[02-06]Lancer CS0 - Automat, jak używać?
lechb - 10-03-2009, 16:51 Temat postu: Automat, jak używać? Rozumiem ustawienia:
P-park
N-luz
D-drive
3-blokada 3 biegów
2-j.w tyle, że 2
L-jak rozumiem blokada 1 biegu służąca do ruszania pod największym obciążeniem np. przyczepa
Ale jak jest z używaniem tych przełożeń? Po mieście najlepiej jeździć na D, czy na 3, jak jest lepiej dla skrzyni, silnika, a jak jest ekonomiczniej? Czy w trakcie jazdy można zmieniać z L,2,3 na D lub na odwrót z D na 3,2,L?
Może ktoś mi sprawdzić w instrukcji użytkowania pojazdu, bo ja niestety takowej nie posiadam. Dodam, że jest to wersja USA 2.0 ES.
[ Dodano: 10-03-2009, 17:45 ]
Widzę odzew niesamowity
Pawel`85 - 10-03-2009, 19:32
Instrukcja mowi tyle ....
tomusn - 11-03-2009, 14:32
lechb, jeździć tylko na D, nie zmieniać w czasie jazdy!, najwyżej podczas ruszania L>2>3>D, a na pewno nie w dół (nie po to się kupiło automat, żeby prać ręcznie), nie zmieniać na N na światłach przy postoju krótszym niż 1min
polecam www.automat.pl
lechb - 12-03-2009, 16:58
No właśnie, gdzieś czytałem, że położenie 3 jest zalecane do jazdy miejskiej z predkościami do ok. 70 km/h, bo w istotny sposób ogranicza ciągłe przełaczanie biegów, auto zdecydowanie tez lepiej przyśpiesza. Dlatego właśnie pytam.
tomusn - 13-03-2009, 01:39
lechb napisał/a: | No właśnie, gdzieś czytałem, że położenie 3 jest zalecane do jazdy miejskiej z predkościami do ok. 70 km/h | jak lubisz jak jedziesz 50km/h i motor wyje 2500obr/min to spoko
ja nie lubię
(mam 4-biegowy automat z wyłączaną "4" przyciskiem (kontrolka ODOFF - wyłączony overdrive (nadbieg)))
Karwoś - 14-03-2009, 22:39
Po wyłączeniu nadbiegu samochód pracuje na 3 biegach - w trakcie jazdy można zmieniać z D na 3 2 czy L - jak obroty na to nie pozwolą to samochód nie zrzuci biegu. am 2 automaty i przerabiałem w nich wiele - do tego Suzuki sx w automacie i Honda CRV w automacie - Automat jest tak zrobiony że nie da się go tak łatwo zepsuć. No chyba że się da na N gaz do dechy i na D - ale w najnowszych też jest zabezpieczenie że po takim zabiegu komputer bardzo długo wysprzęgla i nie ma strzału - pomijam szybkość zużycia sprzęgieł. A z jednym się zgodzę - nie włączać na N nigdy - chyba że się holuje automat - inaczej wogóle tego nie używać - nawet przy postoju dłuższym niż minutę - przy N spada ciśnienie w skrzynie i nie jest smarowana - zawsze używać D na postoju - ale nie takiem na światłach - chyba że sie zamierza długo stać.
|
|
|