To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie

frykas - 12-03-2009, 11:34
Temat postu: [EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie
przeszperałem forum ale dokładnej odp nie znalazłem, chodzi mi o usztywnienie lub podniesienie tylnego zawieszenia, amorki mam 80% sprawności także nie chciałbym ich ruszać. Problrm sie pojawił jak wczoraj zamontowałem na próbę koła 215/55r17 (felgi avance) i z przodu leża elegancko a z tyłu bez obciążenia niby nic nie ociera ale jak wsiądą 2 osoby to na nierównościach trze o błotnik ale zauważyłem ze przy tych kolach z przodu można ręke włozyć między oponę a błotnik a ztyłu tylko palec... jak można to rozwiązać? nowe twardsze sprężyny(tylko jakie)? jakieś podkładki podwyższające pod sprężyny(tylko gdzie takie zdobyć)?
Matejko - 12-03-2009, 11:37

masz za wysoki profil opony, lepiej opony zmienic, niz kombinowac cos przy zawieszeniu
czekoladka_1981 - 12-03-2009, 11:47

Matejko napisał/a:
masz za wysoki profil opony, lepiej opony zmienic, niz kombinowac cos przy zawieszeniu

Dokładnie!
dasz sam profil 45 zamiast 55 i już masz 43mm mniej na śr.koła.

[ Dodano: 12-03-2009, 11:58 ]
frykas napisał/a:
między oponę a błotnik a ztyłu tylko palec

wtedy wejdzie nie jedem.

frykas - 12-03-2009, 12:21

celowo założyłem taki profil bo nie podoba mi sie mój gal na 215/45r17 bo są zbyt duże przerwy między oponami a błotnikami, założyłem wyższe opony a nie obniżałem samochód żeby nie haczyć o zwalniacze no i żeby komfort był jak na 15(i jest bardzo komfortowo) no i przy profilu 45 felgi się wyginają na naszych drogach, średnice kół przerabiałem i wiem że jest większa bo tak miało być (przekłamanie na GPS jest mniejsze niż na standardowych laczkach)... chodzi mi o to co najlepiej zrobić żeby tył miał taki poziom jak przód i był do tego twardszy... lub jak go podnieść bo i tak siedzi niżej niż powinien
ictus - 12-03-2009, 14:06

zacznij od nowych sprezyn... moze z kombiacza podejda...
a jak nie to magiczne gumko-wkladki z allegro :)

eremita - 12-03-2009, 14:22

mój znajomy podwyższył tyle ze punto przez rozciągnięcie sprężyn o 3cm
frykas - 12-03-2009, 15:20

no właśnie z tym rozciąganiem to niegłupi pomysł tylko muszę sie dowiedzieć gdzie coś takiego robią w Lublinie, albo czeka mnie zmiana sprężyn ale chciałbym żeby ktoś mi podpowiedział jakie twarde (ale bez przesady) nieobniżające najlepiej zakupić...
Anonymous - 13-03-2009, 21:08

Kolego
zapomniałeś że jeszcze jest po drodze profil 215/50/17 ?
Musiałeś tak pójść ekstremalnie :) .

Jeszcze jedno
Wyciągnięcie sprężyn tylko z tyłu nic ci nie da bo tył podniesiesz a wtedy przód ci wyląduje niżej i będziesz miał problem z progami zwalniającymi. Myśle że dla tego samochodu to max 215/50/R17. Ja tak mam i w dodatku na obniżonym zawieszeniu i też się zastanawiałem nad wymianą zawieszenia na normalne czyli 3 cm do góry ale podobnie jak ty mam w zbyt dobrym stanie amorki.

PS
Jak kupisz sprężyny do gala 2,5 po 99 roku i będą pasować to daj znać gdzie kupiłeś i jakie bo ja się naszukałem i praktycznie nic nie znalazłem prócz tego (masz tam wzmocnione cokolwiek to znaczy)
http://www.filipekauto.pl...yna&uid=1478531

frykas - 13-03-2009, 21:32

wiem wiem zaszalałem z tym rozmiarem ale na 99% byłem pewien że nie bedzie problemu, z przodu mam tyle miejsca że nie ma takiej opcji żebym tarł o zwalniacze bo nie mam obniżonego zawieszenia a poza tym podniose gala o ok 2,5 cm(215/55r17= 668,3 mm,195/60r15=615 mm). Sprężyny rozciągnę tylko na tyle żeby przerwa między oponą a błotnikiem z przodu i z tyłu była taka sama... o ile mi sie to uda, bo jak nie to 215/50r17 :oops:
pudzian - 13-03-2009, 23:48

cerber napisał/a:
PS
Jak kupisz sprężyny do gala 2,5 po 99 roku i będą pasować to daj znać gdzie kupiłeś i jakie bo ja się naszukałem i praktycznie nic nie znalazłem prócz tego (masz tam wzmocnione cokolwiek to znaczy)
http://www.filipekauto.pl...yna&uid=1478531

Mateusz Hanżek - parę dni temu kupowałem Lesjoforsy 175zł/sztuka, a na allegro są jeszcze sprężyny firmy Kilen za 159zł/sztuka. Obie firmy szwedzkie, a jak jakościowo to nie wiem ;) Lesjoforsy są chyba popularniejsze. No i jest jeszcze taka opcja - niby niemieckie za 130zł/sztuka. Ja szukałem docelowo sprężyn Kayaby, ale w Polsce nie do zdobycia... Japaneze też coś może znajdzie ;) Pozdrawiam.
Teraz dopiero zobaczyłem, że masz wersję avance, czyli obniżone zawieszenie, więc nie wiem gdzie takie sprężyny kupić. Chyba, że przechodzisz na zwykłe...

Anonymous - 15-03-2009, 01:38

Właśnie o to chodziło że szukałem normalnych i o Lejforsach to mi mówiono ze tylko obniżone. A te Klein to pytałem faceta i powiedział że do 2,5 nie ma
pudzian - 15-03-2009, 12:59

A mi pan Mateusz powiedział (co wcześniej słyszałem też w InterCarsie), że obniżane Lesjoforsy są sprzedawane tylko w komplecie na wszystkie koła i te, które dostałem mają inny numer i są do zwykłej wersji. Nie zakładałem ich jeszcze u siebie, ale mam nadzieję, że się nie rozczaruję :)
Nie wiem czy przypadkiem do 2.0 nie idą te same sprężyny co do 2.5 skoro zawieszenia są identyczne...

Anonymous - 15-03-2009, 22:24

Nawet jak są mocowania identyczne to na 100% (na przód) są inne obciążenia działające na sprężyny (silnik 2,5 jest cięższy)
frykas - 17-03-2009, 20:39

rozprawiłem się z tyłem... wymieniłem amorki (okazało się że stare konkretnie wylały,po 2 miesiącach w na naszych drogach) i rozciągnąłem sprężyny... zobaczymy czy to pomoże...teraz stoi jakieś 2-3cm wyżej
Kamil-2k - 18-03-2009, 10:22

Własnie zastanawiam się nad obniżeniem gala z tego co tu wyczytałem to znaczy, że Lesjoforsy są niższe od orginalnych?? właśnie szukam sprężyn które obniżają gala o 2-3cm a nie chce wydawać jakieś wielkiej kwoty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group