączaniu na LPG
Witam!

Mam w swoim Galancie 1.8 GLI (115KM) założoną instalację STAG-300 (sekwencja).

Oczywiście standartowy błąd, czyli CE na gazie rozwiązałem przy pomocy forumowiczów, o czym TU

Teraz mam następujący problem... po zamontowaniu tego emulatora [STAG2-E4], auto ma problem z przełączaniem się na LPG.

Wcześniej, kiedy się przełączał, było to nieodczuwalne... teraz - obroty spadają znacznie, auto dławi się, jakby miało zgasnąć; i to trwa ok. 3s. ... wcześniej przełączenie było natychmiastowe.

Tak samo, kiedy pociągnie się Miśka po obrotach, kiedy przełącza się sam przy wysokich obrotach na benzynę to... zmniejszając obroty - silnik z powrotem przełącza sie na LPG i... znowu to samo - "zamula", szarpie.

Byłem z tym u gazownika, ale powiedział mi, że sam powinien się wyregulować po pewnym czasie... ale jeżdżę tak już ponad miesiąc i nic... dalej się tak przełącza.

P.S.

-Gazownik powiedział mi, że ten drugi emulator jest ustawiony pod CNG (nie wiem, czy tak dokładnie, ale coś o tym wspominał) i mówił, że coś takiego może się dziać :cry:

-Czasem przy tym przełączaniu potrafi zgasnąć.


Proszę Mitsumaniaków o pomoc... wiem, że inni też montowali emulatory... może też mieliście taki problem?

Pozdrawiam!

wojtas - 08-03-2009, 04:44

Witam.
Napisz jaki przebieg na LPG, jakie wtryski, jaki reduktor, może jakieś fotki, czym więcej informacji tym więcej można pomóc.

Arturro-86 - 08-03-2009, 16:42

wojtas021180 napisał/a:
Witam.
Napisz jaki przebieg na LPG, jakie wtryski, jaki reduktor, może jakieś fotki, czym więcej informacji tym więcej można pomóc.

No to zacznę od przebiegu - ok. 12 000 km na gazie.
Listwa wtryskowa: RAYLEE
Reduktor: ZAVOLI

A TU kilka fotek w galerii... mam nadzieję, że się przydadzą.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź!

wojtas - 10-03-2009, 01:14

Myślę że wina będzie występowała po stronie wtrysków a nie samego emulatora. Moim zdaniem gazownik powinien po montażu emulatora przeprowadzić autokalibracje i na nowo zebrać mapy (ustawić odpowiednio czasy wtrysków[mnożnik]).
Wtryski które masz u siebie bardzo szybko ulegają rozkalibrowaniu, przez co mogą nierównomiernie dawkować gaz, będzie to skutkować szarpnięciami i muleniem silnika.
PS
Arturro-86 napisał/a:
Tak samo, kiedy pociągnie się Miśka po obrotach, kiedy przełącza się sam przy wysokich obrotach na benzynę to...

Instalacja powinna być tak dopasowana aby przełączanie na benzynę odbywało się tylko w przypadku
słabego ciśnienia gazu tzn. gdy mamy mało gazu w butli. Jeśli przełącza się przy pełnej butli to problem może leżeć po stronie ustawień Staga lub podzespołów instalacji.
PS2
Jeśli się mylę to, proszę o poprawienie. :)

Arturro-86 - 12-03-2009, 16:57

wojtas021180 napisał/a:
Moim zdaniem gazownik powinien po montażu emulatora przeprowadzić autokalibracje i na nowo zebrać mapy (ustawić odpowiednio czasy wtrysków[mnożnik]).


Po zamontowaniu emulatora, gazownik podpiął emulator do komputera... "coś" tam robił - nie jestem pewien, ale to chyba była autokalibracja i zbieranie map na nowo.
Z tymi czasami wtrysków nie jestem pewien, wiec już pierwsze pytanie, które będę musiał zadać w warsztacie.

wojtas021180 napisał/a:
Instalacja powinna być tak dopasowana aby przełączanie na benzynę odbywało się tylko w przypadku
słabego ciśnienia gazu tzn. gdy mamy mało gazu w butli. Jeśli przełącza się przy pełnej butli to problem może leżeć po stronie ustawień Staga lub podzespołów instalacji.


Ale to jest takie "zabezpieczenie" w sekwencji, że przy wysokich obrotach (ok. 6 tys. RPM), silnik przełącza się na benzynę, bo przy wysokich obrotach jazda na LPG nie jest zbyt dobra dla silnika.
U mnie to zawsze działało poprawnie, nie ważne czy pełna butla, czy końcówka :| Teraz, tak jak już pisałem, "zamula" go przy powrotnej zmianie na gaz.

Marcino - 12-03-2009, 18:36

MOj jak go przeciągne na obrotach idzie az do odcięcia 6.5k RPM i nie wraca na PB, no chyba ze butli za małe ciśnienie.
Zadnego emulatora raczej nie mam, chceck miałem raz.. na poczatku gdy zgasiłem goracego, zatankowałem LPG i jak odpaliłem został check engine, powrót w czasie jazdy na PB, z powrotem na LPG i od tej pory cisza. Prawdopodobnie Lambda złapała jakiś bład mieszanki.
CO do przełaaczania na LPG.. dobrze ze słysze przekaznik, a jak mam radio głośno to nie wiem nawet ze juz mam LPG..:)
Instalacja Stag 200, czerwone Valteki, Reduktor stałego cisnienia LandiRenzo

wojtas - 13-03-2009, 00:31

Arturro-86 napisał/a:
zbieranie map na nowo.



Mapy zbiera się na odcinku kilkunastu, kilkudziesięciu km w takich samych warunkach( jazda na benzynie potem na gazie, następnie robi się korekty mnożnikiem jeśli mapy się nie pokrywają. Należy tak długo ustawiać aż mapy będą pokryte. Więc podejrzewam że gazownik tylko zakończył na autokalibracji.


Arturro-86 napisał/a:
silnik przełącza się na benzynę, bo przy wysokich obrotach jazda na LPG nie jest zbyt dobra dla silnika.


Przełączanie na benzynę ma za zadanie chronić silnik przed zbyt ubogą mieszanką, to prawda. Ale nie jest prawdą że gaz niszczy silnik przy wysokich obrotach. Twój gazownik w ustawieniach STAGA podpiera się benzyną w wysokich partiach obrotów bo wie że podzespoły instalacji gazowej nie wyrabiają. Ja tę opcje mam wyłączoną i Misiak śmiga na gazie aż do czerwonego pola (dalej nie próbowałem) więc, jeśli mapy pokrywają się aż do odcinki a sonda lambda w tym momencie pokazuje bogato, to wtedy jest ok.

PS osobiście zaczął bym od sprawdzenia wtrysków gazu tak jak pisałem wcześniej ( zabrudzenie, kalibracja)
Jedź do gazownika i niech zaznaczy ci opcje w Stagu [ wyłącz przy pierwszym ] wtedy nie będzie samoczynnie wracał z benzyny na gaz, zobaczysz wtedy cz też będzie zamulał przy schodzeniu z wysokich obrotów oczywiście już na benzynie.

Jeśli się mylę to, proszę o poprawienie. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group