To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] 6G72 Twin turbo do E57A

Wszyc - 15-03-2009, 22:22
Temat postu: [E57A 2.0D] 6G72 Twin turbo do E57A
Mam pytanie odnośnie tego czy 6G72 wejdzie do E5xA bo wiem ze w nowszej generacji Gala ten silnik występował czy do tej generacji też będzie pasował? czy może trzeba przerabiać mocowania silnika oczywiście rozumiem że to się wiąże z zamontowaniem też innej skrzyni biegów pół osi napędu na tył itp itd. Myślę nad tą jednostką gdyż łatwiej ją dorwać niż 2.0 czy 2.5 litrową jednostkę VR4 twin turbo do gala gdyż 6g72 występuje w 3000gt których trochę więcej. Co myślicie jakie przeszkody mogę napotkać itp. z góry mówię nie pytam o opłacalność przedsięwzięcia to już moja sprawa... Powiedzmy, że mam taką wewnętrzną duchową potrzebę :D Wiem, że porywam się prawie na zbudowanie samochodu od podstaw dlatego planuje to około 2 lata przed by ogarnąć wydatki rozważyć wszelkie problemy zaplanować wszystko bo to naprawdę potężna przeróbka z mojego diesla ale powtarzam to etap planów zobaczymy co wyniknie z tego... Tak wiec mile widziane wszelkie uwagi bo wiadomo coś mogło mi umknąć a potem obudzę się z ręką w nocniku... Pozdro

Liczę na potraktowanie poważnie sprawy...

londolut - 15-03-2009, 22:34

Z tego co wiem to silnik w EAx jest odwrócony o 180° w porównaniu do silnika z E5x.
Wszyc - 15-03-2009, 22:44

Jeżeli zmieniam silnik skrzynie pół osie to czy będzie to problemem że jest odwrócony? ( no chyba że nie pasuje w oryginalne mocowania) :?
londolut - 15-03-2009, 22:48

Wszyc napisał/a:
nie pasuje w oryginalne mocowania :?

Żadna łapa nie pasuje.

Wszyc - 15-03-2009, 22:56

:cry: ..... no trudno to trzeba zostać przy tym 2.5 litrowym galantowskim VR4 mam nadzieje że dorwę go tylko za rok :(
Krzyzak - 16-03-2009, 08:49

Wszyc, 6G72 to silnik 3.0
w Galantach E5 byl silnik 6G73 - 2.5 V6

w nowszych Galantach sa juz silniki 6A13 - tez 2.5 V6, ale to zupelnie inne bloki i - jak ktos juz wspomnial - odwrocone o 180 st.

mitsu_pl - 16-03-2009, 09:04

silnik 6G72 z 3000GT jest z tej samej strony co we wszytkich E5xx. Już ten temat był poruszany tyle, że nie na tym pod forum. Ogólnie wszytko powinno pasować. Nie musisz koniecznie robić 4x4, możesz zrobić sobie 3.0 V6 z napędem tylko na jedną ośke. Silnika z wersji EAxx nie przeżucisz, ponieważ podłużnice są inaczej wyprofilowane pod silnik. Ja bym, na twoim miejscu do takiej przeróbki zakupił gala 2.0 V6, ponieważ dużo przydatnych elemtów by Ci zostało po tamtym silniku... (łapy silnika, poduszki itp.)

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

poszukaj tutaj, więcej się dowiesz...

Wszyc - 16-03-2009, 13:55

Wiem że lepszy by był 2.0 v6 ale dochodzi jeden problem.... Potężny sentyment do swojego Miśka trochę już się zapisał w wspomnienia i nie ma opcji na innego Misia :)
Ale na anglo-języcznych forach doczytałem się że 3000gt ma ten sam silnik ale nie będzie pasował bo ma skrzynie biegów z drugiej strony :( kurde najlepiej było by się chyba wybrać na jakiś szrot co na allegro oferuje silnik galanta i na inny co ma 3000gt i samemu obejżeć z bliska co i jak... a co do napędu to ja wiem że mogę tylko na przód mieć ale taka jednostka napędowa wielka i tylko napęd na przód :? dla mnie to się mija z celem :D Poszperam wszędzie gdzie tylko jeszcze mogę i w razie co napiszę co i jak z tym swapem bo widzę, że nie tylko mnie taka przeróbka interesuje....Krzyzak, 3.0l też był w galantach z tego co ja się doczytałem

EDIT
Właśnie zajrzałam w schematy budowy silników :) skrzynia biegów jest z dobrej strony wszystko elo nic nie jest obrócone wszystko pasuje przynajmniej tak wynika z rysunków i zdjęć...
To w galu EAxx jest silnik po drugiej stronie z tego co tu widzę ale z 3000gt do mojego E5xx powinien śmiało pasować... ale w razie co wypowiadajcie się śmiało jakie uważacie
że jeszcze przeszkody można napotkać :) [/b]

Krzyzak - 16-03-2009, 14:24

ale w USA, Australii, Japonii itp.
Wszyc - 16-03-2009, 14:32

Tak jak wyżej edytowałem w postcie... z tego co widziałem po schematach i zdjęciach to właśnie 2.5l od gala EAxx nie bedzie pasował w łapy bo jest po innej stronie a nie jednostka 6G72 :wink:




po tej samej co w GTO ;)

mitsu_pl - 17-03-2009, 13:43

nie wiem jak ze zbiornikiem paliwa... na 4x4 nie łapałbym się, bo to oznacza ingerencję w cały tył, począwszy od tylniej kanapy, aż parktycznie po zderzak... Jeżeli chcesz koniecznie przerabiać swojego Diesla, to najlepszym wyjściem dla Ciebie byłby zakup całego kompletnego 3000GT aby Ci niczego nie zabrakło...
Wszyc - 17-03-2009, 13:53

Właśnie to mam zamiar zrobić poszukać 3000gt za mniejsze pieniądze w stanie zewnętrznym opłakanym... ale zobaczymy jeszcze jak z funduszami będzie

EDIT

Musze się dowiedzieć więcej o samym 3000GT minimum rok planowania przede mną wszystko rozrysować muszę plany umiejscowienie wszystkich mocowań opisać sobie potem przygotować odpowiednie fundusze i zobaczymy co będzie Dzięki wielkie Mitsu_pl za uwagi :) jak coś Ci wpadnie jeszcze do głowy co może zaszkodzić projektowi to pisz :) ( ps. w razie co wiem GTO ma krótszy rozstaw osi niż Gal już nad tym myślę)

mitsu_pl - 19-03-2009, 14:12

teoretycznie powinno się udać... Ja się tez do tego przymierzam, ale już widze, że w tym roku mi się nie uda... wszytko wyjdzie w praniu...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group