To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - jak podkręcić 3,0 w sigmie by zwiększyć moc np. o 50 kM

zbyszek05 - 21-08-2007, 17:14
Temat postu: jak podkręcić 3,0 w sigmie by zwiększyć moc np. o 50 kM
chciałbym zapytać ... o to w jaki sposób normalny bez chip,owania dodać sigmusi parę koni więcej i tak ze 163kW /226kM/zrobić 260 kM czy ktoś podkręcał owe 3.0 sigmy?pozdrawiam
lukasz12 - 28-08-2007, 12:42

Podejrzewam ze w Polsce nikt sie w takie rzeczy nie bawil :-) .Osobiscie moge Cie odeslac do forum Aussie Magna www.aussiemagna.com - tam ten samochod jest bardzo popularny wiecej ludzi sie nim zajmuje i bawia sie w rozne mody, swapy itd. Wiem ze jeden gosc zamontowal do swojej Magny V6 (silnik 12V SOHC - fabrycznie 160 km :/ ) doladowanie mechaniczne i ma cos kolo 160 KW (215 KM) wiec takie rzeczy sa mozliwe :-) - pytanie tylko czy sie to oplaca czy ktos to robi dla sportu
zbyszek05 - 28-08-2007, 16:59
Temat postu: podkręcić?
witam łukasz.osobiście koników mi wystarczy ale ...jakbybyło więcej tanim kosztem to czemu nie.wiem tez ze można włożyć szybszą skrzynię np. od 3000 gt ale czy to ma sens?jak podliczę koszty to wychodzi ze dwa koła za skrzynkę .auto moze być szybsze ale nie musi...ryzyko?no i czy wytrzyma .sam dodałem sportowy filter i strumienice ale ...moc jest chyba ta sama.orientujesz sie może jak to jest że w sigmie jest 205/226 kM a w 3000 gt jest 286kM a motor z wyglądu taki sam/jednostka wolnossąca/bez turbinek.pozdrowionka
lukasz12 - 28-08-2007, 19:55

Ja sie tuningiem nie zajmuje i tylko na papierze sobie snuje plany,w sumie Sigma 24 nie jeździ mi sie źle choć są momenty żeby przydał sie chociaż tiptronic albo jednak 5 biegowy automat [jedziesz załadowany pod górę z 450 kg bagażu] i musisz go trzymac na wyłączonym OD bo tak to zbiera sie powyżej 130 jak Vectra C 1.8 (choć vectra sie tak zbiera nawet przy 80 na 5tce ;)
Co do silników.Z tego co czytałem na forach to różnica między silnikami w Sigmie i nie doładowanym 3000GT to wydech i [co jest nie potwierdzone] wtryskiwacze - wg opinii nie ma nawet rożnicy w dostrojeniu ECU.To jest wlasnie te 222 HP vs 205 w sigmie.
Silnik 286 konny to było właśnie twin turbo z 3000GT - później go podkręcili do 320 hp (w wersji amerykańskiej).W wersji europejskiej 3000GT miało chyba tylko 306. Te informacje trzeba by sprawdzić.
Sam osobiscie snuje niecny plan kupienia manualnej Sigmy 24V i zafundowania jej właśnie silnika z 3000GT Twin Turbo - ale to jak wygram w totolotka :-)
Wg testów i symulacji programem Car Test daje to jakies 5,5 sekundy od 0 do 100 kmh
PS.
Zauważył ktoś dziwną tendencje że nie sposób dostać manualną Sigme 24V z późniejszych roczników? Ostatnio na mobile.de i autoscoucie jest nawet 3 fajne Sigmy 24V z 1995 - wszystkie kurcze są 24V automaty w tym 2 zielone [mój ulubiony kolor ;) ] i jedna bordowa

PS.
Tutaj masz dokładne informacje co i jak
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_3000GT

zbyszek05 - 01-09-2007, 15:44
Temat postu: dalszy...
witam łukasz. tak się stało że przy zakupie trafiła mi się w manualu i tak sobie tez plany snuje że jak bym miał deko zbędnej kasy ... to chciałbym dodać jej kopa chociaz swoje serducho ma dobre bo zbiera sie raz dwa :o no ale zawsze zostaje ten niedosyt...pozdrowionka
Anonymous - 01-09-2007, 16:59

Z ktorego roku ta Sigma? Jest na rynku kabel tactix i oprogramowanie ECUflash. Kabel kosztuje $89 a soft jest za darmo. Jak chcesz to sciagnij i zobacz czy jest szansa dla Ciebie zeby cos zyskac.

Wiele z wiekszych silnikow ma osiogi przystosowane na samochody osobowe a nie parametry sportowe. Wiele razy jest tam ukryta moc.

Jest kilku gosci w USA co 3G Eclipse V6 3.0 zamienili silnikiem 6g74 z Diamante 98-03 czy jakos tak (3.5L V6) i uzyskali gdzies okolo ~240 KM na kola. Moze warto to przejzec.

