To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Dymienie i falowanie obrotów

Carismarcin - 14-03-2009, 20:30
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dymienie i falowanie obrotów
Witam wszystkich. Stałem się ostatnimi czasy właścicielem Carismy 1.8 GDI.

Mam z nią dwa następujące problemy.

Pierwszy, to kopcenie na czarno przy znacznym dodaniu gazu, nie jest to jakaś wielka chmura, ale widać dobrze spaliny. Zastanawiam się czy to wina sondy, jeśli tak, to jaki jest jej koszt?

Drugi problem - może powiązany z pierwszym - to falowanie wolnych obrotów. Co chwile rosną.

Do tego jeszcze żółta kontrolka się zapaliła (na prawo od czerwonych pierwsza), jakiś błąd?

Dodam, że Carisma ma niezłą moc, spalanie pokazuje niskie przy lekkim bucie. Spaliny mają dobry zapach.

Proszę o pomoc i ewentualne koszty napraw.

Pozdrawiam.

mlun - 15-03-2009, 00:42

Z tego co ludzie mówią przy wtrysku bezpośrednim to dymienie na czarno przy mocniejszym dodawaniu to norma. U siebie też to zauważyłem a nie mam żadnych poważniejszych problemów z silnikiem.
necker - 15-03-2009, 09:23

Powiem tak ja mam 1.8 Gdi i mi nie kopci a falowanie obrotów to radze wyczyścić przepustnice i nie katowac auta na zimnym silniku i nie gazowac dla szpanu bo to pogarsza sytuacje nalezy jezdzic spokojnie i bez szalenstw tak płynnie wtedy auto samo nauczy sie chodzic równo i obroty nie beda skakac
Carismarcin - 15-03-2009, 14:56

Dzięki za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie - korek wlewu paliwa nie ma odpowietrzenia, w zbiorniku paliwa robi się próżnia. Podczas jego odkręcania słychać charakterystyczny świst powietrza. Na normalne raczej się to nie wydaje, czy zbiornik się nie uszkodzi ?

Moomin - 15-03-2009, 15:10

Carismarcin napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie - korek wlewu paliwa nie ma odpowietrzenia, w zbiorniku paliwa robi się próżnia. Podczas jego odkręcania słychać charakterystyczny świst powietrza. Na normalne raczej się to nie wydaje, czy zbiornik się nie uszkodzi ?

To właśnie jest normalne zjawisko. We wszystkich autach japońskich jakie miałem był syk przy otwieraniu wlewu. Ja się martwiłem bo mi nie syczało.:)

mlun - 15-03-2009, 17:26

necker a patrzyłeś w lusterko wsteczne jak silnik do jakichś 7k rpm dokręcałeś :-P ?
Carismarcin - 17-03-2009, 23:08

Witajcie ponownie.
Już nie chcę nowego tematu zakładać - gdzie dokładnie znajduję się filtr powietrza pyłkowy? Trudno się do niego dostać?

mlun - 17-03-2009, 23:50

Za schowkiem. W dziale FAQ Carisma będziesz miał co i jak rozebrać.
Carismarcin - 17-03-2009, 23:58

Dzięki, już się tam udaję :)
rasiak1980 - 19-03-2009, 03:17

falowanie obrotów może być spowodowane przez osad nagromadzony w dolocie i gniazdach zaworów powoduje to ze paliwo nie miesza się dokładnie z powietrzem i nie dopala całości paliwa.
Sylwan - 20-03-2009, 00:44

Przeczyść też silniczek krokowy...
kornel - 20-03-2009, 19:09

tak przy okazji.ma ktos namiary na umiejscowienie i sposob czyszczenia silniczka krokowego,bo nie ma nic w szukajce. dzieki :wink:
Sylwan - 21-03-2009, 01:51

Oj chyba nie chciało się szukać :)
Najlepiej odkręć całą przepustnicę, tu masz wszystko
http://forum.mitsumaniaki...lniczek+krokowy

DjVersus - 22-03-2009, 05:38

tak tu czytam .... ja se kupilem wlasnie carisme 1.8gdi z 2000 roku ni i mam cos w podobie z tym ze mi skacza obroty nawet do 5000 obrotow zawiozlem auto do mechanika no i okazalo sie ze :
rozrzad do ustawienia bo az o 4 zabki przestawiony
uszczelka pod klawiatura
no i to nie koniec serwisu jaki czeka maje nowe autko...
pocieszam sie tym ze kupilem ja za grosze i cos wloze i bede jezdzil ;]

rasiak1980 - 22-03-2009, 14:14

to zmień mechanika bo ściemnia jakby tyle ci rozrząd przeskoczył to już byś silnika nie uruchomił


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group