To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Ubywa płynu chłodzącego

emzet - 10-03-2009, 22:29
Temat postu: [CA4A 1.6] Ubywa płynu chłodzącego
Mam taki problem: ubywa mi płynu ok: 200ml na 1000km. Czy to normalne? Wszystkie węże są suche, nie widzę żadnego wycieku.
Dodam, że zauważyłem to dopiero zimą, jesienią nie ubywało.

P.S.
Uszczelkę pod głowicą wymieniłem 8 tyś km wstecz (chyba wrzesień 2008). Jakieś pomysły?
Aha mam wrażenie, że z wydechu dużo pary wodnej wypada...

Maretzky85 - 10-03-2009, 22:35

A jakiej firmy uszczelkę założyłeś ? :)
emzet - 10-03-2009, 22:47

O ile dobrze pamiętam to Ajusa.
Maretzky85 - 10-03-2009, 22:51

Węże od/do chłodnicy masz napuchnięte ? Dużo tej pary z wydechu leci ?
emzet - 10-03-2009, 23:15

Węże są ok. A co do pary to tak trochę więcej niż w przeciętnym samochodzie i dmucha lekko parą nawet na zagrzanym silniku (wolne obroty) przy +5 stopniach na dworze. Ogólnie spaliny z wydechu wcale nie śmierdzą, wręcz przeciwnie. :mrgreen: Zresztą kiedyś czytałem tu na forum, że miśki z tych lat to sporo tej pary "produkują".

Generalnie te 200ml to chyba nie jest jakiś wielki ubytek, ale ciekaw jestem opinii innych.

Anonymous - 10-03-2009, 23:44

Bylo juz kilka tematow o tym ze w coltach(a przynajmnie w CA0) jest to normalne ze ubywa plynu ze zbiorniczka wyrownawczego, wystarczy poszukac :P W kazdym badz razie sprawdz jeszcze czy w silniku zamiast oleju "kaszy" nie masz...
emzet - 10-03-2009, 23:49

Taką "kasze" to miałem w poprzednim aucie (Ford fiesta). W colciku pod korkiem wlewu oleju jest czyściutko i klawiatura się świeci. :) W zbiorniczku też żadnego syfu nie ma.
Hugo - 11-03-2009, 00:31

emzet na razie niczym się nie przejmuj.
Maretzky85 - 11-03-2009, 01:19

emzet, popieram zdanie Hugo, nie masz co się przejmować na razie :)
Może po prostu produkuje z układu wydechowego po zimie ;)
A co do znikania, może po prostu nie widać, że znika, jakieś mini nieszczelności na łączeniach i będzie wyparowywać dość szybko i nie będziesz miał szansy zobaczyć.
Najlepiej poszukać na rozgrzanym chodzącym silniku - obmacać wszystkie węże, popatrzeć - ale to już jak się zupełnie uprzesz ;)

Anonymous - 11-03-2009, 09:35

Maretzky85 napisał/a:
A co do znikania, może po prostu nie widać, że znika, jakieś mini nieszczelności na łączeniach i będzie wyparowywać dość szybko i nie będziesz miał szansy zobaczyć.


Panowie przeciez bylo tyle tematow o tym ze w tym modelu jak jest w zbiorniczku max plynu to uklad w jakis sposob sam sobie go "wypluwa" i zawsze po jakims czasie spadnie do minimum. Nie ma sie czym przejmowac bo u mnie tez tak sie dzieje i z tego co mi wiadomo to u wiekszosci na forum tez :P

Anonymous - 11-03-2009, 09:42

Miałem ten samem problem w zimie i mam jedną radę. Jeżeli auto nie grzeje się i nie ma kaszy w oleju to nie rób nic. Sprawdź jeszcze chłodnicę czy delikatnie przy korku do spuszczania płynu nie cieknie - u mnie właśnie było to!

Pozdro! :)

j-rules - 11-03-2009, 09:53

Cytat:
Panowie przeciez bylo tyle tematow o tym ze w tym modelu jak jest w zbiorniczku max plynu to uklad w jakis sposob sam sobie go "wyplowa" i zawsze po jakims czasie spadnie do minimum. Nie ma sie czym przejmowac bo u mnie tez tak sie dzieje i z tego co mi wiadomo to u wiekszosci na forum tez
w CB0 mam to samo, plyn z wyrownawczego bardzo szybko ucieka i zostaje samo denko, w chlodnicy zas po korek.
Mialem lekka shize z tym na pcozatku ale wyczytalem ze to norma. I jezdze :)

Miroslaw1305 - 11-03-2009, 20:17

vtec płynu nie ubywa.Jeśli zalałeś 3.4 do zbiorniczka płyn był zimny .Podczas jazdy płyn się nagrzewa i nadmiar wyrzuca na zewnątrz.Idziesz i po ostygnięciu płynu jest go tyle że ledwo widac że jest coś w zbiorniczku.Jest to normalne .Sprawdzane kilkanaście razy .Tak że nie martw się ,nie dolewaj,nie lej żadnych uszczelniaczy.Obserwuj czy ten poziom prawie minimum w zbiornczku jest taki sam.przerabiałem to na początku .
Jeśli zauważysz zimą biały nalot na korku od wlewu oleju ,przy niskim przebiegu auta dziennym to też się nie martw .Tak ma prawo się dziac,ale tylko zimą.

emzet - 11-03-2009, 21:16

Dzięki panowie za słowa otuchy :mrgreen:
Nic nie będę z tym robił i wrzucam na luz. :weedman: :thumbleft:

tttwm - 17-03-2009, 22:51

taka rada, sądzę że słuszna, mi kiedyś zaufany mechanik powiedział, żeby poziom płynu sprawdzać tylko pod korkiem w chłodnicy. Jeśli jest pod korek to jest ok, i tylko na zimnym silniku. A zbiorniczek wyrównawczy tak naprawdę żadnej funkcji w regulacji temperatury nie pełni więc płyn tam nie jest potrzebny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group