Anonymous - 02-09-2007, 15:15

A znalazłem sigmusie do kupienia dla tych co kochają ten model i chcą miec coś
orginalnego
http://www.blocket.se/vi/13085968.htm?ca=11_s

TommiCrazy - 02-09-2007, 15:25

What The F Is That ? !!!! :O : O : O
coto za silnik z miska?



yo apropo tej aukcji

Anonymous - 02-09-2007, 16:00

3.0L DOHC... super jednostka. Wielu 3G Eclipsy marzy o czyms takim. Tylko ze orientacja silnika jest jest o 180 st. :(
saphire - 02-09-2007, 16:25

Wygląda jak V8 lub V12
Anonymous - 02-09-2007, 18:16

Tak jak napisał allias 3.0 na 24 zaworkach, mam taki w sigmie tylko nie az tak
odpicowany :(

zbyszek05 - 02-09-2007, 20:17
Temat postu: cd..
witajcie .sigma jest z 93,roku z przebiegiem teraz 236.000.chyba nie dużo bo w niemczech widziałem z przebiegami powyżej 600.000 . a propo tego kabla ile można zyskać mocy <<i gdzie to idzie,stosuje się>> a co się traci .jak długo pochodzi motorek ?kumpel ma honde 1.6 /160 kM/ no i niestety ponad 200.000 i motor padł? czy wysilając serducho miśka o te 50 kM nie będzie tak że pojeżdze jakieś 20.000 i coś klęknie? a czy wymiana wałeczków na wyczynowe i przestawienie zapłonu coś by dała i czy ktoś w polsce podkręca 3,0 dohc sigmuś?pytania proste a częsci kosztowne więc chciałbym coś nie coś wiedzieć na przyszłość.pozdrowionka
lukasz12 - 03-09-2007, 04:25
Temat postu: Re: cd..
zbyszek05 napisał/a:
witajcie .sigma jest z 93,roku z przebiegiem teraz 236.000.chyba nie dużo bo w niemczech widziałem z przebiegami powyżej 600.000 .


Szczerze mówiąc to cięzko mi uwierzyć w taki przebieg (600 000 km) bo pomimo że to jest solidny samochód i z czasów kiedy nie było jeszcze takiego dziadostwa jak teraz to nie ma możliwości przejechania benzynowym silnikiem tylu kilometrów bez remontu (a wątpię żeby ktoś chciał sie bawić w remont silnika w Niemczech)
Sam mam 235 000 km i silnik chodzi nieźle, nie bierze za dużo oleju (wlałem mu koło litra od wymiany przy 230 000) ale na przykład regulatory luzu zaworowego na zimnym silniku stukają jak szalone - przygotowałem się juz do wymiany - udało mi się zakupić komplet na ebayu za 123$ z wysyłką (link dla zainteresowanych > http://cgi.ebay.com/ebaym...m=150147044767)

Cytat:
a propo tego kabla ile można zyskać mocy <<i gdzie to idzie,stosuje się>> a co się traci .jak długo pochodzi motorek ?kumpel ma honde 1.6 /160 kM/ no i niestety ponad 200.000 i motor padł?


A jaki to był silnik w tej Hondzie? Honda Civic od początku lat 90 miała seryjny silnik o takiej mocy. Bardzo wiele zalezy od stylu jazdy bo nawet seryjny silnik zajedziesz szybko jak go będziesz żyłował :-)

Anonymous - 03-09-2007, 11:26
Temat postu: Re: cd..
zbyszek05 napisał/a:
witajcie .sigma jest z 93,roku z przebiegiem teraz 236.000.chyba nie dużo bo w niemczech widziałem z przebiegami powyżej 600.000 . a propo tego kabla ile można zyskać mocy <<i gdzie to idzie,stosuje się>> a co się traci .jak długo pochodzi motorek ?kumpel ma honde 1.6 /160 kM/ no i niestety ponad 200.000 i motor padł? czy wysilając serducho miśka o te 50 kM nie będzie tak że pojeżdze jakieś 20.000 i coś klęknie? a czy wymiana wałeczków na wyczynowe i przestawienie zapłonu coś by dała i czy ktoś w polsce podkręca 3,0 dohc sigmuś?pytania proste a częsci kosztowne więc chciałbym coś nie coś wiedzieć na przyszłość.pozdrowionka


Wiecej info na temat tego "kabelka" tutaj.
http://www.mitsubishi-gra...547&view=newest

zbyszek05 - 03-09-2007, 20:06

panowie,wielkie dzieki za wiedzę ,być może skorzystam ale nie teraz ,wszystko skomplikowane...wolałbym od mechanicznej strony rozbroic serducho...kiedyś.bo tak szczerze to jak podepnę i coś padnie ?doczytam i...uzbieram kasy może lepiej będzie kupic 3,0 twin turbo? pozdrowionka i dzięki za czas poswięcony.../ a co do sigmuś to stały takie na autohausie w hamburgu i troszkę dalej ponad 600.000 i w dobrym stanie co prawda troszke z rur buchało ale.../


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group