To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Sprowadzenie auta z Rosji

cns80 - 12-03-2009, 08:15
Temat postu: Sprowadzenie auta z Rosji
Interesuje mnie sprowadzenie do Polski fabrycznie nowego auta wyprodukowanego w Rosji. Czy wiecie z jakimi opłatami się to wiąże ?
Chodzi mi o cło, akcyzę i ewentualne dodatkowe koszta rejestracji lub przejazdu.
Silnik 2,0 lub 2,5 benzyna jeśli to ma jakieś znaczenie.

Czy jest różnica jeśli sprowadzam z "matki-Rosji", a z okręgu kaliningradzkiego ?

Bartek - 12-03-2009, 11:52

10% cła
22% vat
akcyza uzależniona od pojemności

Okręk Kaliningradzki administracyjnie jest traktowany tak samo jak Rossija...

[ Dodano: 12-03-2009, 11:53 ]
PS. w ciężarówce odpada akcyza jeżeli mnie pamięć nie myli...

cns80 - 12-03-2009, 12:04

Bartek, a oni nie mają własnego Vat-u ?
A jeśli mają to jak to się rozlicza ? Zwracają mi tamten i płacę polski ?

Bartek napisał/a:
10% cła
22% vat
akcyza uzależniona od pojemności

Te opłaty to od netto ?
I ile ta akcyza w przypadku 2,0 ,a a ile w przypadku 2,4 ?

Wiktor - 12-03-2009, 13:04

akcyza:

do 2000 cm3 - 3.1 %

pow. 2000 cm3 - 18.5 %

clo: 10 % od wartosc

vat. 22 % - z tym ze mozna go oplacic na pierwszej granicy z ue i placisz go w wysokosci jaki obowiazuje w danym kraju (np. ze szwajcarii najlepiej placic w niemczech bo tam jest 19 % i przechodzi wartosc na umowie, w pl wartosc rynkowa i 22 %)

jesli to fabrycznie nowy samochod czyli taki ktory przejechal mniej niz 6000 tys km i od dopuszczenia go do uzytkowania nie uplynelo 6 m-cy to wiem ze jest inna procedura z podatkiem, ale dokladnie nie wiem co bo z takim nie mialem doczynienia

cns80 - 12-03-2009, 13:59

Wiktor napisał/a:
jesli to fabrycznie nowy samochod czyli taki ktory przejechal mniej niz 6000 tys km i od dopuszczenia go do uzytkowania nie uplynelo 6 m-cy to wiem ze jest inna procedura z podatkiem, ale dokladnie nie wiem co bo z takim nie mialem doczynienia
Auto fabrycznie nowe z zerowym przebiegiem. Ktoś może wie jak z tym podatkiem ?

Wiktor napisał/a:
do 2000 cm3 - 3.1 %
Czyli jak ma 1996 cm3 to się mieści ? Czy zaokrąglają ?

Pytania:
1. Akcyza od wartości netto czy od wartości netto+cło lub wartości brutto ?
2. Vat od wartości netto czy od wartości netto+akcyza+cło ?
3. Cło od wartości netto czy od wartości netto+akcyza lub wartości brutto ?

jaca71 - 12-03-2009, 14:45

cns80 napisał/a:
Czyli jak ma 1996 cm3 to się mieści ? Czy zaokrąglają ?

Mieści się w niższej stawce.
cns80 napisał/a:
Pytania:
1. Akcyza od wartości netto czy od wartości netto+cło lub wartości brutto ?
2. Vat od wartości netto czy od wartości netto+akcyza+cło ?
3. Cło od wartości netto czy od wartości netto+akcyza lub wartości brutto ?

Najpierw Cło liczone od wartości z afaktury.
Potem VAT liczony od Wartość plus Cło
Potem akcyza od WARTOŚCI + CŁO + VAT
Zdzierstwo...
A jak sie panu celnikowi nie spodoba wartość to wyjmie magiczna książkę ze średnimi wartościami samochodów w Polsce i od tego policzy.
A najlepsze jest że te średnie wartości w Polsce sa już z cłem, Vatem i Akcyzą :(

cns80 - 12-03-2009, 15:03

jaca71 napisał/a:
A jak sie panu celnikowi nie spodoba wartość to wyjmie magiczna książkę ze średnimi wartościami samochodów w Polsce i od tego policzy.
Pan celnik może się cmoknąć ze swoją książeczką. Tego samochodu nie ma na rynku polskim ani w całej UE (chociaż od lat jest jego odpowiednik).
W związku z tym jestem ciekaw jakie mogą być problemy z jego rejestracją :(

jaca71 - 12-03-2009, 15:18

cns80 napisał/a:
W związku z tym jestem ciekaw jakie mogą być problemy z jego rejestracją :(

Teoretycznie żadne - powinieneś mieć tylko samochód przystosowany do ruchu w kraju jakim chcesz zarejestrować i przegląd to potwierdzający. Był pomysł by orzeczenie o zgodności z wymogami dopuszczenia do ruchu "kupować" w ministerstwie transportu a nie w Stacji Kontroli Pojazdów. Nie wiem czy jeszcze to planują czy nie.

EDIT: Cena w Ministerstwie miała być ~5000€

[ Dodano: 12-03-2009, 15:20 ]
cns80 napisał/a:
jaca71 napisał/a:
A jak sie panu celnikowi nie spodoba wartość to wyjmie magiczna książkę ze średnimi wartościami samochodów w Polsce i od tego policzy.
Pan celnik może się cmoknąć ze swoją książeczką. Tego samochodu nie ma na rynku polskim ani w całej UE (chociaż od lat jest jego odpowiednik).

Książka ta z cennikiem dotyczy rynku wtórnego jaki i uśrednia nowe. Jak to robi nie wiem ;)

Wiktor - 12-03-2009, 15:37

kolejnosc naliczania oplat to cło, akcyza, podatek Vat

z tym nowym samochodem co napisalem wczesniej to dotyczy UE z tego co pamietam. Ale najlepiej i tak zadzwon albo pojedz do urzedu celnego, tam ci konkretnei powiedza. Na granicy przechodzisz tylko odprawe celna reszte zalatwiasz w UC w swoim miescie.

Uwierz ze celnicy duzo moga, nie raz przechodzilem z nimi przez meke... predzej zaplacisz za duzo niz on sie cmoknie...

Do wyceny wartosci przedstawiasz, umowe/fakture badz oferte hanlowa warto tez miec zwykle pokwitowanie wplaty w ktorym bedzie zapis czego wplata dotyczy, w najgorszym przypadku rzeczoznawca ktory wycenia wartosc ( ostatnio placilem jakos 140 zl wiec kwota zadna w porownaniu z tym ile mialbym zaplacic gdybym go nei powolal)

acha i celnik wycenia wartosc rynkowa towaru na rynku kupna, czyli jesli w rosji kupisz sprawdzaja ile kosztuje w rosji a nie tak jak przy sprowadzeniu z UE sprawdzaja wartosc rynkowa w polsce

w sumie tyle, ale tak jak mowie idz do uc i tam sie wypytaj, kilka razy sprowadzalem cos z poza UE ale z krajow nalezacych do efty wiec i cla udalo sie uniknac



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group