[XX-92]Colt C50 i starsze - Colt jeździ, ale dziurka w chłodnicy....
tomusn - 14-03-2009, 22:52 Temat postu: Colt jeździ, ale dziurka w chłodnicy.... Objawy:
Normalnie jeździ, grzeje się, chłodzi się. Oleju bierze jakiś 1L na 6-7kkm. Wymiania termostatu 2kkm temu płyn w chłodnicy na full, sprawdzane okresowo nic nie ubywało. i ostatnio trochę biały dym, ale myślałem że para wodna.
dziś przy myciu auta patrzę, a tu w tej rynience chłodnicy zielono...
zaglądam pod korek a tam pustki...
no to szukam dziurki, jest! na wysokości 10cm od dołu chłodnicy , z przodu auta (kamień?)
jak dodaję gazu to lecą z tej dziurki małe bąbelki.
i tu pytanie : co zrobić?
chłodnica do wymiany - to rozumiem, ale rozbierać głowicę? czy wystarczy może kolektor?
poradźcie, bo nie o kasę chodzi, tylko żeby nieporzebnie nie robić
Krzyzak - 14-03-2009, 23:56
ale Tomku - dlaczego myslisz o glowicy?
wymien chlodnice, bo i tak musisz i zobacz co sie bedzie dzialo - dopiero jak sie okaze, ze moze nastapilo jakies przegrzanie, to moze trzeba bedzie siegnac glebiej
chyba, ze chodzi o branie oleju - u mnie bylo to ok. 0.5 l/5000 km
po wymianie uszczelniaczy jest ZERO
danino88 - 15-03-2009, 10:28
jak coś to mam chłodnice do 1.5 na zbyciu;)wiecej na priv...
docencik87 - 15-03-2009, 11:02
Ja jestem już po wymianie chłodnicy...miałem identycznie, tylko, że u mnie to było 10 cm od góry.
Na początku załatałem, ale po jednym dniu zrobiła się dziurka 2 cm wyżej. Także jak już to wymienić!!
tomusn - 15-03-2009, 11:29
danino88 napisał/a: | jak coś to mam chłodnice do 1.5 na zbyciu;)wiecej na priv... | nówkę? do automatu?
Hugo - 15-03-2009, 11:34
Na takie małe nieszczelności układu chłodzenia zawsze używam tego cementu do chłodnic (proszek). Zawsze pomagało w 100%. W Maździe również już pół roku spokój.
Krzyzak - 15-03-2009, 14:12
tomusn, jak u siebie w sklepie nie masz chlodnicy pod ASB, to pytaj Tomasz82 - ja kupilem nowke za 170 zl, podczas gdy na Allegro za uzywana chcieli 200
docencik87 - 15-03-2009, 14:48
Ja dzwoniłem do Tomka 2 tygodnie temu i za chłodnice do MT wołał 250zł. Także chyba wraz z kursem Euro wzrosła cena.
tomusn - 15-03-2009, 18:28
wiem, wiem, sprawa już w toku
ale trochę się martwię o cały silnik...
na razie zapodam uszczelniacz prestona w płynie i do pełna prestonem, a potem się zobaczy
najgorzej, że zobaczyłem to w sobotę o 17 - nic nigdzie do dostania i to czekanie...
a branie oleju zlewam, nawet 2l na 10kkm mogę dolać
a po czym poznać przegrzanie silnika? tylko po dymieniu?
docencik87 - 15-03-2009, 19:14
Na razie wymień chłodnice. Nie martw się na zapas!!
Jeżeli wskazówka nie uciekła Tobie za bardzo na prawą stronę to nie masz się czym martwić. Złóż do kupy i jazda
tomusn - 15-03-2009, 19:57
a może wiecie co zrobić z olejem do skrzyni biegów podczas wymiany chłodnicy? czy nie ucieknie? jakieś specjalne rady?
Krzyzak - 15-03-2009, 22:08
ale Tomku - to nie olej ze skrzyni krazy w chlodnicy, ale plyn chlodniczy idzie do skrzynki i ja chlodzi
takze nic sie nie martw - po odpieciu wezy wyplynie plyn chlodniczy
tomusn - 16-03-2009, 12:14
no ja niemądry
pawela - 16-03-2009, 12:35
tomusn napisał/a: | :roll:
no ja niemądry |
nie taki niemądry tomusn , bo dopóki nie rozebrałem, to myślałem zupełnie jak Ty.
A nie możesz udać się do zakładu gdzie spawają chłodnicę?
rafq w swoim byłym C50, miał kilka dziurek, pojechał, wsadzili rure w chłodnicę, pod kompresor, w wodę, zaznaczyli dziurki i połatali za 50 czy 70zł.
Nie ciekła już wcale
tomusn - 16-03-2009, 13:13
wygląda już tragicznie, ma na tych blaszkach wgniecenia, a i odpada tego trochę, dziś zrobię tu a jutro odpadnie połowa
nową chłodnicę do C52 AT mogę mieć za około 320-385zł
zwłaszcza, że nie mam zapędów na zmianę auta (do 200tys zostało jeszcze 58)
|
|
|